gelden
Well-Known Member
oh ja: als je moet tanken kun je het bonnetje bewaren en dat wordt dan betaald. Super geregeld, heb ik bij dealers nog nooit meegemaakt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De eerste keer krijg ik een Mercedes B mee als coulance. Voor de tweede keer, zelfde probleem, mocht ik een auto huren.Verschilt dit niet bij garantiekwesties of regulier onderhoud? Bij Tesla krijg je ook geen gratis loaner meer als je buiten garantie bent. Bij Audi moest ik inderdaad altijd een auto huren (VW Up! voor 35,- per dag)
Ik mag toch hopen dat Audi je een fatsoenlijke leenauto mee krijgt als je nieuwe A8 dit soort problemen heeft en voor garantie kwesties terug moet?
Ik vind het wat kinderachtig om een ICE te weigeren. Je kunt moeilijk verwachten dat ze het aantal loaners op piekbelasting kunnen reserveren. Als je dan een nette ICE meekrijgt is dat toch geen probleem?
Als het om het milieu gaat dan zou ik het vlees laten staan en niet meer gaan vliegen. Dat helpt meer...
Kinderachtig is dat helemaal niet. Toen ik mijn eerste Tesla kocht is altijd gezegd dat ik een Tesla Loaner krijg. Daar hou ik ze ook aan. Overigens je laatste tips doen ik al een tijdje.Ik vind het wat kinderachtig om een ICE te weigeren. Je kunt moeilijk verwachten dat ze het aantal loaners op piekbelasting kunnen reserveren. Als je dan een nette ICE meekrijgt is dat toch geen probleem?
Als het om het milieu gaat dan zou ik het vlees laten staan en niet meer gaan vliegen. Dat helpt meer...
Zo een prul heb ik ook wel eens meegekregen. Alleen al dat gehakketak door die 8 versnellingen als je eens een beetje optrekt leidde tot ernstige heimwee. En dan dat akelige “fraai afgewerkte” interieur met knopjes en roostertjes van verchroomd plastic. Was blij dat ik er na 2 dagen weer vanaf was.Wij hebben op dit moment een gloednieuwe Jaguar XJ als leenauto.
Best leuk om een weekje (of twee...) eens in zon auto te rijden. Komt normaal toch ook niet voor. Alleen minder handig met 3 kids (in stoelen) achterin. Maar je hoort mij niet klagen. View attachment 354866
Hoe ervaringen kunnen verschillen:Zo een prul heb ik ook wel eens meegekregen. Alleen al dat gehakketak door die 8 versnellingen als je eens een beetje optrekt leidde tot ernstige heimwee. En dan dat akelige “fraai afgewerkte” interieur met knopjes en roostertjes van verchroomd plastic. Was blij dat ik er na 2 dagen weer vanaf was.
Ben even aan het zoeken geweest maar kan echt nergens iets vinden over de bijtelling die je zou moeten rekenen over de auto van een ander?Een ICE mee voor langere tijd zorgt wel voor belastinggezeur, en dan specifiek bijtelling. De bijtelling voor een beetje nette ICE is al snel hoger dan voor je Tesla. Strict gezien moet je zelfs voor 1-dag al een correctie doen op je bijtelling (en wie gaat dat dan betalen). De pakkans is natuurlijk wat groter als je met dat ding een maand of 2 rondrijdt.
Zeker omdat bij een ICE de bijtelling fors hoger is heeft dit wat meer consequenties dan wanneer je een loaner Tesla mee krijgt die misschien een keer 10k verschilt qua catalogus waarde. Neem daarbij mee de extra administratieve rompslomp van tankbonnen (je laad-pas is immers zinloos met een ICE) en het wordt best een gedoe, zo'n ICE.
Ben even aan het zoeken geweest maar kan echt nergens iets vinden over de bijtelling die je zou moeten rekenen over de auto van een ander?
De belastingdienst moet hun beperkte capaciteit zorgvuldig inzetten.Mijn verhaal gaat natuurlijk alleen op voor auto's op de zaak die prive worden gereden, lease auto's dus. Niet voor Tesla's die prive zijn aangeschaft. Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat het overgrote deel van alle Tesla's zakelijk worden gereden.
En dan gaat mijn verhaal op en het is ook vrij simpel:
- Je betaald bijtelling over de auto die je werkgever ter beschikking stelt.
- Als je werkgever jou een andere auto ter beschikking stelt (omdat je eigen auto kapot is of wat dan ook) dan moet je de bijtelling corrigeren voor die tijdelijke auto
- De bijtelling aanpassen moet al als je 1 dag een tijdelijke leen auto hebt.
Als je nou 3 maanden in een 90k ICE rijdt die Tesla jou geeft dan tikt de bijtelling natuurlijk wel lekker aan. 22% over 90k is een boel meer dan 4% over 120k
Een perfecte oplossing is er niet, want ook loaner Tesla's zullen nooit helemaal dezelfde cat. waarde hebben. Maar ik denk dat de belastingdienst al wat vriendelijker is als je een loaner mee krijgt die 10k meer of minder cat. waarde heeft tov je eigen auto, maar wel dezelfde 4% bijtelling heeft, dan dat je de 22% bijtelling voor een ICE niet corrigeerd.
ik zou me er niet veel zorgen over maken.
Is tesla jou werkgever dan?!Mijn verhaal gaat natuurlijk alleen op voor auto's op de zaak die prive worden gereden, lease auto's dus. Niet voor Tesla's die prive zijn aangeschaft. Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat het overgrote deel van alle Tesla's zakelijk worden gereden.
En dan gaat mijn verhaal op en het is ook vrij simpel:
- Je betaald bijtelling over de auto die je werkgever ter beschikking stelt.
- Als je werkgever jou een andere auto ter beschikking stelt (omdat je eigen auto kapot is of wat dan ook) dan moet je de bijtelling corrigeren voor die tijdelijke auto
- De bijtelling aanpassen moet al als je 1 dag een tijdelijke leen auto hebt.
Als je nou 3 maanden in een 90k ICE rijdt die Tesla jou geeft dan tikt de bijtelling natuurlijk wel lekker aan. 22% over 90k is een boel meer dan 4% over 120k
Een perfecte oplossing is er niet, want ook loaner Tesla's zullen nooit helemaal dezelfde cat. waarde hebben. Maar ik denk dat de belastingdienst al wat vriendelijker is als je een loaner mee krijgt die 10k meer of minder cat. waarde heeft tov je eigen auto, maar wel dezelfde 4% bijtelling heeft, dan dat je de 22% bijtelling voor een ICE niet corrigeerd.