Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iem ervaring m 3 pubers/volwassenen achterin 5/7 seater model X?

This site may earn commission on affiliate links.
Zit tegen de aanschaf van een model X aan en heb 3 snelgroeiende kinderen 13/14jr. Ik denk dat ze in de range v 175-185 uit gaan komen.
Dus ik probeer in te schatten hoe ruim ze over een paar jaar nog kunnen zitten - met name voor de langere (vakantie) ritten.
Beenruimte zit wel goed.

Vooral benieuwd naar ervaringen (de maten heb ik wel)hoe dicht je tegenelkaar zit achterin en de hoofdruimte in het midden.

Iemand ervaring met n 5 of 7 seater? (6 seater vind ik geen optie)

Dank Sjef
 
Ik zou juist voor een 6 zitter gaan. Alleen een kleine Aziaat heeft voldoende hoofdruimte op de middelste zitplaats op de 2e rij. Als deze stoel er niet is, kun je ook makkelijk naar de 3e rij toe en heeft een eventuele passagier daar meer beenruimte om zijn benen te plaatsen waar normaal de middelste zitplaats op de 2e rij staat.
 
Wij hadden een 6 zitter en hebben nu een 7 zitter in bestelling. Reden voor de 7 zits: wij hebben nu drie kinderen en willen de mogelijkheid hebben dat zij alle drie op de tweede zitrij kunnen tijdens vakanties, zodat voldoende bagageruimte resteert met een ingeklapte derde zitrij.

De middelste plek heeft inderdaad een beperkte hoogte. Voor ons is dat nog geen probleem, de oudste wordt woensdag 4 en de twee jongste meiden zijn nog geen 2 weken oud. Ik denk dat 1,75 nog wel zou passen.

Ik zou wel een 7 zitter nemen, zodat de derde zitrij gebruikt kan worden als je geen bagagecapaciteit nodig hebt.
 
3 lijkt ons - zeker met het huidige gebrek aan nachtrust - een mooi eindcijfer. :D
Hey Daniel,

Van harte gefeliciteerd. Als ik je een tip mag geven voor het vergemakkelijken van de voedingen... Neem 2 trip trap stoelen met baby kuip. Dan kan je veel makkelijker in me 1tje 2 voedingen doen. We hebben ook een tweeling, die hadden de eerste 2 maanden 9 voedingen op een dag, waaronder om 22.30, 1, 3 en 6 uur...Die tekort aan nachtrust.... Het went
 
Wij hebben een 7-zitter. Geen ervaringen met drie volwassenen op de achterbank, wegens een jonge dochter wiens autostoel een permanente plaats inneemt. Maar die autostoel is redelijk breed en daarnaast past nog redelijk goed mijn broer van 1,75m (die zit meestal in het midden) en zijn vriendin die een stukje kleiner is. Dus zolang je er één hebt die rond de 1,75m blijft hangen, zit je zeker goed ;) En dan best met niet te lange benen, want de beenruimte bij de middelste zetel is ook wel beperkt. Maar als je kinderen ook maar een beetje beseffen wat voor een geweldige auto de model X is, dan nemen ze die kleine ongemakken er wel bij :cool:

En ik zal straks mijn echtgenoot van 1,87m eens op de middelste zetel zetten om te zien hoeveel plaats hij tekort heeft :D

De twee zetels achteraan zijn beperkt, zowel qua hoogte als qua beenruimte (tenzij je een kleine chauffeur en bijzitter hebt en dat de tweede rij ook niet veel beenruimte nodig heeft). Dus niet geschikt voor lange autoritten, maar dat zou sowieso moeilijk worden, want je hebt dan ook bijna geen bagageruimte over.
 
Wij hebben de 6 variant...ook omdat de middelste stoel niet echt bruikbaar is en erg veel ruimte "wegneemt"...hebben 3 kleine kids...maar pas met 5 man een weekend weg en past erg makkelijk in de auto incl veel bagage en wijndozen op de terugweg...1 stoel achterin plat en daarnaast wat spullen neergelegd op de plek waar de 7e stoel zou zijn...ideaal...als je geen 5 kids hebt zou ik altijd voor de 6 persoons variant gaan!
 
Wij hebben de 6 variant...ook omdat de middelste stoel niet echt bruikbaar is en erg veel ruimte "wegneemt"...hebben 3 kleine kids...maar pas met 5 man een weekend weg en past erg makkelijk in de auto incl veel bagage en wijndozen op de terugweg...1 stoel achterin plat en daarnaast wat spullen neergelegd op de plek waar de 7e stoel zou zijn...ideaal...als je geen 5 kids hebt zou ik altijd voor de 6 persoons variant gaan!

Nou snap ik dat na je rem-voorval alle vertrouwen in de auto hebt, maar hoe zit het dan met rondslingerende bagage in het geval van een aanrijding?
 
  • Funny
Reactions: FrankNL
Wij hadden een 6 zitter en hebben nu een 7 zitter in bestelling. Reden voor de 7 zits: wij hebben nu drie kinderen en willen de mogelijkheid hebben dat zij alle drie op de tweede zitrij kunnen tijdens vakanties, zodat voldoende bagageruimte resteert met een ingeklapte derde zitrij.

De middelste plek heeft inderdaad een beperkte hoogte. Voor ons is dat nog geen probleem, de oudste wordt woensdag 4 en de twee jongste meiden zijn nog geen 2 weken oud. Ik denk dat 1,75 nog wel zou passen.

Ik zou wel een 7 zitter nemen, zodat de derde zitrij gebruikt kan worden als je geen bagagecapaciteit nodig hebt.
Gefeliciteerd!:):):)

Nou, tijd voor wat peptalk :rolleyes::D:p:
Uit ervaring (dochtertje van vijf en zoontje+dochtertje van anderhalf) kan ik je vertellen dat het een zwaar jaar wordt en dat je alle slaap die je maar kunt krijgen moet pakken! (dus vaak even stoppen bij de SuC voor een dutje).
Verder ga je maar ongeveer de helft van je normale capaciteit voor werk en andere afleiding overhouden... Nu anderhalf jaar verder zijn we er zelf nog niet helemaal van bekomen maar het gaat wel de goede kant op.
Verder merk ik dat ik nu anderhalf jaar later steeds meer met 'u' wordt aangesproken in de winkels in plaats van met 'je' wat wel iets te maken zal hebben met mijn vermoeide kop, grotere wallen dan Wim Kok en het aantal grijze haren dat erbij is gekomen (of eraf is gevallen) in die tijd.
Maar het is verder allemaal fantastisch de moeite waard en superleuk!
(wanneer ze niet na elkaar tandjes krijgen of omstebeurt wakker zijn of de een na de ander ziek of elkaar de hersenen inslaan om dat ene blokje of omdat de een niet wil eten de andere ook niet en ga zo maar door).

Wij doen trouwens het gezeul met kids en toebehoren gewoon met een classic model S, gaat prima ;).
 
Gefeliciteerd!:):):)

Nou, tijd voor wat peptalk :rolleyes::D:p:
Uit ervaring (dochtertje van vijf en zoontje+dochtertje van anderhalf) kan ik je vertellen dat het een zwaar jaar wordt en dat je alle slaap die je maar kunt krijgen moet pakken! (dus vaak even stoppen bij de SuC voor een dutje).
Verder ga je maar ongeveer de helft van je normale capaciteit voor werk en andere afleiding overhouden... Nu anderhalf jaar verder zijn we er zelf nog niet helemaal van bekomen maar het gaat wel de goede kant op.
Verder merk ik dat ik nu anderhalf jaar later steeds meer met 'u' wordt aangesproken in de winkels in plaats van met 'je' wat wel iets te maken zal hebben met mijn vermoeide kop, grotere wallen dan Wim Kok en het aantal grijze haren dat erbij is gekomen (of eraf is gevallen) in die tijd.
Maar het is verder allemaal fantastisch de moeite waard en superleuk!
(wanneer ze niet na elkaar tandjes krijgen of omstebeurt wakker zijn of de een na de ander ziek of elkaar de hersenen inslaan om dat ene blokje of omdat de een niet wil eten de andere ook niet en ga zo maar door).

Wij doen trouwens het gezeul met kids en toebehoren gewoon met een classic model S, gaat prima ;).

Dan ook een peptalk voor jou... Onze tweeling is nu 4. De eerste 2 jaar zijn druk met een tweeling. Maar daarna wordt t zo gemakkelijk. Ze spelen ontzettend veel samen en hebben enorm veel aan elkaar.
En als ik het nu vergelijk met vrienden van ons, dan is een tweeling erg gemakkelijk.
 
  • Like
Reactions: basvk
En ik zal straks mijn echtgenoot van 1,87m eens op de middelste zetel zetten om te zien hoeveel plaats hij tekort heeft :D

1,87m past net, met twee centimeter hoofdruimte overschot en de benen redelijk recht, zoals in het vliegtuig. Hij beweerde dat het voor een korte afstand wel te doen was, maar dan zou ik toch opletten met putten in de weg :cool:
Op de twee achterste stoelen was de hoofdruimte nog net genoeg voor hem, maar de beenruimte wat te weinig, zelfs met de tweede rij zo ver mogelijk naar voor (wat niet zo ver is, want die kan je spijtig genoeg niet ver naar voor zetten als je wil rijden).

Maar zolang er dus één van de kinderen onder 1,80m blijft, zit je wel goed met een model X :D


Wij hebben een 7-zitter omdat je toen nog geen 5-zitter kon bestellen, maar als we hem nu zouden bestellen denk ik dat we voor een 5-zitter zouden gaan, omdat je dan extra bagageruimte hebt en ook de mogelijkheid om de stoelen helemaal plat te leggen. De derde zitrij is niet zo comfortabel en kost ook redelijk wat. Maar het allerbelangrijkste nadeel tov een 5-zitter vind ik dat de bagageruimte van een 7-zitter minder praktisch is, omdat de achterkant van de tweede zitrij zo krasgevoelig is. Als je de achterste twee stoelen platlegt, moet je opletten met wat je in de koffer steekt, want als het kan bewegen, kan het ook gemakkelijk tegen de achterkant van de stoelen krassen maken. En als het kleine dingen zijn, dan kunnen ze ook in de gaten tussen de stoelen vallen. Wij zetten regelmatig de achterste twee stoelen recht enkel om te zorgen dat de bagage geen krassen zou kunnen maken op de achterkant van de tweede rij.

Eigenlijk zouden ze een koffermat moeten maken die heel de koffer bedekt en dan een dunner deel dat doorloopt tot bovenaan de stoelen van de tweede rij, zodat ze niet bekrast kunnen worden en dat er geen kleine spullen naar voor kunnen rollen. Tesla, als jullie hier meelezen, mijn geweldig idee mag vrij gebruikt worden ;)

Maar welke configuratie je ook kiest, het blijft een geweldige auto waar je heel veel plezier van zult hebben!
 
ik heb 3 jongens van 12, 14 en 17. En een 6 zitter. Die 7 zitter heb je niks aan want in het midden kan alleen een kleuter zitten. We zijn met de familie en schoonmoeder op vakantie geweest en gaan van de zomer naar Frankrijk. De oudste van 182 cm zit niet graag achterin want het is wel een beetje krap. Maar hij kan zijn lange stelten tussen de 2 middenrij stoelen leggen. Maar het is geen busje zo'n X, dus beetje behelpen qua ruimte blijft het wel. Gelukkig - of niet eigenlijk - moet ik om de 2 uur laden, dus dan kunnen ze de benen strekken,