Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Daarnet in het journaal op één :
Opel is stiekem bezig met software-updates .
Wagens stootten voor de update veel te veel NOx uit.
Na de update al heel wat minder, maar nog teveel.

En vooral : minder vermogen.


momenteel hier te volgen : deredactie.be video: Het journaal
Dus die ICE's worden gewoon nog veel trager bij stoplichtsprintjes? :tongue:
 
En intussen roept Renault auto's terug 'om de motor beter af te stellen' ....

"
De Franse autobouwer Renault roept 15.000 auto's terug om hun motoren af te stellen zodat het filtersysteem correct werkt bij alle temperaturen. Dat heeft de Franse minister van Milieu Ségolène Royal bekendgemaakt. Het is niet duidelijk om welke modellen het gaat en in welke landen de auto's worden teruggeroepen.

Renault roept 15.000 autos terug om motor opnieuw af te stellen
"
 
Last edited:
En intussen roept Renault auto's terug 'om de motor beter af te stellen' ....

"
De Franse autobouwer Renault roept 15.000 auto's terug om hun motoren af te stellen zodat het filtersysteem correct werkt bij alle temperaturen. Dat heeft de Franse minister van Milieu Ségolène Royal bekendgemaakt. Het is niet duidelijk om welke modellen het gaat en in welke landen de auto's worden teruggeroepen.

Renault roept 15.000 autos terug om motor opnieuw af te stellen
"

toch raar dat er over zo'n gevallen vrij mild geschreven wordt, maar het kot is te klein als er bij een tesla een boutje van de gordel niet goed vast staat.:cursing:
 
Die Renaults zijn dan allemaal minstens 25 jaar oud denk ik? Want van die leeftijd valt er aan de motoren inderdaad nog iets af te stellen als het gaat om de samenstelling van de uitlaatgassen... :tongue:


Het gaat om een technisch probleem met een filter in de uitlaat van Renault-wagens van het model Captur, met dieselmotor dCi 110, die geproduceerd werden tussen februari en eind juli"
 
Manmanman wat ben ik blij dat ik nooit meer bij een pomp hoef te staan en met dit gesodemieter hoef mee te doen.

Meer vervuilende dieselautos bekend | NOS

En de EU lidstaten aanscherping van de normen maar proberen uit te stellen...redelijk woest word je ervan.
image.jpeg
 
Dan moeten we maar hopen dat er genoeg mensen investeren in Tesla, zodat de elektrische auto zo snel mogelijk gemeengoed wordt! Diep triest dat deze geluiden nog steeds niet door de EU met de grond gelijk gemaakt worden. Hoe kan men die politici (als het al kon) nu nog serieus nemen???
 
Last edited:
Dus, oef, geen enkel andere Renault heeft mogelijk zulke problemen, behalve die Capturs gebouwd tussen februari en juli? Schitterend! Als dat waar zou zijn, zou het een opluchting zijn, inderdaad :redface::crying::eek::cursing:

Het gaat om een technisch probleem met een filter in de uitlaat van Renault-wagens van het model Captur, met dieselmotor dCi 110, die geproduceerd werden tussen februari en eind juli"
 
En zo gaat het maar door en het is maar het topje van de ijsberg!
Er komt geen einde aan!
Het wordt tijd voor een keurmerk, "ik ben schoon"!

Ik kan dat beamen want ik laad 100% groen op de paar keren dat ik aan de SuC sta waar ik het niet van weet of deze echt 100% schoon is.

Ik kan me niet voorstellen dat de SuC anders is dan schoon.

Ik erger me soms echt aan de reclames van ICE's en sommige hybrides van de reclame even stekkeren, elke dag verplicht aanleggen, elke dag en dat wordt dus in door sommige eigenaren nu gewoon overgeslagen.

Ik betrap mezelf op een nogal negatieve gedachte nu ik al deze berichten hoor en voel me steeds ongemakkelijker door zo'n artikel als vast vriesende stekkers en zogenaamd m'n halve vermogen te verliezen!

Terecht?
Ik weet het niet, er is qua EV's nog te weinig keuze.

Tijd voor de overheid de EV's te stimuleren op te brengen door een verhoging de prijs van de ICE's.
 
Last edited:
Na 2 jaar dienst deed onze stofzuigrobot het niet al te best meer. De batterij laadde bijna niet meer op.
Toen ik de handleiding had doorgenomen stond er dat je de batterij moet vervangen (50€) en daarna in de settings op reset batterij duwen.
Ik heb op dit knopje geduwd zonder de batterij te vervangen en nu laad de batterij weer op als in het begin!
Dit ruikt ook wel naar sjoemelsoftware!:cursing:

of dit nu veel inpact op VW gaat hebben, weet ik niet... maar ik wist niet waar ik het moest plaatsen:wink:
 
Het zou kunnen dat er een teller in de software zit die het aantal laadbeurten telt... en na geplande levensduur de pijp aan Maarten geeft.
Dat is bij laserprinters ook heel gebruikelijk als het gaat om de 'drum'. Er zijn vaak trucjes om die teller te resetten maar die staat bijna nooit in de handleiding (want is bedoeld voor extra omzet van de fabrikant).
In geval van jouw stofzuigrobot is dat proces kennelijk gerobotiseerd maar niet het proces van levensduur batterij... :crying:
Met als vreemd voordeel dat je de bedoeling van de fabrikant kunt omzeilen :biggrin:
Ik zie wel enige relatie met VW (er zijn meer fabrikanten die de klanten belazeren) maar in mindere mate (een stofzuigrobot met te vroeg vervangen batterij is minder slecht voor het milieu dan een dieselauto die zo'n 25 maal teveel NOx uitstoot :cursing: en al helemaal als we het hebben over miljoenen sjoemelauto's :cursing::cursing::cursing::cursing::cursing:
 
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/a...brikant-moet-67-000-Caddy-s-terugroepen.dhtml

niet echt fraude, maar toch bijzonder :
"Het risico bestaat dat bij het ontgrendelen van de autodeuren met de afstandsbediening de motor gestart wordt. En bij manueel geschakelde auto's die in versnelling geparkeerd worden, kan dat ertoe leiden dat de wagen in beweging komt.... VW heeft volgens de woordvoerder weet van enkele gevallen waarbij auto's in beweging kwamen. Van gewonden is tot dusver geen sprake."