Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/a...brikant-moet-67-000-Caddy-s-terugroepen.dhtml

niet echt fraude, maar toch bijzonder :
"Het risico bestaat dat bij het ontgrendelen van de autodeuren met de afstandsbediening de motor gestart wordt. En bij manueel geschakelde auto's die in versnelling geparkeerd worden, kan dat ertoe leiden dat de wagen in beweging komt.... VW heeft volgens de woordvoerder weet van enkele gevallen waarbij auto's in beweging kwamen. Van gewonden is tot dusver geen sprake."

Wellicht draaien ze een beta test met 'over the air' sof(t)ware updates en hadden ze het plan om remote start te releasen als het koud werd om de auto voor te verwarmen (op een vw milieuvriendelijke manier).
Maar misschien ook niet...
 
Misschien moeten we een nieuw sort label ontwikkelen. Met de werkelijke uitstootwaardes. Gemeten door TNO of een onafhankelijke partij.
Ben ook echt benieuwd welke normen nu gehanteerd gaan worden voor bepaling van de bijtelling, toelating tot stadscentra etc.

rde.jpg
 
Haha, mooi idee. Wordt nog wel lastig hoe je de drempelwaarden vastlegt... als we nu weten dat die Merc. 220CDI tot 40 maal de opgegeven waarde de atmosfeer in blaast... dan is elke auto zonder sjoemelsoftware die dus hooguit 110% boven de norm vervuilt (moeten we daar dan dus blij mee zijn...?) dan al behoorlijk gunstig. Maar alleen relatief gezien. Absoluut gezien nog steeds 2 maal te veel NOx-uitstoot... :crying:
 
Huidige teksten (voorstel van van eind oktober van de Europese Commissie, wreed afgezwakt na lobbying door autoindustrie) zijn dacht ik juist aanvaard. Het veto van het Parlement had een wake-up call kunnen zijn, maar het (chronologisch) eerste gevolg zou zijn dat de vandaag geldende (en nog meer belachelijke) normen nog steeds zouden blijven gelden. Een compromis dus, om toch vooruit te gaan, al is het maar een beetje. Geen idee of dat de juiste keuze was, maar het is wat het is.

Maar we moeten verder strijden voor realistische testen (én limieten, natuurlijk) inzake NOx, CO etc. Er schijnt sinds een paar maanden een beweging sterker te worden die het heeft over hoe onze EV's nog méér CO2 uitstoten (niet dat dat echt kankerverwekkend is, maar soit), of fijn stof via het "zoveel krachtiger moeten remmen om 2 ton tot stilstand te krijgen", dan ICE-wagens, of hoe "range anxiety" toch echt wel de EV onbruikbaar maakt (zie het "Tesla (niet) in de pers"-draadje). We zijn allen op dit forum min of meer gepassioneerde EV-pioniers, en we overtuigen gemakkelijk iedereen rondom ons, maar wie er zin in heeft moet echt wel de pers en de politici ook (blijven) aanspreken, want dat is ergens onze pioniers-roeping :)
 
Huidige teksten (voorstel van van eind oktober van de Europese Commissie, wreed afgezwakt na lobbying door autoindustrie) zijn dacht ik juist aanvaard. Het veto van het Parlement had een wake-up call kunnen zijn, maar het (chronologisch) eerste gevolg zou zijn dat de vandaag geldende (en nog meer belachelijke) normen nog steeds zouden blijven gelden. Een compromis dus, om toch vooruit te gaan, al is het maar een beetje. Geen idee of dat de juiste keuze was, maar het is wat het is.

Maar we moeten verder strijden voor realistische testen (én limieten, natuurlijk) inzake NOx, CO etc. Er schijnt sinds een paar maanden een beweging sterker te worden die het heeft over hoe onze EV's nog méér CO2 uitstoten (niet dat dat echt kankerverwekkend is, maar soit), of fijn stof via het "zoveel krachtiger moeten remmen om 2 ton tot stilstand te krijgen", dan ICE-wagens, of hoe "range anxiety" toch echt wel de EV onbruikbaar maakt (zie het "Tesla (niet) in de pers"-draadje). We zijn allen op dit forum min of meer gepassioneerde EV-pioniers, en we overtuigen gemakkelijk iedereen rondom ons, maar wie er zin in heeft moet echt wel de pers en de politici ook (blijven) aanspreken, want dat is ergens onze pioniers-roeping :)
Zonder inderdaad ook de inhoud te kennen... :redface: moeten we er toch van uit gaan dat het een slechte keuze voor de mens en het milieu is? Anders zou de conclusie van de berichten toch andersom moeten zijn geweest? Even afwachten wat onze 'groene' volksvertegenwoordigers vinden van deze uitslag, of zijn er al reacties bekend?
 
De straf van de Amerikanen, VW moet in de Staat Tennessee een productielijn voor EV's inrichten en laadnetwerk bouwen in de VS dus dat betekent een aderlating voor VAG plus het betekent ook dat Waterstof het gaat afleggen tegen de batterij wagens zoals Tesla.
 
De straf van de Amerikanen, VW moet in de Staat Tennessee een productielijn voor EV's inrichten en laadnetwerk bouwen in de VS dus dat betekent een aderlating voor VAG plus het betekent ook dat Waterstof het gaat afleggen tegen de batterij wagens zoals Tesla.
win-win voor iedereen dus, tenminste als VW het goed oppakt en kwaliteit maakt. Dan maken ze nog kans iets van hun investering terug te zien. Ze kunnen het namelijk ook saboteren door een half werkend netwerk neer te zetten met niet zo bruikbare EV's...