Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag krijgt Google van de EU een boete van € 4,3 miljard voor koppelverkoop van eigen apps op het Android platform. Foei, toch. Stoute Amerikaanse monopolist!
'EU legt Google nieuwe recordboete op voor machtsmisbruik: 4,3 miljard'

Daarbij steekt de € 1 miljard EU boete aan VW voor de fraude met uitstootmetingen (en niet alleen economische schade) wel heel erg schril af. Maar, maar, maar, werkgelegenheid...
 
Screenshot_20180721-190843_Chrome.jpg
 
De algemeen directeur van Audi in Duitsland zit al vanaf half juni achter de tralies. Iets met sjoemeldiesels, en dat hij getuigen zou hebben omgekocht of beïnvloed of iets dergelijks...
Het sjoemeldieselprobleempje heeft het VW-concern tot nu toe tussen 20 en 25 miljard (!) euro gekost. Echter verkopen de VW's als nooit tevoren, jan publiek lijkt het er niet te van weerhouden een nieuw vervoersmiddel van het VW-concern aan te schaffen... :mad:
 
Volgens de FT zou VW ook auto's van concurrenten hebben opgekocht om aan te tonen dat niet alleen VW aan het sjoemelen was maar dat anderen het ook deden,

"At the height of the diesel emissions scandal in 2015 engineers at Volkswagen bought cars produced by rivals such as Hyundai and Fiat. Their aim? To turn the Volkswagen Scandal into the Car Scandal"

FT artikel, helaas weer achter een betaalmuur maar soms kan ik de artiekelen toch lezen.
Subscribe to read | Financial Times
 
  • Informative
Reactions: FVO and MusQueTear
//--//
jan publiek lijkt het er niet te van weerhouden een nieuw vervoersmiddel van het VW-concern aan te schaffen... :mad:

idem in België.

een dikke vette dislike !
Niet naar Klaas uiteraard, maar naar al die kopers die deze gangsters blijven steunen.

Ik deel verder de mening die elders (TMC forum ? Twitter? ) eerder geuit werd : we moeten hen bij naam noemen : gangsters, criminelen, bedriegers.
Ze hebben hun klanten, de overheid én de gemeenschap bedrogen en vergiftigd. Enkel en alléén voor eigen winst.
Sjoemelen heeft nog een 'gemoedelijke' bijklank - volgens van Daele is sjoemelen "oneerlijke trucjes toepassen".

Dit waren géén 'oneerlijke trucjes'.
 
idem in België.

een dikke vette dislike !
Niet naar Klaas uiteraard, maar naar al die kopers die deze gangsters blijven steunen.

Ik deel verder de mening die elders (TMC forum ? Twitter? ) eerder geuit werd : we moeten hen bij naam noemen : gangsters, criminelen, bedriegers.
Ze hebben hun klanten, de overheid én de gemeenschap bedrogen en vergiftigd. Enkel en alléén voor eigen winst.
Sjoemelen heeft nog een 'gemoedelijke' bijklank - volgens van Daele is sjoemelen "oneerlijke trucjes toepassen".

Dit waren géén 'oneerlijke trucjes'.

Hoe gaan we dan de overheden en instanties noemen die dit mogelijk hebben gemaakt door het gesjoemel door de vingers te zien ?
 
Dirk, volledig mee eens en dat bewijst hoe weinig "de doorsnee consument" wakker ligt van pollutie, milieu.
De meesten zijn niet bereid een eigen bijdrage te leveren voor het algemeen belang. De reden is voor mij eenvoudig:
de eigen inspanning (en die blijft er al was het maar omdat een EV toch nog - minstens de perceptie van - offers vraagt) komt iedereen ten goede, het gebrek aan inspanningen van een ander blijven mij schade berokkenen.
En dat is voor mij ook het argument voor incentives: zij die een inspanning doen, krijgen daar een tegemoetkoming voor. Zo herstel je de directe link tussen inspanning en beloning.
Het zou voor mij ook logisch zijn mochten de bezitters van dergelijke wagens een VAA krijgen volgens de werkelijke uitstoot en niet volgens de fake cijfers die op de datasheets van de modellen staan.
Zich eenmalig laten misleiden heet nog misbruik van vertrouwen, maar zich daarna opnieuw tot dezelfde producent wenden mag gerust een krachtigere term meekrijgen.
 
idem in België.

een dikke vette dislike !
Niet naar Klaas uiteraard, maar naar al die kopers die deze gangsters blijven steunen.

Ik deel verder de mening die elders (TMC forum ? Twitter? ) eerder geuit werd : we moeten hen bij naam noemen : gangsters, criminelen, bedriegers.
Ze hebben hun klanten, de overheid én de gemeenschap bedrogen en vergiftigd. Enkel en alléén voor eigen winst.
Sjoemelen heeft nog een 'gemoedelijke' bijklank - volgens van Daele is sjoemelen "oneerlijke trucjes toepassen".

Dit waren géén 'oneerlijke trucjes'.

Dit heet gewoon georganiseerde misdaad.
En de overheden die het toelieten? Daar komt corruptie denk ik het dichtste bij.
 
Echter verkopen de VW's als nooit tevoren, jan publiek lijkt het er niet te van weerhouden een nieuw vervoersmiddel van het VW-concern aan te schaffen...

Het verbaast mij nog altijd dat bij de e-Golf geen Euro 6 dieselgenerator wordt meegeleverd om hem thuis op te laden. Dat zou de overstap voor de huidige klandizie toch eenvoudiger moeten maken?
 
Dit is dus geen gesjoemel maar het doen vergeten en politieke correctheid!

"[...] Een andere reden om de zichtbare uitlaat weg te denken, is om het grote publiek te doen vergeten dat een auto met een verbrandingsmotor nu eenmaal schadelijke gassen uitstoot. Noem het een vorm van politieke correctheid."
 
Next level in VW -Groep. Voortaan ook sjoemelhardware . Of hoe imago belangrijker is dan echte inspanningen.
Toen ik vorige week zaterdag op de route du soleil erg veel tijd had om auto’s te bestuderen dacht ik ook al, vooral bij de Mercedes A klasse met zijn dikke chromen uitlaat openingen, wat belachelijk dat ze willen benadrukken dat er ontzettend veel uitlaatgassen uit die auto komen.