TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Innogy HPC 160 kW CCS snelladers: ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Janssen_Ronald, Sep 12, 2019.

1. Janssen_Ronald

Zojuist terug uit Duitsland van een werktripje naar Keulen. Op de terugweg wilde ik graag even de "nieuwe" Innogy HPC van 160kW uitproberen. Deze worden redelijk veel uitgezet nu langs de Duitse Autobahn en liggen voor zover ik kan zien allemaal direct aan de weg (autohof of raststatte).

Ervaring met Kalbecker Ost aan de A75 bij Weeze:
    - Aangekoppeld en vervolgens aan de achterkant m'n Maingau pas erlangs gehaald-> begon gelijk te laden
    - snelheid erg goed. Batterij was goed warm (vlak ervoor nog bij Moers aan de SuC gehangen met 146kW charging speed...). Ik topte hier op 130 kW. Netjes
    - Doordat deze aan een raststatte ligt erg praktisch. De SuC Moers zo'n 70km er vandaan ligt toch weer wat van de weg af bij een vd Valk. Dit is toch de toekomst wat mij betreft
    - Helaas een enkele lader. Zal in de toekomst wel uitgebreid worden neem ik aan naar minstens 2, maar 4 is nog beter.

Graag ook jullie ervaringen met deze nieuwe optie voor snelladen!

2. Janssen_Ronald

Pics or it didn't happen:

Attached Files:

3. wooter

wooter Active Member

In welke app kan je die dingen vinden?

Ik vind het erg omslachtig om alle +100kW stations te vinden waar je meer dan 1 stall vind. Recent heeft Chargemap hun filters uitgebreid dat je nu kan filteren op vermogen van de laders, dus dat kan wel schelen, maar het eenvoudig van Innogy naar Ionity naar e.on naar Supercharger locatie rijden zit er nog niet in.

4. Nexus

Nexus Active Member

#4 Nexus, Sep 12, 2019
    Last edited: Sep 12, 2019
    Zou een mooie toevoeging van ABRP zijn... ze hebben de data al. Nu nog een mapview van alle CCS highspeed chargers.

--edit--
    Dit kan dus al in ABRP :cool:. Kies als auto Model 3 en vink vervolgens Tesla CCS en CCS aan. In de mapview zie je nu alle relevante laadpunten, waaronder innogy.
    abrp.jpg

5. Janssen_Ronald

Heel cool dat op de map van ABRP bij uitzoomen de langzame laders wegvallen. Dan kun je mooi zien welke de snelle zijn. Maar omdat Chargemap nu kan filteren op HPC's is dat niet meer zo nodig.

6. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Ongelofelijk dat er nog enkele laders worden geplaatst...alsof je die in een trip gaat opnemen.
    Zet er vier neer of zet er niets neer.

7. Nexus

Nexus Active Member

De langzame laders (AC) kun je ook uitschakelen in de mapview. Rechtsonder plusje klikken en dan het stekkertje.Vervolgens alle opties daar uitschakelen.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC