Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Investors day

This site may earn commission on affiliate links.
Toyota heeft decennia terug wel degelijk zijn verantwoordelijkheid opgenomen door het produceren van zuinige hybride wagens. Op een moment dat NiMH hest best haalbare was, namen zij het voortouw. Die auto's zijn massaal verkocht en hebben over al die jaren veel CO2 uitgespaard. Waarschijnlijk meer dan de beperkte vloot aan BEVs die nog maar enkele jaren bezig is.
Onbegrijpelijk dat ze die koppositie niet hebben kunnen/willen uitspelen.
Ik vermoed dat het inzicht er ondertussen wel is. Maar de trekker zijn ze niet bepaald.

Ik ben (intussen misschien was) een ongeloofelijke Toyota - fan. Heb er een aantal versleten (hoewel dat Toyota niet de juiste woordkeuze is). Ze hebben hybride wagens ontwikkeld vanuit een engineering-standpunt "hoe kunnen we vermijden dat kinetische energie verloren gaat", en de oplossing die in 1995 werd ontwikkeld - en dat is 30 jaar geleden - was en is nog altijd OK. Ook zalig om mee te rijden, als je een zachte voet hebt. Het feit dat ze auto's produceren die makkelijk 20 jaar op de baan blijven, daarbij zo goed als nul issues hebben, speelt - zeker tegenover Tesla - in hun voordeel.

Maar de tijd is blijven stilstaan en hun actief lobbyen voor behoud van ICE neem ik absoluut kwalijk. Van een marktleider verwacht je dat ze het voortouw nemen. En zoals gezegd: hadden moeten nemen15 jaar geleden.
 
  • Like
Reactions: fivari
Toyota is nu wel aan het wakker worden 🤭




Maar inderdaad, Toyota was eens leidend, vooral op het gebied van produktie.

‘Kaizen’ en ‘Heijunka’ zijn begrippen, kern van het Toyota production framework:



We kunnen wel concluderen dat die rol nu door Tesla is overgenomen.
 
  • Like
Reactions: djlorenz and jr_gn
De bureaustoel is echt vet: :cool:
1677924238782.png
 

Wat er in de youtube gezegd wordt is heel duidelijk: Tesla innoveert continu als een bezetene.
Het lijkt bijv. zo simpel: overgang van 12V naar 48V, maar al sinds vóór 2000 werd er over gepraat, maar niemand durfde het aan.
Terwijl het voor de hele autowereld duidelijk was dat het véél beter is.
Ik kan alleen maar iedereen aanraden om het in dat half uurtje te gaan kijken.
Tesla gaat met de rest van de automerken aan de haal; wellicht alleen BYD kan het bijhouden.
 
Ik las nog ergens een mooie, namelijk dat er wel degelijk een nieuw product is gepresenteerd.

Het nieuwe product is Giga Mexico die gen3 auto’s gaat produceren volgens een revolutionaire methode.

Geheel in lijn met Elon’s “ the Factory IS the Product”.
 
Last edited:
Auke Hoekstra, iemand waar ik veel bewondering voor heb, zegt in een tweet over "Investors day":
"Ik vind het geweldig dat een van de meest waardevolle bedrijven ter wereld deze presentatie geeft."

View attachment 917435

Ik deel die mening. Dat eerste kwartier van de investors day is eigenlijk historisch. Een large corporate die berekent 'zo geraken we er uit, en stopt allemaal met doemdenken'