Toyota heeft decennia terug wel degelijk zijn verantwoordelijkheid opgenomen door het produceren van zuinige hybride wagens. Op een moment dat NiMH hest best haalbare was, namen zij het voortouw. Die auto's zijn massaal verkocht en hebben over al die jaren veel CO2 uitgespaard. Waarschijnlijk meer dan de beperkte vloot aan BEVs die nog maar enkele jaren bezig is.
Onbegrijpelijk dat ze die koppositie niet hebben kunnen/willen uitspelen.
Ik vermoed dat het inzicht er ondertussen wel is. Maar de trekker zijn ze niet bepaald.
Ik ben (intussen misschien was) een ongeloofelijke Toyota - fan. Heb er een aantal versleten (hoewel dat Toyota niet de juiste woordkeuze is). Ze hebben hybride wagens ontwikkeld vanuit een engineering-standpunt "hoe kunnen we vermijden dat kinetische energie verloren gaat", en de oplossing die in 1995 werd ontwikkeld - en dat is 30 jaar geleden - was en is nog altijd OK. Ook zalig om mee te rijden, als je een zachte voet hebt. Het feit dat ze auto's produceren die makkelijk 20 jaar op de baan blijven, daarbij zo goed als nul issues hebben, speelt - zeker tegenover Tesla - in hun voordeel.
Maar de tijd is blijven stilstaan en hun actief lobbyen voor behoud van ICE neem ik absoluut kwalijk. Van een marktleider verwacht je dat ze het voortouw nemen. En zoals gezegd: hadden moeten nemen15 jaar geleden.