Phil V
Well-Known Member
Een kasteel in de lucht voorlopig. Tesla zei toch eerder al eens dat dit er voorlopig niet komt.Wat mensen willen horen die Tesla niet begrijpen is, wat is het nieuwe model.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een kasteel in de lucht voorlopig. Tesla zei toch eerder al eens dat dit er voorlopig niet komt.Wat mensen willen horen die Tesla niet begrijpen is, wat is het nieuwe model.
Precies.Een kasteel in de lucht voorlopig. Tesla zei toch eerder al eens dat dit er voorlopig niet komt.
Precies.
Tesla roept al wat langer dat ze een auto gaan maken die de helft van een Model 3 gaat zijn om te maken.
Mensen met een hoog wensen denken gehalte maken daarvan dat er een kleinere Tesla gaat komen.
Het zou met dezelfde tekst van Tesla ook zo uitgelegd kunnen worden, en de presentatie lijkt dat te bevestigen is, dat er niet persé een kleinere / andere auto wordt gemaakt maar voor al een auto die slechts de helft gaat kosten om te produceren omdat ze deze slimmer in elkaar gaan zetten.
Dit zou bijv. kunnen gebeuren in Mexico en de nieuwe productie lijnen in Fremont.
Dit is project Highland. Dat MSM en de concurrentie zich niet kan voorstellen dat ze een Model 3 voor de helft van de kostprijs kunnen gaan maken volgens deze nieuwe productie methode maakt dat MSM in de wereld heeft gegooid dat er een kleinere Tesla gaat komen Tesla heeft dat nooit gezegd en Elon heeft het zelfs ontkend.
Highland refereert aan wat Ford 100 jaar geleden heeft gedaan en daarmee de wereld geleerd hoe je auto's goedkoop moet maken.
Ik die tussentijd is er inhoudelijk maar weinig veranderd aan deze productie methode en wat Tesla nu zegt te gaan doen is de productiemethode zo verbeteren dat dit net zo'n verbetering is als dat Ford 100 jaar geleden heeft gedaan met de Highland productie plant.
Dit zeggen ze bijna letterlijk en het is dan ook aandoenlijk dat men er dan toch wat anders van denkt te moeten maken.
Een kleiner model zou niet zo veel minder kosten dan een model 3. De kost zit hem bij een Tesla niet zozeer in de grootte, maar in design, de technologie, en assemblage. Een klein stuk ontwikkelen en assembleren kost minstens even veel als een groot stuk monteren. Eerder meer, want de ruimte voor een operator of robot is kleiner, montage kan dus meer tijd in beslag nemen. De technologie en software in een kleine Tesla zou dezelfde zijn als in een grote, als ze hun missie trouw willen blijven.Precies.
Tesla roept al wat langer dat ze een auto gaan maken die de helft van een Model 3 gaat zijn om te maken.
Mensen met een hoog wensen denken gehalte maken daarvan dat er een kleinere Tesla gaat komen.
Het zou met dezelfde tekst van Tesla ook zo uitgelegd kunnen worden, en de presentatie lijkt dat te bevestigen is, dat er niet persé een kleinere / andere auto wordt gemaakt maar voor al een auto die slechts de helft gaat kosten om te produceren omdat ze deze slimmer in elkaar gaan zetten.
Dit zou bijv. kunnen gebeuren in Mexico en de nieuwe productie lijnen in Fremont.
Dit is project Highland. Dat MSM en de concurrentie zich niet kan voorstellen dat ze een Model 3 voor de helft van de kostprijs kunnen gaan maken volgens deze nieuwe productie methode maakt dat MSM in de wereld heeft gegooid dat er een kleinere Tesla gaat komen Tesla heeft dat nooit gezegd en Elon heeft het zelfs ontkend.
Highland refereert aan wat Ford 100 jaar geleden heeft gedaan en daarmee de wereld geleerd hoe je auto's goedkoop moet maken.
Ik die tussentijd is er inhoudelijk maar weinig veranderd aan deze productie methode en wat Tesla nu zegt te gaan doen is de productiemethode zo verbeteren dat dit net zo'n verbetering is als dat Ford 100 jaar geleden heeft gedaan met de Highland productie plant.
Dit zeggen ze bijna letterlijk en het is dan ook aandoenlijk dat men er dan toch wat anders van denkt te moeten maken.
Ik denk dat je in manufacturing operations, sourcing of logistics moet actief zijn om te kunnen waarderen wat er gepresenteerd werd.Ik heb gisteren ook tot laat nog zitten kijken, wel cool sommige stukjes. Maar zoals jullie al schrijven: volgens mij snapt niemand dit.
Het is met dit soort presentaties en de kwartaalcijfers van Tesla altijd hetzelfde: buy the hype, sell the news.Het blijft een marketingboodschap aan investeerders in TSLA, die niet echt overtuigd lijken te zijn - nabeurs en voorbeurs toch niet.