Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Komt het doordat je een adapter gebruikt of kan je er ook last van hebben met een M3?

Model 3 heeft 't ook. Het is overigens niet een Tesla specifiek probleem. iPace rijders hebben ook meer dan hun portie problemen met snellaadpalen. Ook de e-Tron schijnt er nogal last van te hebben.

Het snellaadprotocol is blijkbaar niet strict genoeg waardoor er toch nog teveel variaties in implementaties zijn waardoor het mis gaat.
 
  • Informative
Reactions: ScoopT
Ik heb net bij Gotthard Noord proberen te laden in Zwitserland met mijn S100D met CCs adapter. Helaas.

Ik dacht voor de file van de Gotthard tunnel even vol te laden en zelf wat te eten en drinken.

Na 15 sec en rond de 130kw brak het laden iedere keer af.

De support van Ionity heeft zijn best gedaan, maar het wilde maar niet werken. Schijnt een bekend probleem met hun ABB laders te zijn.

Nu maar naar de SuperCharger die op een onmogelijke plek staat.

View attachment 436875 View attachment 436876

Geprobeerd de kabel een beetje te ondersteunen? Veel gehoord/gelezen probleem.
 
Ionity is bezig met een fix:

Ruim 16 minuten blabla om niets te horen over een fix waar Ionity mee bezig zou zijn :mad::(
Tesla heeft wel een fix voor dat ‘thunk’ geluid:
FBCD5C20-A0D2-4735-905A-021C59D3B4EE.jpeg
 
Update mbt 3x moeten betalen voordat ik kon laden: de eerste 2 keer €8 staan in Paypal als reservering en zijn niet van mijn bankrekening afgeschreven. De 3e keer is het een echte betaling en die is wel afgeschreven. Het is ook door de Ionity helpdesk bevestigd dat het zo werkt. Ik heb ook maar 1 factuur ontvangen. Niets aan de hand dus.

Goed dat Ionity dit zelf rechtzet in de facturatie. Ik had mijn laadsessies bij Ionity via Newmotion pas uitgevoerd en daar waren de onderbroken laadsessies van 1 minuut duurtijd gewoon aangerekend. Na een belletje met support ging dit rechtgezet worden.
 
Ik dacht ga na alle goede ervaringen met Ionity in Frankrijk eens lekker naar Ionity in Apeldoorn. Helaas de standaard ervaring meegemaakt waar alle "niet-Tesla's" dagelijks last van hebben. Toen ik aankwam in Apeldoorn was er al een model 3 aan het rommelen met palen (inclusief telefoon in de hand). Ik dacht gewoon proberen. Helaas geen stroom op het gehele systeem na starten "charging is delayed until power is available". Ik begreep dat de andere 2 van de 3 palen langs me daar ook last van hadden. Snel met 4% SoC doorgereden naar SuC Apeldoorn. Daar gebeld met Ionity voor de €8,- refund. Maar begreep van de Engels sprekende (wss Oost-Europese dame) dat als er geen verbruik is geweest er ook geen charge op je creditcard is uitgevoerd. Voor mij de eerste slechte ervaring met Ionity. In Belgie en Frankrijk ging het perfect (het voordeel in laadsnelheid ben je wel kwijt met de tijd die het duurt van het scannen van passen of betalen in de Ionity app) helaas zat er geen positieve ervaring in Nederland in. En na deze ervaring zal ik niet snel met een lage SoC bij een Ionity meer aankomen.