Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
mijn ervaring dat snel laden pas later afneemt. Brohtal-West. Dit nam pas voorbij de 50% SOC echt af

Wanneer was dit en welke software versie heeft je auto?

In de ABRP update hieronder (BT37, Model 3 Long Range battery) gaat de laadsnelheid omlaag na +/-40 SOC, maar dit was medio zomer 2019. Er zijn berichten dat dit middels software door Tesla verder is terug geschroeft. Mijn M3 is net nieuw, misschien vindt er nog een soort van conditioning plaats, of is er iets niet in orde want ik heb hem nog niet zo snel zien laden.

Tesla Supercharging - Summer 2019 Update
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Wanneer was dit en welke software versie heeft je auto?

In de ABRP update hieronder (BT37, Model 3 Long Range battery) gaat de laadsnelheid omlaag na +/-40 SOC, maar dit was medio zomer 2019. Er zijn berichten dat dit middels software door Tesla verder is terug geschroeft. Mijn M3 is net nieuw, misschien vindt er nog een soort van conditioning plaats, of is er iets niet in orde want ik heb hem nog niet zo snel zien laden.

Tesla Supercharging - Summer 2019 Update
Dit was vorige week met AWD LR 40.2.1 en 20k km op de teller bij Ionity Brohtal West
 
  • Like
Reactions: Stinoo
Onlangs een IONITY charger willen testen, account gemaakt, visa gekoppeld op voorhand.
In de donker wat staan sukkelen om de QR code te scannen maar het ging fout bij de betaling.
Voor de Belgen onder ons, ik werd omgeleid naar mijn bank om via de digipass de transactie goed te keuren maar dit lukt niet. Iemand hiermee ervaring? Dan maar een pasje op de kop tikken ergens?
 
Onlangs een IONITY charger willen testen, account gemaakt, visa gekoppeld op voorhand.
In de donker wat staan sukkelen om de QR code te scannen maar het ging fout bij de betaling.
Voor de Belgen onder ons, ik werd omgeleid naar mijn bank om via de digipass de transactie goed te keuren maar dit lukt niet. Iemand hiermee ervaring? Dan maar een pasje op de kop tikken ergens?
Betalen in app via PayPal werkt bij mij het beste
 
Onlangs een IONITY charger willen testen, account gemaakt, visa gekoppeld op voorhand.
In de donker wat staan sukkelen om de QR code te scannen maar het ging fout bij de betaling.
Voor de Belgen onder ons, ik werd omgeleid naar mijn bank om via de digipass de transactie goed te keuren maar dit lukt niet. Iemand hiermee ervaring? Dan maar een pasje op de kop tikken ergens?

Heb je bij het koppelen die connectie niet gemaakt ? Ik heb mij bij enkele aanbieders ingeschreven en steeds een betaalkaart toegevoegd. Indien ik mij niet vergis, gebeurde die koppeling steeds na een doorverwijzing naar mijn bank.

De instellingen van jouw mobiel bankieren kan je ook aanpassen zodat je voor kleine bedragen met de app van jouw bank kan werken. Of de Itsme app activeren bij jouw bank. Deze kan dan de Digipass vervangen.
 
Net langs de A1 bij Tolnegen Ionity voor het eerst geprobeerd. Deze 2 zijn nog gratis haalde met gemak 185je. Leuk laden, zeker omdat het gratis is.

laadpoort open, auto aansluiten en laden maar. Bij 70% ging de laadsnelheid wat omlaag. Tot 90% geladen stekker eruit en klaar, hoefde me niet aan te melden via de app of anders.


Er staan voorbereidingen voor nog 6 laders. Ben benieuwd hoelang het nog gratis is.
 
Heb je bij het koppelen die connectie niet gemaakt ? Ik heb mij bij enkele aanbieders ingeschreven en steeds een betaalkaart toegevoegd. Indien ik mij niet vergis, gebeurde die koppeling steeds na een doorverwijzing naar mijn bank.

De instellingen van jouw mobiel bankieren kan je ook aanpassen zodat je voor kleine bedragen met de app van jouw bank kan werken. Of de Itsme app activeren bij jouw bank. Deze kan dan de Digipass vervangen.

ok, thanks, zal het eens bekijken!
 
Van het weekend bij de knoest (A27 Ngein) begin van de avond geladen. ook op deze locatie gewoon met 170kw geladen. Gratis laden altijd mooi :D

Wel een drukker bezochte locatie dan langs de A1 bij Apeldoorn. Ik stond net te laden toen kwam er een E-tron bij staan we hebben er allebei ongeveer 30min gestaan. Ik denk dat in die tijd wel 3 of 4 ev's even het terrein opreden paar minuten bleven wachten en het daarna wel voor gezien hielden. Dus die voorbereidingen voor de andere palen zijn niet overbodig.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Grappige bij die aan de A27 is dat ernaast een Fastned zit. Veel gaan daar staan terwijl Ionity gratis is. Ga het ze maar niet vertellen. Blijft de Ionity een beetje vrij.
Het is soms verbazingwekkend hoe veel of weinig nieuwe electrische rijders van laden en laadinfrastructuur afweten.
Heb bij diezelfde Fastned gisteravond iemand met een eNiro nog verteld dat hij beter de 350kW lader van Fastned kon gebruiken dan de oude 50kW lader waar hij al een half uur aan stond. En hij dacht dat die Ionity palen alleen voor Tesla's waren (en ik vertel het ze wel, electrisch rijden moet voor iedereen makkelijker worden).
 
  • Like
Reactions: Paco
Gisteren staan laden bij Ionity Bierset bij Luik Airport. Als het donker is een beetje een afgelegen plek in mijn ogen waar helaas niks te krijgen was na sluitingstijd van de Total. Laden ging wel lekker. Helaas ben je de snellere laadcurve wel kwijt door alle handelingen welke je in de app moet doen voor je betaling. Bij Ionity Bierset kan je alleen met app betalen. Passen worden niet geaccepteerd.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Bierset lijkt me nu nog interessant omdat er op de E40 Brussel-Duitsland geen andere snelladers in de buurt liggen. De SuC in Verviers ligt toch wat uit de richting.
Moet zeggen Bierset bevalt best oke maar is minder centraal dan Le Roeulx en Froyennes. Dat vind ik echt grote voordeel van Ionity dat je ze meestal treft langs de snelweg.

In Frankrijk heb ik ook Vrigny, Baie de Somme, Langres Noidant en La Réserve bezocht en allen goede ervaringen. In Nederland valt het mij wat tegen. Waar ik er in het buitenland goed op durf te vertrouwen hier toch bij Apeldoorn-Zuid al een keer meegemaakt dat laden op geen enkele lader wou starten terwijl ik er een avond daarvoor nog in Le Roeulx mee had geladen. Op De Kroon en De Knoest nu al paar keer wisselende ervaringen vanwege laadsnelheid. Keer nog geen 32kwh terwijl ik warm aankwam met SoC van 15%. Binnenkort nog eens Overbroek proberen.