Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
new motion druppel zou moeten werken in Apeldoorn. (Start drukken, aansluiten, new motion aanbieden, die volgorde is wel van belang) Weet je zeker dat je pasje functioneert en is gekoppeld aan je account?
Thanks, dat heb ik denk ik inderdaad verkeerd gaan....


0.79€ per KWh... stevige prijs zeg ik... Zal SuC only worden de komende zomervakantie naar Italië.

Inderdaad, wat een prijs! Ik vond Fastned al duur met 0,59 EUR maar baas boven baas. Ik vraag mij langzamerhand af wanneer Tesla de prijzen omhoog gooit voor de superchargers, of ook met een soort abonnementsmodel gaat werken ala Audi...
 
Hmm volgens Tarieven - Audi NL - DCS is het inderdaad €0,33 per kWh met een maandelijks bedrag (jaarcontract) van €17,95. Zou je dus ~468 kWh in een jaar bij Ionity moeten laden wil je 'goedkoper' uit zijn dan geen abonnement (zit je inmiddels wel aan de €370. Supercharger zou a €0,25 kWh dus €117 kosten.

Ben inderdaad benieuwd wat een aanbieder als Maingau hiermee doet.
Je moet maandelijks 39kWh of meer laden bij IONITY om goedkoper af te zijn met zo een Audi pasje dan bij IONITY zelf.
 
Nou da's jammer. Toch geregeld gebruik van gemaakt. Maar was te verwachten, maar 79 cent is wel heel veel vind ik. Dan wordt het best een dure onderneming om zo'n e-tron te laden, ook met abo, zit je met wat pech aan 10 euro per 100 km. Blij met Tesla en de superchargers.
 
Nou dan moet je wel heel gestoord zijn wil je daar je etron willen laden. Leuk dat het even geduurd heeft. Gebruik Ionity geregeld maar zal met deze prijsstelling weer de SuC’s gaan gebruiken. Daar krijg je 3kw voor de prijs van 1kw bij Ionity. En dan zonder gedoe met een app en compleet variabele laadsnelheden. In NL is Fastned zelfs goedkoper. Het gaat daar rustig worden denk ik.
 
Bizarre tarieven. 60 cent marge. Dit heeft alle schijn van een poging van de aandeelhouders, BMW, Daimler en VW, om de transitie naar electrisch rijden voorlopig te ontmoedigen: zogenaamd doorkijkje naar de toekomstige laadtarieven. Reken maar dat dit zo door de autobladen wordt opgepikt. Juist deze autobouwers zien in Tesla een echte marktbedreiging en ze zijn gewoon nog niet klaar om reeel te concurreren met Tesla’s motoren, batterijen en BMS.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Bizarre tarieven. 60 cent marge. Dit heeft alle schijn van een poging van de aandeelhouders, BMW, Daimler en VW, om de transitie naar electrisch rijden voorlopig te ontmoedigen: zogenaamd doorkijkje naar de toekomstige laadtarieven. Reken maar dat dit zo door de autobladen wordt opgepikt. Juist deze autobouwers zien in Tesla een echte marktbedreiging en ze zijn gewoon nog niet klaar om reeel te concurreren met Tesla’s motoren, batterijen en BMS.
Ik denk dat het idee vooral is dat je met een auto van 1 van de merken achter Ionity er snel en tegen een schappelijk tarief wil laden.

Ze willen denk ik niet te veel Tesla's of andere auto's een voordelig tarief geven.
 
Ik denk dat het idee vooral is dat je met een auto van 1 van de merken achter Ionity er snel en tegen een schappelijk tarief wil laden.

Ze willen denk ik niet te veel Tesla's of andere auto's een voordelig tarief geven.
Kan zijn, maar die MSP pasjes krijg je ook niet gratis. Bij Audi krijg je het gratis voor een jaar, en dan moet je €17,95/maand betalen. Pas vanaf 39kWh laden per maand wordt zo een pasje dan voordeliger. Oftewel €30,81 dat je minimum moet spenderen. En zo een pasje is een contract van een jaar, dus moet je rekenen op een vaste kost van €215,40/jaar, ongeacht wat je er nog gaat bij laden.
 
Ik vind het niet zo heel gek dat Ionity, een samenwerking van een aantal autofabrikanten, auto's van andere merken (fors) extra laat betalen voor het gebruik van hun netwerk. De manier waarop ze dat voor de klanten van de eigen merken lijken in te richten (maandelijkse bijdrage) maakt me dan weer ontzettend blij met Tesla, die vooralsnog zeggen nooit iets te hoeven verdienen met hun uitstekende Supercharger netwerk.

Ik ben overigens erg benieuwd hoe dat hele laden zich op termijn gaat ontwikkelen. Stroom is, anders dan brandstof, overal aanwezig, hetzelfde en heeft daardoor wellicht een strakker gedefinieerde 'maximum prijs' die mensen ervoor willen betalen. Laadpomphouders zullen waarschijnlijk op andere zaken gaan concurreren dan alleen prijs per kWh. De laadsnelheid. Of een lagere prijs bij hoog elektriciteitsaanbod. Of duurder in de spits en op zwarte zaterdag. Dat wordt nog ingewikkeld voor de opvolger van de DirectLease Tankservice app.
 
Ik laad 4x week aan supercharger dus aan 60euro per charge zit ik op 240 euro waar ik met mijn diesl op 75 euro zat....euhm...hulp? Of zie ik dit verkeerd?

Zal rap gedaan zijn met elektrisch rijden als Tesla dit ook gaat hanteren..

Mis ik iets?
 
Mis ik iets?

Nee, dat zie je goed. Op dit moment is rijden op diesel ruwweg 2x zo duur als stroom, en op benzine 3x zo duur. Als de prijs voor stroom dan (zoals ihgv Ionity) verdrievoudigd, dan is je prijsvoordeel op brandstof weg.

Ik denk overigens niet dat het rap gedaan is met elektrisch rijden. Enerzijds omdat we in de nabije toekomst met zijn allen gaan eisen dat voor het verstoken van brandstof de werkelijke prijs (dus inclusief alle klimaat- milieu-, gezondheids- en geopolitieke lasten) betaald gaat worden en anderzijds omdat in diezelfde nabije toekomst stroom (het basisproduct) alleen maar goedkoper en op sommige momenten zelfs gratis gaat worden.
 
Ik laad 4x week aan supercharger dus aan 60euro per charge zit ik op 240 euro waar ik met mijn diesl op 75 euro zat....euhm...hulp? Of zie ik dit verkeerd?

Zal rap gedaan zijn met elektrisch rijden als Tesla dit ook gaat hanteren..

Mis ik iets?
Dus je laadt 6000/80=75 kWh in een sessie, x4 is 300 kWh. Maal 5? Is 1500 km.

1500 km / 75 € maakt 20 km in een euro diesel, bij €1,54 per liter zou je dus ruim 30 km op een liter peut halen? Netjes hoor

De realiteit is natuurlijk dat het overgrote deel van de kilometers niet uit een snellader komt.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Commerciële strategie lijkt me helder. Ionity is niet geinteresseerd in de Tesla rijder die slechts 1 keer per jaar wil langskomen omdat de supercharger op weg naar het zuiden overbevolkt is. In dat opzicht kopieren de groten gewoon Tesla's strategie om het laadnetwerk enkel voor je eigen auto's te behouden, maar dan via een andere taktiek.
 
  • Like
Reactions: ERvee and fivari
Nou de Ionity app kan weer van de telefoon af......... :D

Slimme timing ook, nu staan er in de voorjaarsvakantie nog meer Tesla's bij de SuC kan me niet voorstellen dat er iemand vrijwillig dit tarief gaat betalen.