Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Desondanks stonden bij 30° de laadkasten erachter behoorlijk te blazen om zichzelf af te koelen.
Nog geen kWh geleverd maar nu al een hoop stroomverlies :confused:

Dat doen die DC laadstations die je hier in Nederland (die kasten met CHAdeMO, CSS en AC) ziet ook. Die staan ook enorm te blazen terwijl ze ongebruikt zijn als 't warm is.

Edit: Kon de naam even niet vinden, maar ik doel op de ABB DC chargers.

Gaat dus denk ik niet om de kabels, maar de electronica in de laadstations.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: robertvg
Dat doen die DC laadstations die je hier in Nederland (die kasten met CHAdeMO, CSS en AC) ziet ook. Die staan ook enorm te blazen terwijl ze ongebruikt zijn als 't warm is.

Gaat dus denk ik niet om de kabels, maar de electronica in de laadstations.

Bij Superchargers is het me nooit opgevallen. Iemand anders wel ?
ps: als er een enkele kast nog blaast kan het zijn dat er net een auto is vertrokken en hij nog moet afkoelen.
 
zijn dat 50 of 100kW laders? ik heb dat in Frankrijk of Italië (CHAdeMO/CCS - max 50kW) nog nooit meegemaakt.. en daar kan het ook warm worden..

Het zijn deze bad boys:
abb-charger.jpg


Hoeveel kW die zijn weet ik niet, CHAdeMO adapter gaat niet harder dan 45 kW.
 
Is er vanuit de community voor ionity chargers al een project met info zoals supercharge.info Met aantallen en grafiekjes over aantaen plaatsen en stalls etc

Vaak laat ik vaak aan nog onbekende de charts zien met. Hoewel vast wat pril is om de grafieken te maken hoop dat dus voor ionity vergelijkbaar iets is?
Niet vanuit de community voor zover ik weet, wel de officiële kaart van Ionity.
Charging - ionity.eu
 
  • Disagree
Reactions: tonvanboven
Is er vanuit de community voor ionity chargers al een project met info zoals supercharge.info Met aantallen en grafiekjes over aantaen plaatsen en stalls etc

Vaak laat ik vaak aan nog onbekende de charts zien met. Hoewel vast wat pril is om de grafieken te maken hoop dat dus voor ionity vergelijkbaar iets is?

gevonden! :)

op ionity.evapi.de IonityTracker

Screen Shot 2018-10-28 at 15.11.56.png
 
  • Informative
Reactions: robertvg