Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een ‘gezeur’ toch daar over altijd. Toch super dat je bij nog meer locaties super snel kan laden?

Betalen voor laden vind ik prima als ik weer snel door kan. Liever betalen dan een stuk om moeten rijden.
Je hebt gelijk; maar als Tesla fan vind ik het "cool" dat ik Tesla als rijder gratis kan staan en gaan waar ik wil en de berijders van de andere merken hier wel voor moeten betalen.....
 
Voor mij persoonlijk mogen de Superchargers per direct betaald worden. Gewoon het tarief wat gemiddeld per land acceptabel is.
Wat mij betreft ook hoor :)

Je hebt gelijk; maar als Tesla fan vind ik het "cool" dat ik Tesla als rijder gratis kan staan en gaan waar ik wil en de berijders van de andere merken hier wel voor moeten betalen.....
Zeker, maar ik ben zo ook erg blij met Ionity en CCS aldaar. Als ik bij hun netwerk en bij Fastned ook zo snel kan laden betaal ik er graag voor!

Hoe meer laad opties, hoe meer vrijheid. Super!
 
  • Like
Reactions: HWS
Wat een ‘gezeur’ toch daar over altijd. Toch super dat je bij nog meer locaties super snel kan laden?

Betalen voor laden vind ik prima als ik weer snel door kan. Liever betalen dan een stuk om moeten rijden.
Het gaat mij niet zozeer om het feit dat het superchargen gratis is, maar het plug-and-play karakter is erg prettig. Geen gedoe met cards, voortijdig stoppende sessies of palen-die-buiten-gebruik-zijn (dataconnection stuk?). Dat is pas gezeur :)
 
Ik ken de tarieven van IONITY niet (staat ook niet op de site?) maar FastNed is voor incidenteel laden wel echt absurd duur.

60 cent als je incidenteel laad is absurd. Zit je op 55 euro als je een 100D met 90 kWh bij wil laden.
Maar 35 cent als je betalend abonnementhouder bent is ook bepaald niet goedkoop.

Nou snap ik dat infrastructuur geld kost naast de verbruikskosten, maar dit zijn wel tarieven waarvoor ik dan wel even 10 minuten wil omrijden naar een Supercharger.
 
Het gaat mij niet zozeer om het feit dat het superchargen gratis is, maar het plug-and-play karakter is erg prettig. Geen gedoe met cards, voortijdig stoppende sessies of palen-die-buiten-gebruik-zijn (dataconnection stuk?). Dat is pas gezeur :)

Helemaal waar!

Ik beschijf de publieke laadpalen met de ruime diversiteit aan apps/codes/land/regio/pasjes is hetzelfde als naar een videotheek gaan. Voor elke deur een andere pasje nodig. Dus als laatste middel, maar liever geen publieke paal.