Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Wie bedenkt in godsnaam die locaties van Ionity? Momenteel is er op het hele traject van de Franse Autoroute Du Soleil nog geen enkele actief. Dat is toch DE Franse vakantiesnelweg. Er zijn er in aanbouw rond Lyon, Dijon en Macon maar dan geraak je er toch nog altijd niet mee in het Zuiden?
Ze zijn nog maar net bezig he ?
En het gaat snel. Kijk voor je vakantie volgend jaar nog eens, grote kans dat je dan wel het hele traject mbv Ionity laders kan rijden.
 
hoe werkt ionity om de laadsessie te starten? Ik zie niet waar ik me kan aanmelden op de site, kan ik wel vanuit gaan dat ik kan laden met een laadpas?

Behalve dat we er veel over chatten is er hier iemand uberhaubt die al gebruik maakt van ionity?

Dat begrijp ik ook niet. Wordt me ook niet duidelijk op de site van IONITY.
Heb nog niet de moeite genomen naar zo'n ding te rijden, maar het is inderdaad erg vaag.

Ik begreep iets over een QR-code scannen op het laadstation. Maar hoe je dat dan moet afrekenen geen idee.
 
Dat begrijp ik ook niet. Wordt me ook niet duidelijk op de site van IONITY.
Heb nog niet de moeite genomen naar zo'n ding te rijden, maar het is inderdaad erg vaag.

Ik begreep iets over een QR-code scannen op het laadstation. Maar hoe je dat dan moet afrekenen geen idee.

check op chargemap welke betaalmethoden van toepassing zijn (klik op de laadpaal op de map, en dan naar de tab stations en dan naar "required passes"). Daar zie je dat je kan laden met de gangbare pasjes (ik gebruik daar Maingau, TNM kan ook). Kan vast ook met een app. Maar ik vind een laadpas dan eenvoudiger.
 
hoe werkt ionity om de laadsessie te starten? Ik zie niet waar ik me kan aanmelden op de site, kan ik wel vanuit gaan dat ik kan laden met een laadpas?

Ze hebben bij Ionity wel een app die je kan downloaden. Daarin kan je je registeren en een betaalkaart koppelen. Met de app kan je dan aan de laadpaal een sessie starten.

Zelf nog niet gedaan. De palen in Wetteren zijn nog in aanbouw en in Wallonië of Nederland bv. ben ik nog niet moeten zijn sinds ik mijn M3 heb.
 
Ionity mag werk maken in Frankrijk. Snelladen aan het EDF Izivia netwerk is zoooo traag en het herkent de kaarten niet zoals het hoort... een drama. Een uur laden over 120 km!
 

Attachments

  • 395F1F94-26CA-45C8-9D42-CC11187D9AD1.jpeg
    395F1F94-26CA-45C8-9D42-CC11187D9AD1.jpeg
    348.5 KB · Views: 82
Ionity mag werk maken in Frankrijk. Snelladen aan het EDF Izivia netwerk is zoooo traag en het herkent de kaarten niet zoals het hoort... een drama. Een uur laden over 120 km!
Die oude Efacec laders zijn daarnaast gebouwd in een tijd dat er max 20kWh aan stroom moesten leveren gezien de EV's uit die tijd.
Als ze meer moeten leveren raken ze regelmatig oververhit een stoppen ze er steeds mee.
Enkel uitgevoerde snelladers zonder redundantie moeten ze nmm weghalen, daar gaan we mensen niet mee overhalen om naar een ev over te stappen.
 
Dat begrijp ik ook niet. Wordt me ook niet duidelijk op de site van IONITY.
Heb nog niet de moeite genomen naar zo'n ding te rijden, maar het is inderdaad erg vaag.

Ik begreep iets over een QR-code scannen op het laadstation. Maar hoe je dat dan moet afrekenen geen idee.

Ik heb laatst een keer bij Ionity in Apeldoorn geladen. Kon gewoon met m`n newmotion pas de sessie starten. De kosten staan in m`n newmotion app en dat komt gewoon op 8 eur incl btw. Werkt prima allemaal.
 
  • Informative
Reactions: wooter and Tozz
Naar aanleiding van dit draadje vandaag even bij Ionity Apeldoorn geweest om te testen! Werkte prima icm Maingau pas. :)
Laadsessie staat ook al in overzicht van Maingau. 18.67kWh voor €4,48. Net geen €0,24/kWh. Iets goedkoper dan SuC Van der Valk Apeldoorn, we blijven Nederlanders.

Ook nog een berijder van een E-tron geholpen. Die stond te knoeien aan de "langzame" 50 KW lader. Had de AC Type 2 stekker er maar ingestoken, want die anderen pasten niet. Hij had echter niet door dat er onder de Type 2 aansluiting een klepje zat, dat open kon waardoor de CCS er in kon. Ook maar even gezegd dat hij sneller aan de 175KW lader kon laden.
Toen hij dat deed, ging die als de brandweer. In ieder geval sneller dan de 100KW die ik met de SR+ haal.

upload_2019-6-27_20-57-42.png
 
Last edited:
In België en Frankrijk nu paar keer aan een 350kw geladen bij IONITY en elke keer probleemloos. Als je met 10% aankomt en met 80% weggaat voor de €8 ook nog eens veel goedkoper dan een SuC. En sinds de laatste update inmiddels ook 191kw gezien op het scherm. Naast goedkoper ben je in tijd ook nog eens 15% minder kwijt. Daarbij zijn de snelweg locaties in Frankrijk beter dan de SuC locaties bij novotels
 
In België en Frankrijk nu paar keer aan een 350kw geladen bij IONITY en elke keer probleemloos. Als je met 10% aankomt en met 80% weggaat voor de €8 ook nog eens veel goedkoper dan een SuC. En sinds de laatste update inmiddels ook 191kw gezien op het scherm. Naast goedkoper ben je in tijd ook nog eens 15% minder kwijt. Daarbij zijn de snelweg locaties in Frankrijk beter dan de SuC locaties bij novotels
Prachtig toch? Zo krijg je keuze en dus vrijheid als Tesla rijder.

Jij vindt die locaties fijner om te laden en dan moet je ze ook vooral gebruiken.

Als ik straks mijn CCS adapter heb voor mijn S100D zal ik er ook best wel eens te vinden zijn.
 
Afgelopen week voor het eerst geladen met Model 3 bij Ionity Brohltal, helaas tot 2x toe de laadsessie afgebroken.. eerste keer na 12 min (33kw) tweede keer na 10 min (14kw)
Pushbericht op mijn telefoon: Opladen voltooid, voor mij onduidelijk of het nu de lader of de auto is die heeft besloten om de sessie af te breken.
Herkent iemand dit probleem? toch zonde, elke sessie kost weer opnieuw 8 euro..
 
Afgelopen week voor het eerst geladen met Model 3 bij Ionity Brohltal, helaas tot 2x toe de laadsessie afgebroken.. eerste keer na 12 min (33kw) tweede keer na 10 min (14kw)
Pushbericht op mijn telefoon: Opladen voltooid, voor mij onduidelijk of het nu de lader of de auto is die heeft besloten om de sessie af te breken.
Herkent iemand dit probleem? toch zonde, elke sessie kost weer opnieuw 8 euro..
Ik laad met het Maingau pasje, dat is per kWh. In ieder geval tot de bug die dat veroorzaakt is opgelost.
 
Ik had hetzelfde voor bij Ionity in Brohltal. Sessie tot 3maal toe afgebroken. Via NewMotion aangemeld en er zijn dus 3 sessies in mijn laadgeschiedenis. Via NewMotion support kanaal geven ze aan om te wachten op de effectieve factuur en deze fout dan te melden indien de 3 sessies op de factuur staan. Op de overige 2 andere Ionity laders in Duitsland bij Bruchsal en Gruibingen geen problemen gehad overigens.

Ik zou het wel zuur vinden moest elke afgebroken sessie te betalen zijn door een fout op hun laadinfrastructuur.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik had hetzelfde voor bij Ionity in Brohltal. Sessie tot 3maal toe afgebroken. Via NewMotion aangemeld en er zijn dus 3 sessies in mijn laadgeschiedenis. Via NewMotion support kanaal geven ze aan om te wachten op de effectieve factuur en deze fout dan te melden indien de 3 sessies op de factuur staan. Op de overige 2 andere Ionity laders in Duitsland bij Bruchsal en Gruibingen geen problemen gehad overigens.

Ik zou het wel zuur vinden moest elke afgebroken sessie te betalen zijn door een fout op hun laadinfrastructuur.

Ok, lijkt dus in ieder geval niet aan de auto te liggen dan.
Ik zal ook even opletten wat de uiteindelijke factuur wordt :)
Ik had me ook aangemeld via NewMotion, was pas net in het restaurant toen hij voor de eerste keer verbrak.. stond je toevallig ook op DE*ION*E100102?