Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Gister terug gekomen van vakantie met de Model 3 naar Italië (Montepulciano). 8 maal bij Ionity geladen en 2 maal bij een Tesla Sc in Italië. Vlakbij ons hotel in Montepulciano zit de enige Ionity charger in Italië (toevallig). Verder in Duitsland en Zwitserland enkel geladen bij Ionity en slechts 5 euro per sessie met de Eins app. Verder nog granny charging bij het hotel voor de dagelijkse tripjes in het prachtige Italië. Moet zeggen beviel ons zeer goed met zowel de Model 3 als Ionity. 190 kW is toch merkbaar sneller dan de Tesla chargers. En de Ionity laders liggen direct aan de snelwegen bij tankstations waardoor de totale stop vele malen korter is. 3500 kilometer voor 40 euro daar voor de Superchargers in Italië 0 euro in rekening is gebracht. Maar de luxe om zowel op Tesla Sc en Ionity te kunnen laden is super!

Overigens hadden wij geen problemen met Ionity. Tips opgevolgd uit de YouTube filmpjes eerst de paal activeren met de app en daarna pas de stekker in de auto. Ging perfect en geen onderbroken ladingen.

En zeer veel bekijks met de Model 3 in Italië! Nog met de eigenaar van het hotel en zijn vrouw een tripje met de Tesla gemaakt. Geweldig vonden ze het! Elektrisch rijden in Italië ligt helaas nog jaren achter..
 
Last edited:
Ik krijg steeds bij de Eins App dat registreren mislukt en dat ik het later nogmaals moet proberen. Heb al een e-mail gestuurd en dat heg opgelost is. Maar helaas kan ik nog steeds niet registreren. Opnieuw e-mail gestuurd.
Heeft iemand ook problemen met registreren ?
 
Ik krijg steeds bij de Eins App dat registreren mislukt en dat ik het later nogmaals moet proberen. Heb al een e-mail gestuurd en dat heg opgelost is. Maar helaas kan ik nog steeds niet registreren. Opnieuw e-mail gestuurd.
Heeft iemand ook problemen met registreren ?

Ja, ik ook. Ik kan in de app ook de geboortedatum niet invullen. Ik vermoed dat daar het probleem zit.
 
Ja, ik ook. Ik kan in de app ook de geboortedatum niet invullen. Ik vermoed dat daar het probleem zit.

Net me in EINS app geregistreerd, geb.datum pakt hij idd niet maar als je daar wat 'aanrommelt...'(* wordt er default ingevuld 31.12.JJJJ waar je dan verder niet bij kunt maar je kunt je wel registreren. Als ik nu bij mijn EINS Account kijk, staat bij Persoonlijke gegevens die geb.datum er überhaupt niet bij... Als betaalmiddel kun je een banknr opgeven, laadpas is optioneel.

(* ..tja hoe leg je dat uit ! :confused:
 
Ik zie ze nu ook! Zal wel wat tijd nodig hebben gehad na mijn aanmelding!
Ik zie wel dat hij bij veel palen die ik nu heb bekeken aangeeft dat het 1 euro starttarief is, en daarna 30,94 cent per kWh. Ik had verwacht dat er overal 5 euro voor de laadsessie zou staan?
 
Ik zie dit:

EF0138B2-4977-49F0-8269-6A396CBD3ECF.jpeg