Devils son
Active Member
Er staat al iemand met IOS tussen met wel de flat fee. Ik heb een mail gestuurd, kijken wat we gebeurd.
Benieuwd. Ik heb nl ook geen flat rate.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er staat al iemand met IOS tussen met wel de flat fee. Ik heb een mail gestuurd, kijken wat we gebeurd.
Hello,
the information you see in the app is correct.
All customers who register from 16.08.2019 will be billed after kilowatt hours + starting fee per charge.
For customers who have registered before this date, the package will remain until mid-September.
Then these customers will be billed according to the new pricing model.
All in all, this new pricing model is fairer and more logical.
With the prices, we are still one of the more favorable providers.
Kind regards
Robby Hartl
8€ met Ionity eigen appJammer dat ze nog niet met alle palen werken in NL, mijn nog steeds wel interesting.
Wat zien jullie nu voor tarieven bij ionity? Daar ben ik dan wel benieuwd naar
Hetzelfde antwoord gekregen. Dus voor de anderen duurt het feest ook mar twee weken meer ;-). Dat was natuurlijk te denken, want €5 per sessie was voor mensen die snel kunnen laden en een 75-100kWh pak hebben wel erg vrijgevig; je zou er het thuisladen voor laten.
Ze blijven trouwens voor sessies boven de 20kWh vaak inderdaad de goedkoopsten: vergeleken met MainGau heb je een vaste kost van €1 maar een goedkoper tarief per kWh.
Met de nieuwe prijsstelling per kWh gaan natuurlijk weinig mensen bij Ionity laden met de Eins app. Newmotion is met 7,60 inderdaad het meest voordelig bij Ionity voor een volle lading. Benieuwd wanneer Ionity de tarieven gaat verhogen. Voor nu een prima alternatief voor de Superchargers!Ik bedoelde via de Eins app, wat gaat ionity via eins kosten na mid-september. Daar was ik vooral benieuwd naar.
Ok dat wordt voor mid september roadtrip inplannen dus
Precies dit!Ik heb in de auto al een mooie collectie laadpassen en in mijn telefoon een collectie apps, maar de goede prijzen vervallen vooraleer ik ergens moet laden. Beetje een luxe probleem, rijden met zo een Tesla
Ik heb in de auto al een mooie collectie laadpassen en in mijn telefoon een collectie apps, maar de goede prijzen vervallen vooraleer ik ergens moet laden. Beetje een luxe probleem, rijden met zo een Tesla
Dit is het 5e jaar dat ik met een Tesla Model S in Europa op vakantie ga, de eerste paar jaren met een S85, de laatste 2 met een S75D. Beide met SuperCharging inbegrepen. De ervaringen zijn altijd fantastisch geweest. Onderweg feilloos met SuperChargers en bij overnachtingen vaak een Destination Charger. Op de bestemming meestal laden bij hotel of huis, bijna nooit publieke laadinfra nodig gehad. SuperChargers werken altijd en het is zorgeloos inpluggen en het laden start meteen. Mijn vertrouwen is zo hoog, dat ik gerust met 2% lading durf te arriveren.
Dit jaar wilde ik, na aanschaf van de Tesla CCS adapter, het CCS laden bij derde partijen ook eens een kans geven, niet omdat het voordeliger is (ik heb nog steeds unlimited), maar mogelijk wel efficiënter omdat veel nieuwe CCS laadstations direct aan de snelweg zitten en dat scheelt toch weer een stukje omrijden.
Als je in Abetterrouteplanner.com CCS laden erbij selecteert (naast de Tesla Chargers), kiest hij behoorlijk wat CCS (> 100kW) laadstations, vooral in Duitsland. Blijkbaar als het CSS station 50kW is, kiest de planner toch voor Tesla SuperCharger, logisch en slim!
Met Fastned heb ik al hele goede ervaringen, vooral vanwege de AutoCharge functie, inpluggen en gaan. Helaas is Ionity nog wel wat uitdagender.
Op de heenweg kwamen we zo bij Brohtal. Ik had deze ook gekozen omdat er een paar kilometer verderop een Tesla SuperCharger zat, eventueel als backup. Van tevoren had ik in ieder geval alles voorbereid. CCS adapter getest, Ionity App, Account en betaal methode (PayPal). Bovendien had ik in een Video van TeslaBjörn de procedure bekeken, uitgelegd door iemand van Ionity. Het laden leek te lukken, bouwde op tot boven de 100kW, maar stopte. Twee keer geprobeerd. Geen verklaring gevonden. Dus toch maar snel naar de Tesla Charger verderop. Wel 2 keer een Payal melding maar niets afgeschreven, blijkbaar werd de sessie gelukkig als niet succesvol geregistreerd.
Op de terugweg meer succes. Wel bij de eerste poging een communicatie error, maar daarna laden (100kW, werd wel heel snel 70 kW op 25% accu capaciteit, maar goed). Een korte laadsessie van 10kWh gaf ons net een korte pitstop en een boost om het overnachtingsadres te halen, zonder omrijden.
Beginnerspech bij die eerste blijkbaar, maar het verhoogt het vertrouwen nog niet. Dit komt ook vooral door de Ionity app in combinatie met de schermen op de laadpaal. Te veel en te complex.
Allereerst wordt je continue van de app uitgelogd. Heel erg lastig en een onnodige extra stap. Daarnaast raakte ik een beetje de draad kwijt hoeveel extra bevestigingsstappen er nodig waren voordat ik uiteindelijk aan het laden was. Ook het betalen en selecteren van de methode moest weer bevestigd en terwijl ik PayPal eerder al helemaal had geautoriseerd, werd ik vanuit de Ionity app toch nog naar PayPal omgeleid met weer een login tussendoor. Tjonge.
Ook het kiezen van de juiste paal is nog niet gemakkelijk, Ik stopte bij Paal nummer 6. in de app zag ik er vier en door erop te klikken verschenen er 4, maar zonder door te klikken kon ik nergens zien welke van die 4 nummer 6 was. Koste ook weer wat extra stappen. (waarschijnlijk is het kiezen van de paal via QR code scannen met de app makkelijker.. )
Na de juiste paal ook nog de flat rate selecteren, daarna een betaalscherm, en daarna omgeleid naar PayPal en ik geloof aan het einde ook nog een keer weer bevestigen dat ik wilde gaan laden. Gewoon heel erg omslachtig. Misschien gaat laden met een pas sneller? Maar dit is niet wat Ionity zelf adviseert. Ben wel nieuwsgierig naar andere Ionity ervaringen tov Tesla en ook FastNed. Volgens mij heeft Ionity dit gewoon nog niet goed op orde. AutoCharge zou toch ook moeten kunnen, zou al heel veel schelen.
Ook in de uitleg van Ionity in de video van TeslaBjörn, hoor je de man bijna struikelen over de te nemen stappen in de app, met name de financiële stappen, dat moet blijkbaar bij elke sessie, heel apart en lijkt me onnodig.
Wil deze feedback nog bij Ionity neerleggen, maar op de site voorlopig alleen een telefoonnummer, geen "gewone" support nog