Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Oorzaak gevonden, na feedback vanuit Eins.

Hello,
the information you see in the app is correct.

All customers who register from 16.08.2019 will be billed after kilowatt hours + starting fee per charge.
For customers who have registered before this date, the package will remain until mid-September.
Then these customers will be billed according to the new pricing model.

All in all, this new pricing model is fairer and more logical.
With the prices, we are still one of the more favorable providers.

Kind regards

Robby Hartl
 
  • Informative
Reactions: wooter
Hetzelfde antwoord gekregen. Dus voor de anderen duurt het feest ook mar twee weken meer ;-). Dat was natuurlijk te denken, want €5 per sessie was voor mensen die snel kunnen laden en een 75-100kWh pak hebben wel erg vrijgevig; je zou er het thuisladen voor laten.

Ze blijven trouwens voor sessies boven de 20kWh vaak inderdaad de goedkoopsten: vergeleken met MainGau heb je een vaste kost van €1 maar een goedkoper tarief per kWh.
 
Hetzelfde antwoord gekregen. Dus voor de anderen duurt het feest ook mar twee weken meer ;-). Dat was natuurlijk te denken, want €5 per sessie was voor mensen die snel kunnen laden en een 75-100kWh pak hebben wel erg vrijgevig; je zou er het thuisladen voor laten.

Ze blijven trouwens voor sessies boven de 20kWh vaak inderdaad de goedkoopsten: vergeleken met MainGau heb je een vaste kost van €1 maar een goedkoper tarief per kWh.

Enig idee hoe dit zich gaat verhouden met NewMotion?
Die geven nog een vast tarief van Euro 7.60 aan in hun app voor Ionity (in Duitsland - langs de A2 naar Berlijn).
 
Ik bedoelde via de Eins app, wat gaat ionity via eins kosten na mid-september. Daar was ik vooral benieuwd naar.
Met de nieuwe prijsstelling per kWh gaan natuurlijk weinig mensen bij Ionity laden met de Eins app. Newmotion is met 7,60 inderdaad het meest voordelig bij Ionity voor een volle lading. Benieuwd wanneer Ionity de tarieven gaat verhogen. Voor nu een prima alternatief voor de Superchargers!
 
Ik heb in de auto al een mooie collectie laadpassen en in mijn telefoon een collectie apps, maar de goede prijzen vervallen vooraleer ik ergens moet laden. Beetje een luxe probleem, rijden met zo een Tesla :p
Precies dit!
Als al die prijsstunters straks een reële prijs hebben ingevoerd scheelt het voor die paar keer dat ik buiten de deur moet laden misschien 2 tientjes per jaar. Heb nu al geen zin meer om overal mijn gegevens af te geven en elke maand te gaan checken welke aanbieder zijn prijzen heeft aangepast.
 
Dit is het 5e jaar dat ik met een Tesla Model S in Europa op vakantie ga, de eerste paar jaren met een S85, de laatste 2 met een S75D. Beide met SuperCharging inbegrepen. De ervaringen zijn altijd fantastisch geweest. Onderweg feilloos met SuperChargers en bij overnachtingen vaak een Destination Charger. Op de bestemming meestal laden bij hotel of huis, bijna nooit publieke laadinfra nodig gehad. SuperChargers werken altijd en het is zorgeloos inpluggen en het laden start meteen. Mijn vertrouwen is zo hoog, dat ik gerust met 2% lading durf te arriveren.

Dit jaar wilde ik, na aanschaf van de Tesla CCS adapter, het CCS laden bij derde partijen ook eens een kans geven, niet omdat het voordeliger is (ik heb nog steeds unlimited):), maar mogelijk wel efficiënter omdat veel nieuwe CCS laadstations direct aan de snelweg zitten en dat scheelt toch weer een stukje omrijden.
Als je in Abetterrouteplanner.com CCS laden erbij selecteert (naast de Tesla Chargers), kiest hij behoorlijk wat CCS (> 100kW) laadstations, vooral in Duitsland. Blijkbaar als het CSS station 50kW is, kiest de planner toch voor Tesla SuperCharger, logisch en slim!

Met Fastned heb ik al hele goede ervaringen, vooral vanwege de AutoCharge functie, inpluggen en gaan. Helaas is Ionity nog wel wat uitdagender.

Op de heenweg kwamen we zo bij Brohtal. Ik had deze ook gekozen omdat er een paar kilometer verderop een Tesla SuperCharger zat, eventueel als backup. Van tevoren had ik in ieder geval alles voorbereid. CCS adapter getest, Ionity App, Account en betaal methode (PayPal). Bovendien had ik in een Video van TeslaBjörn de procedure bekeken, uitgelegd door iemand van Ionity. Het laden leek te lukken, bouwde op tot boven de 100kW, maar stopte. Twee keer geprobeerd. Geen verklaring gevonden. Dus toch maar snel naar de Tesla Charger verderop. Wel 2 keer een Payal melding maar niets afgeschreven, blijkbaar werd de sessie gelukkig als niet succesvol geregistreerd.

Op de terugweg meer succes. Wel bij de eerste poging een communicatie error, maar daarna laden (100kW, werd wel heel snel 70 kW op 25% accu capaciteit, maar goed). Een korte laadsessie van 10kWh gaf ons net een korte pitstop en een boost om het overnachtingsadres te halen, zonder omrijden.

Beginnerspech bij die eerste blijkbaar, maar het verhoogt het vertrouwen nog niet. Dit komt ook vooral door de Ionity app in combinatie met de schermen op de laadpaal. Te veel en te complex.
Allereerst wordt je continue van de app uitgelogd. Heel erg lastig en een onnodige extra stap. Daarnaast raakte ik een beetje de draad kwijt hoeveel extra bevestigingsstappen er nodig waren voordat ik uiteindelijk aan het laden was. Ook het betalen en selecteren van de methode moest weer bevestigd en terwijl ik PayPal eerder al helemaal had geautoriseerd, werd ik vanuit de Ionity app toch nog naar PayPal omgeleid met weer een login tussendoor. Tjonge.

Ook het kiezen van de juiste paal is nog niet gemakkelijk, Ik stopte bij Paal nummer 6. in de app zag ik er vier en door erop te klikken verschenen er 4, maar zonder door te klikken kon ik nergens zien welke van die 4 nummer 6 was. Koste ook weer wat extra stappen. (waarschijnlijk is het kiezen van de paal via QR code scannen met de app makkelijker.. :))
Na de juiste paal ook nog de flat rate selecteren, daarna een betaalscherm, en daarna omgeleid naar PayPal en ik geloof aan het einde ook nog een keer weer bevestigen dat ik wilde gaan laden. Gewoon heel erg omslachtig. Misschien gaat laden met een pas sneller? Maar dit is niet wat Ionity zelf adviseert. Ben wel nieuwsgierig naar andere Ionity ervaringen tov Tesla en ook FastNed. Volgens mij heeft Ionity dit gewoon nog niet goed op orde. AutoCharge zou toch ook moeten kunnen, zou al heel veel schelen.
Ook in de uitleg van Ionity in de video van TeslaBjörn, hoor je de man bijna struikelen over de te nemen stappen in de app, met name de financiële stappen, dat moet blijkbaar bij elke sessie, heel apart en lijkt me onnodig.
Wil deze feedback nog bij Ionity neerleggen, maar op de site voorlopig alleen een telefoonnummer, geen "gewone" support nog :)
 
Ik heb in de auto al een mooie collectie laadpassen en in mijn telefoon een collectie apps, maar de goede prijzen vervallen vooraleer ik ergens moet laden. Beetje een luxe probleem, rijden met zo een Tesla :p

Haha, inderdaad

Mijn luxe probleem is zelfs nog vervelender: NewMotion pas met een flat fee. Berekend op 4000km/mnd. Ik moet nog flink m'n best daarop doen
Enige zorg die ik daarmee heb, is of die het wel overal doet
 
Yikes. Omdat ik zoveel thuis kan laden en met uitzondering van 1 project nog niet consistent bij de werkgever heb kunnen laden heb ik nog niet veel nood gehad aan allerlei pasjes. En die periode van dat project, was net wanneer Maingau interessant was aan een 50kW enkele eenzame CHAdeMO paal.

Ik denk dat voor mij de P-Card van alle Interparkings nog het meest nuttige is gebleken; lekker goedkoop laden in alle recente Interparkings. Daarna de NewMotion want die werkt gewoon overal* en daarna Maingau voor die periode dat ik op wandelafstand een Total tankstation had met een eenzame 50kW lader.

M'n vraag voor een CCS2-adapter staat nog open bij Tesla, maar ik twijfel of/wanneer ik die nodig ga hebben. Zelfs als ik de prijs van de CHAdeMO adapter ga uit tellen over het aantal CHAdeMO laadbeurten zit ik aan 13€ per laadbeurt momenteel :D
 
Ik blijf me erover verbazen hoe ingewikkeld sommige software gemaakt wordt... In onze Ford Edge huurwagen moest ik 2 keren kiezen op het scherm om een adres in te geven, en als ik het adres dan had ingegeven moest ik 2 keer bevestigen dat ik echt naar dat adres wou. Als je dat vergelijkt met de moeiteloosheid om een adres in te geven in een Tesla, sta ik er soms verstomd van. En het is niet rocket science, ook op mijn smartphone zijn er meerdere apps waar je eenvoudig een adres invoert en je kan vertrekken.

Hetzelfde blijkbaar met die betaling-apps en laad-apps. Dat kan toch niet moeilijk zijn? Verdorie, we hebben fysieke voorbeelden van hoe het eenvoudig kan: een pasjeslezer in het midden, 4-8 verdeelpunten rondom, kaart in de pasjeslezer steken, tank kiezen en PIN invoeren. Ik ben er nog altijd niet bij waarom dit niet bij 4-8 Ionity laadpunten kan en je gewoon met je pinpas kan betalen.

Niet dat het onmogelijk is... Polar gaat in GB al hun snellaadpunten uitrusten zodat je met NFC met je pinpas kan betalen.

Zelf heb ik in Oostenrijk nog vrij eenvoudig betaald aan een trage laadpaal door gewoon mijn camera app op een QR code te mikken en de link te volgen. Dan moest ik niet zoeken naar of ik de juiste paal en juiste stekker had, enkel Paypal kiezen en klaar.
 
  • Like
Reactions: chrgra
Dit is het 5e jaar dat ik met een Tesla Model S in Europa op vakantie ga, de eerste paar jaren met een S85, de laatste 2 met een S75D. Beide met SuperCharging inbegrepen. De ervaringen zijn altijd fantastisch geweest. Onderweg feilloos met SuperChargers en bij overnachtingen vaak een Destination Charger. Op de bestemming meestal laden bij hotel of huis, bijna nooit publieke laadinfra nodig gehad. SuperChargers werken altijd en het is zorgeloos inpluggen en het laden start meteen. Mijn vertrouwen is zo hoog, dat ik gerust met 2% lading durf te arriveren.

Dit jaar wilde ik, na aanschaf van de Tesla CCS adapter, het CCS laden bij derde partijen ook eens een kans geven, niet omdat het voordeliger is (ik heb nog steeds unlimited):), maar mogelijk wel efficiënter omdat veel nieuwe CCS laadstations direct aan de snelweg zitten en dat scheelt toch weer een stukje omrijden.
Als je in Abetterrouteplanner.com CCS laden erbij selecteert (naast de Tesla Chargers), kiest hij behoorlijk wat CCS (> 100kW) laadstations, vooral in Duitsland. Blijkbaar als het CSS station 50kW is, kiest de planner toch voor Tesla SuperCharger, logisch en slim!

Met Fastned heb ik al hele goede ervaringen, vooral vanwege de AutoCharge functie, inpluggen en gaan. Helaas is Ionity nog wel wat uitdagender.

Op de heenweg kwamen we zo bij Brohtal. Ik had deze ook gekozen omdat er een paar kilometer verderop een Tesla SuperCharger zat, eventueel als backup. Van tevoren had ik in ieder geval alles voorbereid. CCS adapter getest, Ionity App, Account en betaal methode (PayPal). Bovendien had ik in een Video van TeslaBjörn de procedure bekeken, uitgelegd door iemand van Ionity. Het laden leek te lukken, bouwde op tot boven de 100kW, maar stopte. Twee keer geprobeerd. Geen verklaring gevonden. Dus toch maar snel naar de Tesla Charger verderop. Wel 2 keer een Payal melding maar niets afgeschreven, blijkbaar werd de sessie gelukkig als niet succesvol geregistreerd.

Op de terugweg meer succes. Wel bij de eerste poging een communicatie error, maar daarna laden (100kW, werd wel heel snel 70 kW op 25% accu capaciteit, maar goed). Een korte laadsessie van 10kWh gaf ons net een korte pitstop en een boost om het overnachtingsadres te halen, zonder omrijden.

Beginnerspech bij die eerste blijkbaar, maar het verhoogt het vertrouwen nog niet. Dit komt ook vooral door de Ionity app in combinatie met de schermen op de laadpaal. Te veel en te complex.
Allereerst wordt je continue van de app uitgelogd. Heel erg lastig en een onnodige extra stap. Daarnaast raakte ik een beetje de draad kwijt hoeveel extra bevestigingsstappen er nodig waren voordat ik uiteindelijk aan het laden was. Ook het betalen en selecteren van de methode moest weer bevestigd en terwijl ik PayPal eerder al helemaal had geautoriseerd, werd ik vanuit de Ionity app toch nog naar PayPal omgeleid met weer een login tussendoor. Tjonge.

Ook het kiezen van de juiste paal is nog niet gemakkelijk, Ik stopte bij Paal nummer 6. in de app zag ik er vier en door erop te klikken verschenen er 4, maar zonder door te klikken kon ik nergens zien welke van die 4 nummer 6 was. Koste ook weer wat extra stappen. (waarschijnlijk is het kiezen van de paal via QR code scannen met de app makkelijker.. :))
Na de juiste paal ook nog de flat rate selecteren, daarna een betaalscherm, en daarna omgeleid naar PayPal en ik geloof aan het einde ook nog een keer weer bevestigen dat ik wilde gaan laden. Gewoon heel erg omslachtig. Misschien gaat laden met een pas sneller? Maar dit is niet wat Ionity zelf adviseert. Ben wel nieuwsgierig naar andere Ionity ervaringen tov Tesla en ook FastNed. Volgens mij heeft Ionity dit gewoon nog niet goed op orde. AutoCharge zou toch ook moeten kunnen, zou al heel veel schelen.
Ook in de uitleg van Ionity in de video van TeslaBjörn, hoor je de man bijna struikelen over de te nemen stappen in de app, met name de financiële stappen, dat moet blijkbaar bij elke sessie, heel apart en lijkt me onnodig.
Wil deze feedback nog bij Ionity neerleggen, maar op de site voorlopig alleen een telefoonnummer, geen "gewone" support nog :)

Gebruik bij Ionity een laadpas ipv een app.
2x gedaan en ging probleemloos. Snelheid 140 kW en geen onderbreking. X90D met Maingau pas.
 
  • Like
Reactions: pvandamcom