Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vind je Denemarken al duur? Breng eens een bezoekje aan Noorwegen. Het enige geluk daar is dat laden niet zo afschuwelijk duur is, laden kost daar ongeveer hetzelfde als in Nederland.

Ik vond het best duur ja...
130 euro voor met z'n vieren uit eten. dan hebben de kinderen (5 en 8) heel simpel een kindermenu met patat en kipnuggets en dan hadden wij een voorgerecht en een "simpele" biefstuk als hoofdgerecht. Geen desserts...

Ik wil niet zeggen dat je in nederland de helft kwijt bent, maar voor de kwaliteit die je er kreeg, vond ik het erg veel geld.
Boodschappen zijn zo 10-50% duurder afhankelijk van het product. Dit kan ook te maken hebben met een toeristisch kustplaatsje waar we zaten. Ik merkte dat de Lidl al een stuk betaalbaarder was daar.

Noorwegen dus nog duurder?
 
Op vakantie in Noorwegen waren we 100 euro per maaltijd (1 gerecht!) voor z'n tweeën kwijt. En dan geen alcohol er bij, want dan verdubbelde de prijs. Dus ja, Noorwegen nog veel duurder. In die tijd reden we nog een ICE (cabrio bij 30 graden ;)) en was benzine 2 euro per liter (in Nederland toen 1,50). Noorwegen is een olieproducerend land... Bijstanduitkering was daar 3000 euro per maand, met een reden.

Noorwegen is wel een fantastisch mooi land. Vandaar door naar Zweden (stukken goedkoper) en dan 3 dagen naar Kopenhagen buitenwijk, waar het leven aanzienlijk goedkoper bleek te zijn dan Noorwegen.

Rondrijden in Noorwegen is geweldig, zeker als je een BEV hebt. Veerpont gratis (en die heb je veel en veel nodig), geen tol, en heel veel Tesla's. ;)
 
Ik zat net even door de Shell Recharge (NewMotion) heen te neuzen en het viel mij op dat eigenlijk alle Ionity laadpalen in Nederland als 135 kW erin staan. Is dit iets wat gewoon nog niet is geupdate? Want ik zie bijvoorbeeld voor Sevenum dat daar 170+ gehaald wordt.
 
Vorige week naar Kopenhagen gereden en mijn eerste laadstop was Ionity Salzbergen. Daar staan een hele rij 'oude' unit en twee nieuwe. Die twee nieuw zijn dus ook gewoon gratis. Mooie piek van 190KW. Het vervolg van de rit maar zoveel mogelijk langs nieuw Ionity laders gereden. Nagenoeg gratis retourtje Kopenhagen zo.
 
Vorige week naar Kopenhagen gereden en mijn eerste laadstop was Ionity Salzbergen. Daar staan een hele rij 'oude' unit en twee nieuwe. Die twee nieuw zijn dus ook gewoon gratis. Mooie piek van 190KW. Het vervolg van de rit maar zoveel mogelijk langs nieuw Ionity laders gereden. Nagenoeg gratis retourtje Kopenhagen zo.
Hoe kan je bij het plannen van de laadstops de nieuwe vinden?
 
Ik zat net even door de Shell Recharge (NewMotion) heen te neuzen en het viel mij op dat eigenlijk alle Ionity laadpalen in Nederland als 135 kW erin staan. Is dit iets wat gewoon nog niet is geupdate? Want ik zie bijvoorbeeld voor Sevenum dat daar 170+ gehaald wordt.

Je betaalt toch niet met Shell bij de Ionity palen hé. Voor die 40 cent meer betaal ik liever met de Ionity app.
 
Hoe kan je bij het plannen van de laadstops de nieuwe vinden?

Niet, maar bij de grotere Ionity locaties bleken ze wel te staan. Voor de terugweg was het dus wel duidelijk.

Gaat om dit type stalls:
Ionity_IAA_9.9.19_-3-cropped.jpg


Deze zijn gewoon gratis.



tot nu toe
 
  • Like
Reactions: Johanvcr
Krijg steeds meer het vermoeden dat ze Bodegraven gewoon dicht houden, omdat ze nog steeds problemen hebben met 3rd party pasjes. De reden waarom sommige nieuwe ionity palen gratis zijn op dit moment.
Deze staan op een strategisch sterk punt waardoor het wel eens druk kan worden daar. Maar als je het gratis moet aanbieden ga je hard achteruit.