Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Maar waar ik vooral naartoe wil is dat men hier op het forum niet mag onderschatten dat de grote merken die hier achter zitten deze eerste ronde tot 2019 er stevig in willen vliegen.
Ik heb bij deze firma hetzelfde gevoel als bij Tesla in 2009.

Mark my words; Ionity wordt de monopolist op vlak van snelladen.
Daarvoor zit er genoeg kapitaal achter.
Interessant om zo’n bericht uit 2018 nogmaals te lezen.
 
  • Like
Reactions: wooter
Ik ben best prijsbewust, maar ik merk dat ik eigenlijk de SUCs alleen op vakantie gebruik. En voor die paar keer per jaar ik het gemak van van SuC naar SuC rijden prevaleer boven iets goedkoper laden via ionity met steeds jagen op het goedkoopste pasje of abonnement.

95% van het laden gebeurde thuis en nu aan een laadpaal in de straat. Sinds mijn thuis tarief een stuk hoger is dan het laadpaaltarief.
 
Ik ben best prijsbewust, maar ik merk dat ik eigenlijk de SUCs alleen op vakantie gebruik. En voor die paar keer per jaar ik het gemak van van SuC naar SuC rijden prevaleer boven iets goedkoper laden via ionity met steeds jagen op het goedkoopste pasje of abonnement.

95% van het laden gebeurde thuis en nu aan een laadpaal in de straat. Sinds mijn thuis tarief een stuk hoger is dan het laadpaaltarief.
Gaat mij niet om prijsbewust maar Ionity ligt soms gewoon beter dan een SuC. Zeker in de periode dat ik naar Oostenrijk/Italie rij is het rustig bij Ionity en is 95% direct langs de autobahn. In NL laad ik ook veel vaker bij Fastned dan bij een SuC puur vanwege de ligging. Als ik dan per kW tot €0,60 kan besparen op een enkele reis van +/- 150kW dan vind ik dat toch mooi meegenomen. Dat ik het hier zet is meer een tip omdat ik er zelf bij uit kwam dan dat ik er voor op zoek ben voor mezelf of andere. Daarbij kan ik met de volgende EV beperkt bij SuC’s laden en bereid ik me de komende 8 maanden alvast voor op wat ik dan ga tegenkomen. En tot op heden kom ik er daardoor juist achter dat ik SuC’s steeds vaker laat liggen.
 
  • Like
Reactions: Robster
Gaat mij niet om prijsbewust maar Ionity ligt soms gewoon beter dan een SuC. Zeker in de periode dat ik naar Oostenrijk/Italie rij is het rustig bij Ionity en is 95% direct langs de autobahn. In NL laad ik ook veel vaker bij Fastned dan bij een SuC puur vanwege de ligging. Als ik dan per kW tot €0,60 kan besparen op een enkele reis van +/- 150kW dan vind ik dat toch mooi meegenomen. Dat ik het hier zet is meer een tip omdat ik er zelf bij uit kwam dan dat ik er voor op zoek ben voor mezelf of andere. Daarbij kan ik met de volgende EV beperkt bij SuC’s laden en bereid ik me de komende 8 maanden alvast voor op wat ik dan ga tegenkomen. En tot op heden kom ik er daardoor juist achter dat ik SuC’s steeds vaker laat liggen.
En ik merk dan weer de heerlijkheid van enkel de Tesla navigatie te volgen en niet met ABRP, manuele bestemmingen e.d. bezig te moeten zijn. Ik rij met plezier 20 minuten langer op een rit van 950 km om het eenvoudig te kunnen houden (en geen onzekerheid te hebben over de bezetting van vier palen).
 
Ik gebruik de laatste tijd vaak “pump”. Eigenlijk betere ervaringen mee dan de laatste tijd met abrp. Sinds ze daar allemaal premium bezig zijn is het resultaat voor niet premium in mijn ogen wat minder.
Dat is toch ook het idee van premium, je gebruikt nu immers gratis een (deel van) het product.

Maar toegegeven, abrp bied wel veel functionaliteit maar gaat ten koste van eenvoudig bruikbare app. Abrp heeft wel geholpen in mijn vakantie maar is nu niet een echte topper meer.
 
Gaat mij niet om prijsbewust maar Ionity ligt soms gewoon beter dan een SuC. Zeker in de periode dat ik naar Oostenrijk/Italie rij is het rustig bij Ionity en is 95% direct langs de autobahn. In NL laad ik ook veel vaker bij Fastned dan bij een SuC puur vanwege de ligging. Als ik dan per kW tot €0,60 kan besparen op een enkele reis van +/- 150kW dan vind ik dat toch mooi meegenomen. Dat ik het hier zet is meer een tip omdat ik er zelf bij uit kwam dan dat ik er voor op zoek ben voor mezelf of andere. Daarbij kan ik met de volgende EV beperkt bij SuC’s laden en bereid ik me de komende 8 maanden alvast voor op wat ik dan ga tegenkomen. En tot op heden kom ik er daardoor juist achter dat ik SuC’s steeds vaker laat liggen.
€0,60 besparen per kW? Krijg je dan geld toe🤔 volgens mij betaal je aan de SuC minder dan €0,60.
 
  • Like
Reactions: Maarten
€0,60 besparen per kW? Krijg je dan geld toe🤔 volgens mij betaal je aan de SuC minder dan €0,60.
Standaard is Ionity €0,79 per kW. Meeste aanbieders van laadpassen hebben geen scherpe prijs meer bij Ionity. Als je dan voor €0,38 per min kan laden met een M3P kom je uit op +/- €0,18 per kW bij een normale laadcurve welke je bij Ionity hebt. Is toch €0,61 besparing per kW. SuC’s zitten idd rond de €0,60 per kW. Zonder lidmaatschap zitten ze tegen de €0,70 per kW.
 
Snap ik, zeker ook het argument van de ligging. Je verliest soms idd best tijd van en naar een SuC.
Dat valt erg goed mee, en dan heb ik liever de locatie zoals een Pfaffenhofen waar je nabij de natuur staat, dan een Schweitenkirchen waar je de benzinedampen en zweet kan opsnuiven.

Maar goed, in Mogendorf, Bernau, Limburg e.a. sta je ook gewoon in de reuk van de McDo/KFC/BK. Maar je staat tenminste niet omringd door caravans en vrachtwagens.