Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is kan ik hem hebben 0-100 ja vast wel 100-200 nooit.

Porsche is een auto spreek uit ervaring die snel is van 0/100 niet als de m3 maar biven de 100 is er geen houwen meer aan. Getest met de m3p tegen een 4s uit 2003 en die maakt gehakt van me.

Afgelopen week het afgelegd tegen dit monster
 

Attachments

  • 9E12804C-97E5-4CC9-A4E5-CBA01559EA74.jpeg
    9E12804C-97E5-4CC9-A4E5-CBA01559EA74.jpeg
    119.8 KB · Views: 59
Grappig dit! Zegt dit nu werkelijk iets !?

Rij nu een week of 2 tesla daar voor al eens eerder paar keer p100d gereden.
Eerlijk is eerlijk het rijd top een makkelijk.

Mijn vorige auto een Bmw m2 en een westfield. Veel herrie en veel
Pk. Geef daar eens gas in en das andere koek.

Dus lijkt me nog al normaal de tesla is hufter proof snel maar niet spannend. Auto’s als hier boven is denken en rijden. Een fout wordt hard gestraft.
 
Haahaha, net een Mercedes AMG GLA 45 lopen opduwen op de snelweg en er voorbij. Dat ding maakte toch een partij ICE herrie voor me:D
En dat met een gewone Model 3 LR AWD ( geen P)

Vanavond aan de verkeerslichten een AMG E links naast mij. Hij had het waarschijnlijk niet verwacht, maar uiteraard was ik met de 3 veel sneller weg.
Ik hield mij gewoontegetrouw aan de limiet (70 km/u daar, in Lokeren), komt de AMG voorbij gevlogen om mij dan af te snijden, waarbij hij zelf even de controle verloor en ei zo na in de vangrails duikte.

Frustratie is een slechte raadgever.
 
  • Funny
Reactions: Hilbert68
Vanavond aan de verkeerslichten een AMG E links naast mij. Hij had het waarschijnlijk niet verwacht, maar uiteraard was ik met de 3 veel sneller weg.
Ik hield mij gewoontegetrouw aan de limiet (70 km/u daar, in Lokeren), komt de AMG voorbij gevlogen om mij dan af te snijden, waarbij hij zelf even de controle verloor en ei zo na in de vangrails duikte.

Frustratie is een slechte raadgever.

Oeps... Dashcam(s) even opgeslagen? ;)
 
Vanavond aan de verkeerslichten een AMG E links naast mij. Hij had het waarschijnlijk niet verwacht, maar uiteraard was ik met de 3 veel sneller weg.
Ik hield mij gewoontegetrouw aan de limiet (70 km/u daar, in Lokeren), komt de AMG voorbij gevlogen om mij dan af te snijden, waarbij hij zelf even de controle verloor en ei zo na in de vangrails duikte.

Frustratie is een slechte raadgever.

Ja het valt mij op dat met name de AMG, RS, M jongens er het minst goed tegen kunnen.
Onlangs een sprintje met een wat oudere Porsche 911 wat de Porsche zeker niet kon winnen maar daarna wel even duimpje omhoog.
En zo hoort het, want verliezen van een Tesla is geen schande. ;)
 
Last edited:
Vanavond aan de verkeerslichten een AMG E links naast mij. Hij had het waarschijnlijk niet verwacht, maar uiteraard was ik met de 3 veel sneller weg.
Ik hield mij gewoontegetrouw aan de limiet (70 km/u daar, in Lokeren), komt de AMG voorbij gevlogen om mij dan af te snijden, waarbij hij zelf even de controle verloor en ei zo na in de vangrails duikte.

Frustratie is een slechte raadgever.
Wij zijn benieuwd naar de beelden. Maar vanwaar die frustratie? Dat mensen zo reageren. Jij rijdt gewoon weg zonder hem aandacht te geven. Laatst reed ik in DE een eindje op met een Porsche GT3. Hij pakte de afslag en even zijn duimpje omhoog. Waarom ook niet?
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Wij zijn benieuwd naar de beelden. Maar vanwaar die frustratie? Dat mensen zo reageren. Jij rijdt gewoon weg zonder hem aandacht te geven. Laatst reed ik in DE een eindje op met een Porsche GT3. Hij pakte de afslag en even zijn duimpje omhoog. Waarom ook niet?

In Duitsland hebben ze respect voor je, hier rijden ze je liever van de weg af.
 
Haahaha, net een Mercedes AMG GLA 45 lopen opduwen op de snelweg en er voorbij. Dat ding maakte toch een partij ICE herrie voor me:D
En dat met een gewone Model 3 LR AWD ( geen P)
Weet je zeker dat niet alleen een Mercedes met badges was?
Ik denk dat je op de snelweg boven de 100 gewoon kansloos bent tegen echt snelle ICE's(zie post onder die van jou). Ik had de hoop de M3P daar nog wat in kon betekenen, maar gezien de ervaring met Kroezeder(in zijn M3P tegen een 4S uit 2003-niet bepaald supersnel-) ben ik bang dat dat gaat tegenvallen. Ook mijn ervaring op de snelweg met een m3 awd was tegenvallend(tegen mijn ice).
Maar onder de 100 zijn ze bijna niet te kloppen;)
 
Even weer wat meer on topic: volgens kwart mijl analyses in de VS is de gewone AWD boven de 100 even snel als de Performance, blijkbaar softwarematig geregeld.

Het feit dat ze het boven de honderd beide afleggen tegen bijvoorbeeld een GT3 heeft helemaal niets met het gewicht te maken - in tegenstelling tot wat eerder hier gezegd is - want het gewicht wordt ten opzichte van de kwadratisch oplopende luchtweerstand steeds onbelangrijker boven de 100.

Waar het voor zover ik begrijp wel mee te maken heeft is dat Tesla de stroom beperkt om de accu's een betere overlevingskans te geven. Even naar de 100 accelereren is is luttele seconden gebeurd en kan weinig kwaad. In één keer met het volle vermogen doortrekken naar de 250km/h levert enorm veel meer warmte in de accu op.
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Ja, was wel een echte, ik heb later met de Dashcam zijn kenteken gechecked:) 101.690 Euries...
Moet er wel bij zeggen dat we denk ik niet veel verder dan 150 a 160 zijn gekomen vanaf ca. 90km/h, want toen moesten we al weer remmen voor voorliggers. Wel allebei een dikke duim opgestoken toen ik er rechts af ging, nice.
 
Onderweg tijdens de wintersport naar Oostenrijk natuurlijk het grootste stuk in Duitsland gereden en daar de M3 LR AWD best goed kunnen meten met diverse auto's.
Het ging hier vaak om tussensprints van ca 100 tot meestal de top van 235.

Wat kan hij wel hebben:
-Audi S6 C7
-BMW Aplina B3 biturbo (E90)
-Ford focus RS
-Porsche Macan
-Porsche Cayman GT4

Wat niet:
-Chevrolet Camaro SS
-Nissan GTR
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Jooop and Carl
Volg hem en alle antwoorden worden beantwoord:

Hij wilt iedereen hebben hahahahaha

Een gekietelde GT-R kon hij kennelijk niet hebben, maar ja een GT-R pakt ook een Veyron op de strip en qua bochtwerk en qua kosten en qua uiterlijk en qua.....etc etc.
 
Weet je zeker dat niet alleen een Mercedes met badges was?
Ik denk dat je op de snelweg boven de 100 gewoon kansloos bent tegen echt snelle ICE's(zie post onder die van jou). Ik had de hoop de M3P daar nog wat in kon betekenen, maar gezien de ervaring met Kroezeder(in zijn M3P tegen een 4S uit 2003-niet bepaald supersnel-) ben ik bang dat dat gaat tegenvallen. Ook mijn ervaring op de snelweg met een m3 awd was tegenvallend(tegen mijn ice).
Maar onder de 100 zijn ze bijna niet te kloppen;)

Nee, in Duitsland een paar keer een RS6 en C63 AMG tegen gekomen.
Je hoort echt aan het geluid wel dat ze echt zijn.

Ook vanaf 100 is het zo dat tegen de tijd dat ze opgang komen, toeren maken en teruggeschakeld hebben, dan de Tesla al een eind weg is.
Daarna komen ze je wel voorbij maar zelfs met mijn S75D zit ik al tegen de 200 tegen de tijd dat ze weer gaan inlopen.
Tegen de tijd dat je dan weer een linksplakker voor je hebt zie je de verbaasde gezichten die niet snappen dat je zo van ze weg hebt kunnen rijden.
Een Tesla is weg wanneer je het e-pedaal vloert en iedere ICE moet eerst op toeren komen net als bij een stoplichtsprint.

Als je iemand tegenkomt die zelf al terug op tijd schakelt dan kan het anders uitpakken maar de mensen die ze als een automaat rijden hebben bij voorbaat verloren.
 
Last edited:
Nee, in Duitsland een paar keer een RS6 en C63 AMG tegen gekomen.
Je hoort echt aan het geluid wel dat ze echt zijn.

Ook vanaf 100 is het zo dat tegen de tijd dat ze opgang komen, toeren maken en teruggeschakeld hebben, dan de Tesla al een eind weg is.
Daarna komen ze je wel voorbij maar zelfs met mijn S75D zit ik al tegen de 200 tegen de tijd dat ze weer gaan inlopen.
Tegen de tijd dat je dan weer een linksplakker voor je hebt zie je de verbaasde gezichten die niet snappen dat je zo van ze weg hebt kunnen rijden.
Een Tesla is weg wanneer je het e-pedaal vloert en iedere ICE moet eerst op toeren komen net als bij een stoplichtsprint.

Als je iemand tegenkomt die zelf al terug op tijd schakelt dan kan het anders uitpakken maar de mensen die ze als een automaat rijden hebben bij voorbaat verloren.
De versnellingsbakken van deze auto’s reageren erg snel, dus als jij van 100 naar 200 gaat dan hebben ze jou al voor de 150 ingehaald hoor.
 
  • Like
Reactions: ramonneke