Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

kopen onbeperkt superchargen

This site may earn commission on affiliate links.
Dag Forumleden,

Ik heb in December een S75D (1 van de laatste met 3e zitrij) ontvangen. Aangezien ik 10 km van een supercharger vandaan woon (en de laadkosten bij publieke laadpalen me toch wat tegenvallen:)), ben ik op zoek naar mogelijkheden om onbeperkt superchargen erbij te 'kopen'..

- weet iemand of dat mogelijk is?
- Enig idee wat de bijbehorende kosten zullen zijn?

Alvast bedankt!

PS. ik heb gezocht of deze vraag eerder is gesteld maar kon niks vinden. Feel free to correct me :)
 
Off-topic: Los van wat het kost, werd mij door Tesla verteld dat dagelijks superchargen erg slecht voor de batterij is. Als voorbeeld werden de taxichauffeurs van Schiphol genomen die enkel bij de SuC (kunnen) laden en wiens batterij er na 4 jaar aanzienlijk slechter voorstaat dan een laadpaal lader.

Is daar bewijs voor ergens? Kan het me wel voorstellen met 120kw DC direct op de batterij trouwens
 
Dag Forumleden,

Ik heb in December een S75D (1 van de laatste met 3e zitrij) ontvangen. Aangezien ik 10 km van een supercharger vandaan woon (en de laadkosten bij publieke laadpalen me toch wat tegenvallen:)), ben ik op zoek naar mogelijkheden om onbeperkt superchargen erbij te 'kopen'..

- weet iemand of dat mogelijk is?
- Enig idee wat de bijbehorende kosten zullen zijn?

Alvast bedankt!

PS. ik heb gezocht of deze vraag eerder is gesteld maar kon niks vinden. Feel free to correct me :)

Nee dat is niet mogelijk.
 
Off-topic: Los van wat het kost, werd mij door Tesla verteld dat dagelijks superchargen erg slecht voor de batterij is. Als voorbeeld werden de taxichauffeurs van Schiphol genomen die enkel bij de SuC (kunnen) laden en wiens batterij er na 4 jaar aanzienlijk slechter voorstaat dan een laadpaal lader.

Is daar bewijs voor ergens? Kan het me wel voorstellen met 120kw DC direct op de batterij trouwens


Lees dit eens over de Tesloop MX90D. Superchargen is zo slecht nog niet...

Model X 90D “Deuxy” Achieves 300,000 Miles In Less Than Two Years
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Afgezien of het goed of slecht is voor je Tesla; die superchargers zijn er voornamelijk om mensen op doorreis te helpen, niet om dagelijks laden mogelijk te maken. Met zonnepanelen en een thuislader kan je ook aanzienlijk goedkoper laden dan met een supercharger dus ook al kon je investeren in gratis superchargen dan haal je waarschijnlijk meer rendement door je dak vol te leggen.
 
Afgezien of het goed of slecht is voor je Tesla; die superchargers zijn er voornamelijk om mensen op doorreis te helpen, niet om dagelijks laden mogelijk te maken. Met zonnepanelen en een thuislader kan je ook aanzienlijk goedkoper laden dan met een supercharger dus ook al kon je investeren in gratis superchargen dan haal je waarschijnlijk meer rendement door je dak vol te leggen.
Als je een plekje naast je huis hebt uiteraard. Anders blijven de superchargers goedkoper.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Lees dit eens over de Tesloop MX90D. Superchargen is zo slecht nog niet...
Model X 90D “Deuxy” Achieves 300,000 Miles In Less Than Two Years

Ik heb ook dat inderdaad gezien van Tesloop. Daarom dat ik iets minder bang ben voor frequent superchargen.

Afgezien of het goed of slecht is voor je Tesla; die superchargers zijn er voornamelijk om mensen op doorreis te helpen, niet om dagelijks laden mogelijk te maken. Met zonnepanelen en een thuislader kan je ook aanzienlijk goedkoper laden dan met een supercharger dus ook al kon je investeren in gratis superchargen dan haal je waarschijnlijk meer rendement door je dak vol te leggen.

Overigens zal het niet dagelijks zijn, hooguit 2/3 x per week. Ik ben het er ook niet mee eens dat het puur en alleen voor doorreis. Als ik supercharge, is dat vaak na achten ik zie regelmatig dezelfde mensen (die dus dezelfde tactiek als ik hebben)

Aan de SuC betaal je 0.25 per kWh? Dat is nog steeds goedkoop.
ik denk het ja. voorlopig profiteer ik nog van mijn eerste zes maanden gratis.
 
Kun je niet thuis laden? Even afgezien van of het slecht is of niet, of het oneigenlijk gebruik is of niet: Het duurt stiekem toch best wel lang, zeker wanneer je naar 90% wil. Als je dat 3x in de week gaat doen ben je toch best veel tijd kwijt, en dan is 10km toch ook nog wel even rijden.

Ik denk dat het vooral heel snel gaat irriteren dat je telkens zo lang moet wachten.
 
Nou, met twee kleine kinderen thuis is het voor mij enorme quality time kan ik je zeggen o_O
voor je vrouw wat minder dat jij er steeds tussenuit piept...

Maar serieus, dat is toch geen houdbare situatie... als we allemaal met onze auto massaal gaan supercharger moeten alle parkings volgezet worden met palen. Te belachelijk voor woorden als je weet dat elk huis met een hele kleine aanpassing geschikt is om een tesla in 5 uur vol te krijgen
 
  • Like
Reactions: woes
voor je vrouw wat minder dat jij er steeds tussenuit piept...

Maar serieus, dat is toch geen houdbare situatie... als we allemaal met onze auto massaal gaan supercharger moeten alle parkings volgezet worden met palen. Te belachelijk voor woorden als je weet dat elk huis met een hele kleine aanpassing geschikt is om een tesla in 5 uur vol te krijgen
Daarbij gaan jullie er wel vanuit dat iemand een paal en auto op eigen terrein kwijt kan. Dat is in de stad zeldzaam.
 
voor je vrouw wat minder dat jij er steeds tussenuit piept...

Maar serieus, dat is toch geen houdbare situatie... als we allemaal met onze auto massaal gaan supercharger moeten alle parkings volgezet worden met palen. Te belachelijk voor woorden als je weet dat elk huis met een hele kleine aanpassing geschikt is om een tesla in 5 uur vol te krijgen

Dat is niet zo makkelijk. Bij huizen zonder eigen oprit is het nagenoeg onmogelijk. Je mag geen kabels op de openbare weg leggen (struikel gevaar). Dus voor het gros van Nederland is thuis laden onmogelijk.

Nu nog niet zo'n probleem omdat elektrisch rijden nu vooral iets is voor diegene die zich wat meer kan permitteren, maar dat gaat straks natuurlijk wel een probleem worden. Dan moet je wel in sommige wijken elke parkeerplek (die vaak al onvoldoende qua aantallen zijn voor het aantal woningen) gaan voorzien van laadinfra.

Of dus het alternatief: Mensen die 1 of 2x in de week aan een snellaadstation gaan hangen. Meer het "brandstoftanken" model zeg maar.
 
Gratis superchargen is meer lekker voor het gevoel. Puur financieel economisch gezien stelt het weinig voor vergeleken met de recente prijsdaling. Een model S is gemiddeld €15k goedkoper geworden. Met dat geld kan je 250.000-300.000 km rijden tegen een kW tarief van €0,25.

Denk dat er weinig mensen zijn die zolang blijven doorrijden in hun Tesla.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Er zijn een behoorlijk aantal dingen die je kunt doen in 30/45 minuten hoor, zoals werk/ email bijwerken, rondje hardlopen, etc..

laden bij de laadpaal bij mij in de straat kost 0.35€/Kwh. 35k km/jaar met een verbruik van 220 wh/km, kost me zo'n 2700 euro / jaar.

Stel nou dat superchargen 'kopen' een 5000 euro zou kosten, dan heb ik dat theoretisch er binnen 2 jaar uit (en de auto heeft evt een hogere restwaarde) dus vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier ervaring mee heeft/had.
 
Dat is niet zo makkelijk. Bij huizen zonder eigen oprit is het nagenoeg onmogelijk. Je mag geen kabels op de openbare weg leggen (struikel gevaar). Dus voor het gros van Nederland is thuis laden onmogelijk.

Nu nog niet zo'n probleem omdat elektrisch rijden nu vooral iets is voor diegene die zich wat meer kan permitteren, maar dat gaat straks natuurlijk wel een probleem worden. Dan moet je wel in sommige wijken elke parkeerplek (die vaak al onvoldoende qua aantallen zijn voor het aantal woningen) gaan voorzien van laadinfra.

Of dus het alternatief: Mensen die 1 of 2x in de week aan een snellaadstation gaan hangen. Meer het "brandstoftanken" model zeg maar.

We hebben allemaal gasaansluitingen gekregen in de jaren vijftig en zestig. En allemaal kabel-tv in de jaren tachtig en negentig. Nu rukt glasvezel op. Dus dan denk ik dat het aanleggen van laadpalen bij zowat elke parkeerplaats binnen 15-20 jaar ook geen probleem moet zijn. Zal zich snel terugverdienen.
 
  • Like
Reactions: timanrebel and Ipe