Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kosten inactief gebruiker voor Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond via de mail binnen gekregen. Hebben meer leden dit binnen gekregen ? Wat vinden jullie hiervan?
 

Attachments

  • Screenshot_20181123-204131.png
    Screenshot_20181123-204131.png
    123.7 KB · Views: 127
  • Like
Reactions: FrankNL
Zeer goed, want dat houd in dat je de SuC bezet hebt gehouden terwijl je klaar was. Je hebt hiermee je mede Tesla rijders mee lastig gevallen.

Maar niets aan de hand want dit was een waarschuwing. Volgende keer gewoon netjes zo snel mogelijk plaats maken op een reguliere parkeerplek als je klaar bent met laden.
 
Even formeel doen: Ik heb een model S die uit de garantie is en tweedehands gekocht (niet bij Tesla). Formeel heb ik volgens mij niets met Tesla te maken. Als zij een factuur sturen voor iets waar aan de kant van Tesla geen levering van product of dienst tegenover staat dan hoef ik toch niet te betalen? Er is toch geen leverancier/koper relatie? Of maakt het feit dat ik energie betrek van Tesla dat er juridisch zo’n relatie is ontstaan. En ik heb natuurlijk wel een fair use policy getekend.
Voor de goede orde: Ik kom bijna nooit bij een supercharger en ben ook niet van plan om langer te staan dan strikt noodzakelijk, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit formeel/juridisch ligt.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Even formeel doen: Ik heb een model S die uit de garantie is en tweedehands gekocht (niet bij Tesla). Formeel heb ik volgens mij niets met Tesla te maken. Als zij een factuur sturen voor iets waar aan de kant van Tesla geen levering van product of dienst tegenover staat dan hoef ik toch niet te betalen? Er is toch geen leverancier/koper relatie? Of maakt het feit dat ik energie betrek van Tesla dat er juridisch zo’n relatie is ontstaan. En ik heb natuurlijk wel een fair use policy getekend.
Voor de goede orde: Ik kom bijna nooit bij een supercharger en ben ook niet van plan om langer te staan dan strikt noodzakelijk, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit formeel/juridisch ligt.
Goede vraag. Als je gebruikt maakt van de SuC zul je impliciet algemene voorwaarden aanvaarden. En daar zal het in staan. Als een soort van overeengekomen boete.
 
Even formeel doen: Ik heb een model S die uit de garantie is en tweedehands gekocht (niet bij Tesla). Formeel heb ik volgens mij niets met Tesla te maken. Als zij een factuur sturen voor iets waar aan de kant van Tesla geen levering van product of dienst tegenover staat dan hoef ik toch niet te betalen? Er is toch geen leverancier/koper relatie? Of maakt het feit dat ik energie betrek van Tesla dat er juridisch zo’n relatie is ontstaan. En ik heb natuurlijk wel een fair use policy getekend.
Voor de goede orde: Ik kom bijna nooit bij een supercharger en ben ook niet van plan om langer te staan dan strikt noodzakelijk, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit formeel/juridisch ligt.
Als je bij een Tesla Supercharger komt laden, neem je wel degelijk een dienst van Tesla af. Heeft je Tesla levenslang gratis Superchargen dan neem je nog steeds een dienst af, al is die gratis.
Zou je die niet betalen als je geen gratis Superchargen hebt, dan zal Tesla je het laden bij een Supercharger onmogelijk maken.
 
  • Like
Reactions: ERvee and Firebird
Tesla zegt dat ze het charger op je geregistreerde creditcard. Als er geen creditacard is geregistreerd krijg je de rekening de eerst volgende keer dat je bij een sec komt. Weet dus niet hoe ze het gaan afhandelen bij mensen die hun tesla niet bij sec laten onderhouden en ook geen registratie hebben met creditcard
 
Tesla zegt dat ze het charger op je geregistreerde creditcard. Als er geen creditacard is geregistreerd krijg je de rekening de eerst volgende keer dat je bij een sec komt. Weet dus niet hoe ze het gaan afhandelen bij mensen die hun tesla niet bij sec laten onderhouden en ook geen registratie hebben met creditcard

Vinden ze wel een oplossing voor.
Ze kunnen zo met één druk op de knop je auto immobiel maken... .
 
Immobiel hoeft niet.

Ik kan me perfect voorstellen dat een openstaande rekening na 30 dagen betekent dat je niet meer kan laden bij een supercharger. En dan kan je perfect bij andere netwerken nog laden, maar op een supercharger ga je niets meer krijgen. Tot je de rekening voldoet, en dan doet ie het weer. Lijkt me redelijk zo, en past perfect in de relatie leverancier/koper. Niet in de zin van waar je je auto gekocht hebt, maar wel in de zin van de dienst die je bij Tesla afneemt als je inplugt in zo een Supercharger.
 
View attachment 355331 View attachment 355332
1,75 is dan nog een schijntje van deze "kennis" (#notme)....
had zo ik begreep de auto heel de nacht op een plek laten staan....

begreep van deze meneer dat hij nooit betaald had, en hij er gisteren achter kwam dat hij was kwijtgescholden.

:eek:
Ik heb van de zomer ook 2x idle gestaan in Beaune, ik kreeg beide keren geen melding op mijn telefoon en was de tijd glad vergeten.

Waarom de bedragen zijn kwijtgescholden is mij onbekend....
 

Attachments

  • 7E716E22-1648-4BC4-BDD8-6C0C79ABDBE0.png
    7E716E22-1648-4BC4-BDD8-6C0C79ABDBE0.png
    93.6 KB · Views: 60
  • Like
Reactions: Geendiesel