Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel Nog niet ontvangen

This site may earn commission on affiliate links.
blij dat iemand ook om een kabel schreeuwt, ik heb reeds vijf mail gestuurd via mijn account, maar geen antwoord. In A'Dam een paar keer geweest en die zeggen hij komt.........dus wachten maar. Mijn M3 is 30 maart afgeleverd. Wat wij wel op viel dat ik reeds 3000 km gratis supercharges heb, stond ook in mijn account.Sinds één week staat er nu in mijn account " SC tegen betaling " gisteren in Bunnik SC vol, ben benieuwd of er iets berekend wordt.
 
29 maart afgeleverd en flink lopen zeuren SeC Duiven en 25 april een kabel van 4 meter gekregen. Toen heb ik aangeveven dat ik van te voren had gevraagd (per mail) hoe lang de kabel zou zijn en ze toen 7,5m aan hadden gegeven. Toen mocht ik de kabel omruilen voor een langere. Ze hadden er toevallig nog 1 liggen.

SeC Duiven heeft hem per pakketpost verzonden, ik hoefde niet langs te komen. Omruilen heb ik daar gedaan omdat ik toch voor onderhoud langs moest.
 
Eind maart opgehaald zonder Type 2 kabel, inmiddels paar keer gebeld en gemaild, maar nog geen verlossend antwoord van het SeC in Eindhoven.

Omdat ik die bui zag hangen had ik zelf een 4m kabel gekocht online en die inmiddels een paar keer gebruikt, maar kom vaak langs de SuC in Eindhoven dus ga daar meestal laden. De 4,5m kabel was al wel leverbaar eerder, maar ik wil perse de 7,5m kabel erbij hebben...
 
Hier ook nog wachtende op de 7,5 m kabel. @pvh Klopt dat het nergens staat maar kan uiteraard geen willekeur zijn. 7,5 m kabel is toegezegd en zelf vind ik de als alternatieve 4 m kabel gewoon te kort. Vooral daar je niet altijd optimaal kan parkeren, Heb op moment nog steeds een leenkabel dus zit niet zonder. Maar blijft vreemd verhaal dat je bij een electrische auto zo lang (+ 9 weken)niet de juiste oplaadkabel kan leveren. Dus blijf er maar regelmatig om vragen want voor je het weet hebben ze ineens weer op voorraad.
Leverinformatie is gewoon enorm slecht bij Tesla. Maar het rijden op zich blijft elke dag een feestje
 
Doe het even zonder quote/reply daar het betrekking heeft op dit hele draadje.

Ik bedoel ermee dat het géén onderdeel is van de leveringsovereenkomst en ik eigenlijk van mening ben dat je blij moet zijn dat je hem erbij krijgt als je hem krijgt bij afhalen en als hij er niet bijzit dan niet, of als je een korte krijgt is het nog steeds een mooie geste en géén verplichting. Dat je die afwijst is dan een eigen keuze. Als je dan gaat vragen en ze geven aan dat ze hem ook aan je gaan geven kosteloos een keer, dan nog is het gratis en mocht hij niet komen is dat jammer maar je begon met niets en je krijgt dan niets (of iets als het een 4.5m kabel betreft) en kan je wel gaan denken een ander krijgt hem ook en ik niet, ja, zo gaat dat wel eens. Wat ik wil zeggen, het is jammer dat er zo negatieve berichtgeving op gang komt over iets wat niet tot de leververplichting behoort, en ik ben ook van mening dat Tesla hier wat duidelijker over moet zijn en ook erg knullig over communiceert (of niet) maar feit blijft dat je wel dit dan wat anders zou moeten benaderen. En aangeven dat hij er gewoon bij hoort is een persoonlijke mening. Anderen vinden weer dat een automatisch sluitende kofferbak erbij hoort. Zo heeft iedereen wel een andere idee wat wel en niet erbij hoort, maar vandaar ook een leverovereenkomst waar in staat waar je voor tekent. Alles wat je extra krijgt is mooi meegenomen dan.

En als het zo belangrijk is dat je een 7.5 meter kabel wil hebben, dan koop je die toch gewoon? Als je al weken/maanden zonder kan, hoe hoog is de nood dan eigenlijk? Mocht je alsnog gratis een kabel krijgen heb je een reserve of verkoop je er weer één.
 
Ik bedoel ermee dat het géén onderdeel is van de leveringsovereenkomst en ik eigenlijk van mening ben dat je blij moet zijn dat je hem erbij krijgt als je hem krijgt bij afhalen en als hij er niet bijzit dan niet, of als je een korte krijgt is het nog steeds een mooie geste en géén verplichting.
Oh?

Oplaadconnectoren

upload_2019-5-29_16-59-24.png
 
Oh, was het een vraag? Dat heb ik dan even gemist. :rolleyes:

"Staat nergens toch dat je er een type 2 kabel bij krijgt, of wel? Even los van het feit dat hij er bijzit bij de meeste leveringen"

Was mijn eerste post, iets erboven. Hierna diverse bevestigingen er nergens staat dat je er een kabel bij krijgt.. Gaat mij meer om de heftige negatieve discussie die ontstaat over iets wat er niet bijzit en je toch gratis krijgt en zelfs gestes afwijzen van in dit geval dan een kortere kabel (tijdelijk) leveren. Dus je kan dit op meer zaken betrekken, nu is het een laadkabel. Staat even los van het feit dat hij er blijkbaar wel bij zit (of vanaf een bepaald moment) maar de personen die het er over hebben reageren allemaal dat hij er niet officieel bijzit maar ze hem wel willen hebben omdat een ander hem wel heeft of diegene die ze hebben is te kort... pff. wat een uitleg... Maar er staat niet bij welke lengte, dus als je een 4.5 meter aangeboden krijgt, aannemen en wees blij, en als ze ook nog later willen omruilen voor een 7.5 meter helemaal blij....
 
Sorry hoor, maar een laadkabel van voldoende lengte is geen geste maar hoort er gewoon bij. Net als bij een iPhone....

7.5 meter echt niet een standaard lengte voor een Type-2 kabel, en grappig dat je een iPhone noemt. Daar zit altijd een erg korte kabel bij van maar 1 meter dat je een langere moet kopen om te kunnen laden als je hem ook nog wilt gebruiken, in mijn geval dan...

De geste opmerking is op basis van een onderdeel welke niet bij de uitlevering hoort, (maar inmiddels is het onduidelijk vanaf wanneer wel, want nu staat het op de site van wel) je er toch bij krijgt. En dan is de lengte weer een onderdeel van situatie en persoonlijke mening....