Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel Nog niet ontvangen

This site may earn commission on affiliate links.
Koop kabel op marktplaats, en verkoop hem later weer. Verlies je paar tientjes als je pech hebt en nu een hoop rust (en de tijd die je met die onzin kwijt bent).

We hebben al 3x een laadkabel moeten vervangen (diverse ev's), na de eerst keer gelijk 2 gekocht (reserve kabel, geeft rust).
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Ik heb ook zo iets van... een 8m 3-fase kabel kan je al voor ongeveer 300 euro kopen. Als je een auto van 60K kan kopen of leasen, dan kan dat er ook nog wel af. Meestal krijg je een 4 of 5 meter kabel en voor een langere kabel zal je zelf de knip moet trekken. Snap op zich de verontwaardiging: beide EV's die ik kocht hadden standaard een kabel bijgeleverd, maar dat waren geen super lange kabels.
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Nou ja volgens me is het mer uit principe. De auto hoort geleverd met en kabel, daar teken/betaal je voor. Trouwens, wat dat betref vind ik zelf dat al te veel extra kosten maakt dat ik niet had meegenomen in mijn leasebudget haha (extra vaak wassen -mijn vorige lease auto had ik een keer in 4 maanden gewassen, accessoires voor binnen, snelheidsovertreding boetes -first ever- #oops ...).
 
Ik ben blij dat ik uit mijn tweede auto kan lenen. Is een 1 fase kabel van 32A.
Nissan levert wel netjes een kabel mee.
Oh je wel heb ik een koffer met verschillende adapters voor 10A. Tesla kan deze koffer wel iets simpeler maken en enkel met een schuko (Type-F) leveren.
 
Ach ja, ik had misschien inderdaad een datum moeten afspreken dan (staat zwart op wit dat het nog moet komen he), mijn fout dan dat ik v twee maand levertijd voor een laadkabel van een bedrijf die elektrische auto levert een beetje gek vind... :rolleyes:.

Waar je wel een punt heeft hier klagen lost niks op nee, maar opzicht vind ik het goed om te zien dat we meer zijn met deze issue en hoe sommige het hebben kunnen oplossen, als ik zie dat mijn collega's bijv hem wel kunnen krijgen een dat mijn bijna buurman wel een kabel kreeg, begin ik te vragen of ik dan zelf iets fout doe dat ik het nog niet heb mogen ontvangen...
 
Vandaag na mail contact naar Amsterdam gereden voor het ophalen van mij laadkabel.
Daar hadden ze kabels maar kreeg geen mee.
Hiervoor was autorisatie van een manager nodig. Hij was niet bereikbaar dus kreeg ik de kabel niet mee. Na een uur wachten maar weer weggaan.
Opsturen was natuurlijk ook geen optie.
Een beetje geïrriteerd door de service van Tesla. ☹️
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Vandaag na mail contact naar Amsterdam gereden voor het ophalen van mij laadkabel.
Daar hadden ze kabels maar kreeg geen mee.
Hiervoor was autorisatie van een manager nodig. Hij was niet bereikbaar dus kreeg ik de kabel niet mee. Na een uur wachten maar weer weggaan.
Opsturen was natuurlijk ook geen optie.
Een beetje geïrriteerd door de service van Tesla. ☹️
Een beetje maar?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Geen laadkabel geleverd gekregen bij M3, zou worden nagestuurd. Omdat ik niets hoorde heb ik hierover een paar keer een vriendelijk bericht gestuurd. Geen enkele reactie. Gebeld, maar langdurig in de wacht en vervolgens via keuzemenu weer teruggestuurd.

Inmiddels heb ik een vrij pissige mail gestuurd. Ik snap best dat kabels even lastig te leveren zijn, maar helemaal NIETS van je laten horen en nergens op reageren vind ik gewoon lomp en vervelend. Hoe moeilijk is het? Ik heb helemaal geen tijd om mogelijk voor niets bij SeC's langs te rijden, voor de deur te liggen of een uur telefonisch in de wacht te hangen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Lees het draadje.....officieel staat nergens dat die er bij zit (mondelinge toezegging..... hij zal best komen), je hebt een thuislader, je neemt hem zelf mee zonder kabel, je hebt geen tijd om bij SEC langs te rijden: koop er een, stuk goedkoper.
 
Lees het draadje.....officieel staat nergens dat die er bij zit (mondelinge toezegging..... hij zal best komen), je hebt een thuislader, je neemt hem zelf mee zonder kabel, je hebt geen tijd om bij SEC langs te rijden: koop er een, stuk goedkoper.

Nou, volgens mij staat op Oplaadconnectoren dat er een type 2 kabel bij zit. Wat er niet (meer?) staat is hoe lang deze is. Bij mij is gewoon na 3 maanden de 7.5mtr geleverd, maar denk dat dat alleen voor de eerste groep uitleveringen is. Daarna hebben ze de lengte weggelaten.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3 and Mark67
Nou, volgens mij staat op Oplaadconnectoren dat er een type 2 kabel bij zit. Wat er niet (meer?) staat is hoe lang deze is. Bij mij is gewoon na 3 maanden de 7.5mtr geleverd, maar denk dat dat alleen voor de eerste groep uitleveringen is. Daarna hebben ze de lengte weggelaten.

Je hebt gelijk (wel op de site, staat echter niet in contract), maar op de site staat wel dat die nageleverd kan worden......dus kan 1 week maar ook 3 maanden duren. Ik zou gelijk een kabel kopen........
 
Vandaag na mail contact naar Amsterdam gereden voor het ophalen van mij laadkabel.
Daar hadden ze kabels maar kreeg geen mee.
Hiervoor was autorisatie van een manager nodig. Hij was niet bereikbaar dus kreeg ik de kabel niet mee. Na een uur wachten maar weer weggaan.
Opsturen was natuurlijk ook geen optie.
Een beetje geïrriteerd door de service van Tesla. ☹️
Ik was ook in Amsterdam van de week. Ze hadden wel voorraad maar wilden het niet meegeven omdat de auto in Groningen was opgehaald 'Moet Groningen maar oplossen', was zijn enige reactie.
 
Wordt tijd dat er eens bij een hoger echelon koffie gedronken wordt.
Er is naar verluidt een nieuw Europa mannetje (Sascha Zahnd) en zo heeft die meteen een mooi agendapunt voor zijn nadere kennismaking met Tesla Nederland...
Vandaag na mail contact naar Amsterdam gereden voor het ophalen van mij laadkabel.
Daar hadden ze kabels maar kreeg geen mee.
Hiervoor was autorisatie van een manager nodig. Hij was niet bereikbaar dus kreeg ik de kabel niet mee. Na een uur wachten maar weer weggaan.
Opsturen was natuurlijk ook geen optie.
Een beetje geïrriteerd door de service van Tesla. ☹️
Ik was ook in Amsterdam van de week. Ze hadden wel voorraad maar wilden het niet meegeven omdat de auto in Groningen was opgehaald 'Moet Groningen maar oplossen', was zijn enige reactie.
 
Wat mij opviel is dat ze 15 min met diverse invoer acties bezig zijn en vervolgens iemand 30 minuten bezig is om toestemming te krijgen. Ondertussen 15 mailtjes verstuurd die ook elke keer zijn beantwoord. Acties die klanten frustreren en Tesla veel geld kosten.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Wat mij opviel is dat ze 15 min met diverse invoer acties bezig zijn en vervolgens iemand 30 minuten bezig is om toestemming te krijgen. Ondertussen 15 mailtjes verstuurd die ook elke keer zijn beantwoord. Acties die klanten frustreren en Tesla veel geld kosten.
Jij 15 mailtjes typen, van Nieuwegein naar Amsterdam rijden, een dik uur wachten en weer zonder kabel van Amsterdam naar Nieuwegein.... Hierna nog meer tijd verspillen. Denk dat een kort kabeltje kopen een stuk goedkoper is....als je later dan je kabel krijgt heb je een lange en een korte...
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Veel met Tesla gecommuniceerd over hoe lang het zou duren voordat ik eindelijk de toegezegde 7.5 meter kabel zou kunnen krijgen. Telefonische communicatie was ergens halverwege al afgekapt (zoals voor iedereen zo'n beetje). Dus verder per email. Na 2 of 3 emails 'back and forth' krijg ik opeens te horen dat ik 'helemaal geen recht heb op een 7.5 meter kabel en dat ik er wel op mag wachten maar dat die wsl nooit komt'. Ik kan wel een 4 meter kabel krijgen. Dus 3 maanden voor niks gewacht. Wil per mail reageren dat ik dan wel een 4 meter kabel op kom halen (ben er ook wel een keer klaar mee), maar dan blijkt het mail verkeer ook afgekapt te zijn (zoals voor iedereen zo'n beetje).

Maar goed, gisteren kwam ik toevallig langs SeC 020, dus maar even langs gegaan om 'eindelijk eens een laadkabel' in ontvangst te nemen. Mijn bezoek / het gesprek ging ongeveer als volgt:

Sta een minuut of 15 te wachten tot er iemand komt om te helpen.
Ik: Ik heb nog steeds geen kabel voor mijn auto die ik 29 maart opgehaald heb. Ik zou er eentje op kunnen halen.
Tesla: Om wat voor lengte kabel gaat het?
Ik: (enigszins verrast) 7.5 meter.
Tesla: Die leveren we niet.
Ik: Wat heb je dan wel?
Tesla: We hebben 4 meter.
Ik: En ....
Tesla: Huh? En wat?
Ik: Wat nog meer, behalve 4 meter?
Tesla: Niks. Alleen 4 meter.
Ik: Waarom vraag je dan om wat voor lengte kabel het gaat?
Tesla: Huh?
Ik: Laat maar. Doe maar 4 meter.
Tesla: Die hebben we nu niet.
Ik: Huh? Volgens de laatste mail kon ik hem ophalen. Ben er helemaal klaar mee.
Tesla: Moet ik er iemand bij halen?
Ik: Dat lijkt me wel handig ja.
Tesla gaat eerst een andere klant helpen.
Sta weer zowat 10 minuten te wachten.
Ik: Had je al iemand geroepen?
Tesla: Dat ga ik nu doen.
Zo'n 10 minuten later verschijnt Tesla #2 met een 4 meter kabel in een plastic tas "The very last one we have ..."
Sure. Ik heb maar niet gevraagd om een hoes of zo.

Maar goed, ik heb nu dus eindelijk eren kabel. Na 3,5 maanden en 11.000 km.