Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel Nog niet ontvangen

This site may earn commission on affiliate links.
De geste opmerking is op basis van een onderdeel welke niet bij de uitlevering hoort, (maar inmiddels is het onduidelijk vanaf wanneer wel, want nu staat het op de site van wel) je er toch bij krijgt. En dan is de lengte weer een onderdeel van situatie en persoonlijke mening....
Sorry, je bent verkeerd of niet geïnformeerd. Ik heb zelf op basis van informatie op de site van Tesla vanaf het allereerste begin (lees: december vorig jaar) geweten dat een Model 3 met een 7,5 meter lange laadkabel geleverd zou gaan worden. Dit wordt ook bevestigt door de reactie die ik van Tesla heb gekregen:
upload_2019-5-29_20-8-38.png


Dus ik heb tot op de dag van vandaag niet gekregen waar ik voor betaald heb. Zo simpel is het. Regelmatig worden er auto's met kabel afgeleverd. Dus kennelijk zijn er regelmatig kabels beschikbaar. Maar die gaan dan niet naar de mensen die er al het langste op wachten. Waar doet me dat toch aan denken?

Overigens wist ik ook sinds begin december 2016, ook weer op basis van de info op de website van Tesla, dat de Model 3 op 16.5 kW kon laden. Ik heb mijn infrastructuur daar speciaal op aangepast, nog voordat ik er achter kwam dat de info op de website niet op orde was. Tesla heeft ook dit bevestigd:

upload_2019-5-29_20-5-54.png


Mij tegemoet komen in de schade die ik geleden heb door die verkeerde info? Ho maar. En nu zou ik me ook nog eens niet mogen druk maken over het feit dat ik al bijna 2 maanden niet de kabel heb waar ik wel al voor betaald heb?

Wat ik wel zeker weet is dat de opmerking over het "mogelijk tijdelijk niet beschikbaar zijn" in ieder geval niet op de site stond toen ik mijn auto bestelde.
 
Ok, nog een poging dan maar. Ik vroeg of er bij de bestelling het duidelijk was of er een Type-2 kabel bijgeleverd was. De mensen die erg boos deden gaven aan dat het niet erbij stond, dus ook niet verwacht was maar zo te zien door de meldingen van anderen dat ze een Type-2 kabel kregen bij uitlevering is de situatie ontstaan dat we als echte Hollanders alles wat gratis is willen hebben (niets mis mee overigens) Dus het ging mij erom dat er zoveel negativiteit loskomt voor zaken welke je niet tijdens de koop verwachtte te krijgen en nu je deze belooft is achteraf alsnog te leveren of een 4.5 meter kabel aan te bieden etc etc we helemaal los gaan als het lang duurt of als er geen direct antwoord komt. Ook gaf ik aan dat het helemaal niet logisch is dat je er een kabel Type-2 bijkrijgt, maar dat was mijn persoonlijke mening. Ook ik heb hem bij de S niet gekregen. Er lopen ook discussies dat mensen een automatische kofferbak vinden te moeten krijgen bij de 3. Afijn, nu blijkt dat er wel mensen zijn die voor de aanschaf belooft zijn/gelezen hebben/bevestigt hebben dat ze een kabel krijgen. Die mensen hebben gelijk en moeten deze eisen en als je er afhankelijk van bent Tesla formeel in gebreke stellen met een e-mail., 14 dagen de tijd geven om alsnog te leveren of indicatie te geven hoe lang het duurt binnen acceptabele tijd en zo niet of geen reactie zelf kopen en de rekening aan Tesla presenteren. Immers, als je niet zonder kunt of moeilijk dan heb je hem toch nodig, als je alsnog je kabel krijgt verkoop je die. Genoeg animo voor. Als je al 9 weken klaagt dan heb je hem ook niet echt nodig lijkt mij...
 
Zijn er meerdere M3 rijders die de laadkabel nog niet hebben ontvangen?
ik heb reeds vijf mail gestuurd via mijn account, maar geen antwoord. In A'Dam een paar keer geweest en die zeggen hij komt.........dus wachten maar.
Toen heb ik aangeveven dat ik van te voren had gevraagd (per mail) hoe lang de kabel zou zijn en ze toen 7,5m aan hadden gegeven.
De 4,5m kabel was al wel leverbaar eerder, maar ik wil perse de 7,5m kabel erbij hebben...
7,5 m kabel is toegezegd en ...
De kabel hoort gewoon 7,5m te zijn (zwart op wit bevestigd door Tesla). Ze proberen denk ik gewoon geld te besparen door een kleinere mee te leveren.
Gisteren werden bij de afleveringen de 7.5 M blauwe kabel geleverd.
@pvh, zitten we wel in hetzelfde draadje?
 
  • Like
Reactions: ScoopT
@pvh, zitten we wel in hetzelfde draadje?

manmanman... even niet zwart/wit links/rechts ice/EV denken.. Discussie ging veel dieper...
in jouw voorbeelden is het alleen duidelijk dat ScoopT en thmceleste claimen van te voren de belofte te hebben gehad of wisten dat hij erbij zou zitten..... Als je even in chronologische volgorde leest, dan zie je dat ik een vraag stel, hierop komen antwoorden/bevestigingen dat het inderdaad niet van te voren bij hen bekent was, hier geef ik weer een reactie en mening op en ERNA komen meldingen van anderen dat het WEL bij de levering zou horen en dat dit al bij het bestellen zo zou zijn... Dat is mooi aan fora... Dus heb ik mijn stelling op basis van de nieuwe info aangepast maar wel aangegeven dat dit voor de rest niets afdoet aan mijn mening aangaande de houding van niet verwacht, (ongeacht onterecht onverwacht) achteraf geëist ivm anderen die hem wel hebben en dan ook niet een ander bod willen accepteren. Ik maak een duidelijk verschil tussen de verschillende voorbeelden etc. Zie hieronder wat ik bedoel hoe de discussie is begonnen... Dus, alom verwarring, verschillende verhalen en zo het nu lijkt heeft iedereen recht op een 7.5 meter een Type-2 kabel................... dus ja, zitten in het zelfde draadje.... alleen niet op zelfde golflengte.

laadkabelwerldproblematiek.jpg
 
Tsjonge jonge. Lees maar wat je lezen wil. Ik vind het verder allemaal best.

Bottom line hebben mensen recht op een kabel van 7.5 meter. Dat is het enige wat er toe doet. En is het meer dan terecht dat er tegen geageerd wordt wanneer deze kabel weken lang op zich laat wachten.
 
Tsjonge jonge. Lees maar wat je lezen wil. Ik vind het verder allemaal best.

Bottom line hebben mensen recht op een kabel van 7.5 meter. Dat is het enige wat er toe doet. En is het meer dan terecht dat er tegen geageerd wordt wanneer deze kabel weken lang op zich laat wachten.

En dat is precies wat ik dus aangeef maar het ging om veel meer maar daar is duidelijk hier geen oog voor, want ik kan het moeilijk voorstellen dat het niet begrijpelijk is wat ik aangeef... Dus... Ik hoop en ga ervan uit gezien de 5+ jaren ervaring die ik heb met Tesla dat iedereen krijgt waar hij recht op heeft... een 7.5 meter Type-2 kabel.
 
Ik was het wachten zat en heb een eigen 8 meter kabel gekocht en de rekening bij SeC 020 ingediend én na zeuren vergoed gekregen. Ik mocht er geen ruchtbaarheid op het forum aan geven, maar ze kunnen me wat. Ze hebben hun zaken met de kabels en AP levering al zo lang niet onder controle dat ze maar moeten gaan voelen.
 
Ik was het wachten zat en heb een eigen 8 meter kabel gekocht en de rekening bij SeC 020 ingediend én na zeuren vergoed gekregen.
Ik heb datzelfde via de mail voorgesteld bij SeC 020, maar ben tegen een muur aangelopen. Reactie: het is wat het is en mooier kunnen we het niet maken. Ik heb toen in een reactie aangegeven dat ze dat wel konden doen, nl. door mee te gaan in mijn voorstel. Dan had ik de volgende dag een geschikte kabel in huis gehad en was mijn probleem opgelost. Gewoon een kwestie van willen. Reactie van Tesla? Geen.

Ik had letterlijk aangegeven dat ik, om met mijn 60.000 euro Tesla een vakantie tripje naar Duitsland te kunnen maken, de laadkabel van de 22.000 euro Zoe van mijn buurman moest lenen en dat dat enigszins vernederend was, voor Tesla én voor mij. Maar ze kiezen er voor om mij in de kou te laten staan. Terwijl ze het geld wat ze er voor vragen (want die kabel hoort er gewoon bij en is dus niet gratis) al lang en breed binnen hebben.
 
Het is een van de tranentrekkende aspecten van mijn hele Model 3-rijderschap.

Ik vrees alleen dat nu, zeker Tesla elke euro moet omkeren, geen third party kabels meer gaat vergoeden. Ik heb geluk gehad dat de medewerker van het SeC bereid was om deze regeling voor mij in gang te zetten.

Aan de andere kant: 350 euro is nou ook weer niet en onoverkomelijk bedrag. Daarbij heb ik nu lekker een flexibelere kabel met stekker met tesla-action knop erop. Dat heeft de blauwe kabel van Tesla niet eens.
 
Bij mijn zat er dus 4,5m bij (vandaag toevallig eens bekeken, gebruik hem zelden), 7,5m is soms wel handiger..... als er bv een auto dubbel staat of op de zaak kan ik naast andere ev staan en toch de paal halen zonder dat de andere verplaatst hoeft te worden, maar dat is allemaal marginaal gedoe.

In de praktijk (jaren EV rijden met de laadpoort op diverse plaatsen op de ev's): zelden nodig en nog nooit een echt probleem geweest dat het 4,5m was. Nu met zoveel range en thuis vaste kabel...... hij zal wel nieuw blijven.
 
Pfff wat een verhaal zeg. Hier auto ook geleverd op 29 maart zonder type2 laadkabel met het beloofde om me eentje zsm te leveren. Ik had er alle begrip voor ze moesten zo veel kabels tegelijk hebben, ik kon eventjes wachten.

Thuis heb ik een kabel vast aan de paal dus opzicht geen nood maar ik heb al een paar keer gehad dat ik op locatie toch graag had willen kunnen laden. Ik ga binnenkort naar Parijs naar familie en wil dan wel een kabel kunnen hebben. Mijn bijna buurman heeft net zijn nieuwe M3 gekregen wél met type 2 kabel en wil hem best lenen gellukig.

Ondertussen 3x gemaild met de SuC, LM ook achteraan laten gaan en tijdens een onderhoud nog aangeven. Elke keer lijkt het alsof het nieuw informatie dat ik nog een kabel mis 'oh ja we gaan het bestellen, we hebben te kort aan voorraad'. Nou ja OK ik heb dus al 2 maand een electrische auto zonder laadkabel, ik vind het te gek voor woorden eigenlijk :/. Oh ja en bij de Sec (Eindhoven) werd me dus gezegd 'oh ja maar je krijgt dan wel een 4m, OK ?'... Ik vond het goed als ik maar een kreeg... Maar zelf daarvoor moest ik wachten. Meh.

Nou ja, gellukig genoeg range en SuC maar ik vind het jammer dat ze dat niet beter kunnen regelen :(.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
hij zal wel nieuw blijven.
Weet je, al zou ik hem nooit gebruiken. Al zou ik hem direct willen doorverkopen. Maakt allemaal niet uit. Ik heb er ruim twee maanden geleden voor betaald en hij is tot op de dag van vandaag niet geleverd. Dat valt onder het kopje "in gebreke blijven".

Stel dat er geen achterbank gemonteerd was, moest je dat dan ook gewoon maar accepteren omdat je toevallig geen kinderen had? ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: MusQueTear and Cely