Nee hoor. Dat hebben ze allemaal. Sommige hebben twee dunne aders, maar strikt genomen is dat niet nodig.
Geeft niet
We vergeten wel eens snel hoeveel we zelf bijgeleerd hebben de afgelopen jaren. En dat dat geen vanzelfsprekende kennis is.
De auto heeft 3 losse 16 A laders (dus 3 x 3.7 kW, totaal 11,1 kW). Je bent afhankelijk van het aanbod van stroom door de paal en van de kabel die je gebruikt. Wanneer er meer dan 16 A wordt aangeboden op één fase, dan kan de auto die stroom verdelen over meer dan één lader.
Ik heb even een overzichtje gemaakt. Die geeft per type laadpaal (rijen) en per type kabel (kolommen) aan wat de auto zal 'pakken'. De laatste twee regels gelden voor mijn specifieke oplossing. Ik heb een dubbel uitgevoerde paal achter een 3 x 25 A hoofdaansluiting. Al naar gelang ik met één of twee auto's tegelijk sta te laden geeft deze paal 1 x of 3 x maximaal 24 ampere af.
View attachment 431213
De meegeleverde UMC levert maximaal 1 x 16 Ampere af bij de auto (of zelfs maar 1 x 10 ampere bij gebruik van e huis-tuin-en-keuken stekker). Maar daar heb je dus die blauwe kabel niet voor nodig.
- edit - als iemand fouten in dit overzichtje zit, dan hoor ik het graag