Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

laadopties model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Dag iedereen

ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van Tesla. Via het werk kunnen we een model 3 bekomen en ik ben eens aan het bekijken of dit voor mij ook een goede optie zou zijn.

Ik ben echter helemaal het noorden kwijt als het gaat over thuisladen. Hopelijk zijn er hier mensen die me verder kunnen helpen ;)

Thuis beschikken we over een 3 fasen net zonder neuter op 32A. Het is uiteraard niet mogelijk om de volle 11kW te gebruiken voor het opladen van mijn Tesla want dan kan ik op dat moment geen andere elektrische toestellen gebruiken.

Ik zag in wat filmpjes online dat je in de Tesla zelf, de maximale ampère kunt zetten. Wil dit zeggen dat wanneer ik andere toestellen ga gebruiken (overdag) ik dit kan aanpassen naar bv 24A en savonds eventueel toch de 32A gebruik aangezien er dan geen andere toestellen gebruikt worden?

Ik lees online dat het mogelijk is om de Tesla op te laden op een gewoon standaard stopcontact (230v). Hebben er mensen hier ervaring mee hoe snel dit gaat? Moet dit op een stopcontact zijn dat alleen op een kring zit of kan dit op eender welk stopcontact in huis?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Dag iedereen

ik ben nieuw hier en ook nieuw in de wereld van Tesla. Via het werk kunnen we een model 3 bekomen en ik ben eens aan het bekijken of dit voor mij ook een goede optie zou zijn.

Ik ben echter helemaal het noorden kwijt als het gaat over thuisladen. Hopelijk zijn er hier mensen die me verder kunnen helpen ;)

Thuis beschikken we over een 3 fasen net zonder neuter op 32A. Het is uiteraard niet mogelijk om de volle 11kW te gebruiken voor het opladen van mijn Tesla want dan kan ik op dat moment geen andere elektrische toestellen gebruiken.