Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaalklevers

This site may earn commission on affiliate links.

Keezje

Active Member
Dec 17, 2013
2,468
1,530
Netherlands
Het onderwerp laadpaalkleven komt ook wel in andere draadjes voor, maar aangezien ik hoop dat de knurft waarover ik het even wil hebben zichzelf via de titel van dit draadje wel zal vinden (en niet via zo'n ander topic), bij deze een poging, nu nog zonder leesbaar kenteken en zonder telefoontje naar een meldkamer :confused::

Hoe aso is het om (zelfs met regelmaat) vele uren bedraad en ja werkelijk waar zelfs onbedraad een van de weinige laadplekken in beslag te nemen :mad:, in dit geval Parkweg in Voorburg?

Parkweg laadpaalklever.png
 
Zolang hij aangesloten is, zie ik weinig problemen. Je kan de auto aan de lader zetten en niet in de buurt zijn als de accu vol zit. Daarbij hebben niet alle merken de mogelijkheid om te weten of je auto klaar is met laden.

Maar als het eentje is die geen gebruik maakt van het laadstation, ja, dan ben je gewoon een eikel.
 
Ik had afgelopen weekend een kerel in een hybride 3-reeks die nogal beteuterd keek toen ie door had dat simpelweg de stekker in de paal steken zonder een pasje echt niet z'n kleine batterij doet laden. Mijn kabel zat er inmiddels wel in.

Met corona-tijden had ik geen zin in discussie met meneer.
 
@Keezje ik denk overigens dat je niet eenvoudig een lukrake Model 3 eigenaar gaat vinden hier. Ik denk dat inmiddels er aanzienlijk meer Model 3 eigenaars zijn die zich niet bekommeren om een forum.

Misschien in een Model 3 Facebook groep?

Misschien beginnen met een briefje onder de ruitenwisser?
 
Zolang hij aangesloten is, zie ik weinig problemen. Je kan de auto aan de lader zetten en niet in de buurt zijn als de accu vol zit. Daarbij hebben niet alle merken de mogelijkheid om te weten of je auto klaar is met laden.

Maar als het eentje is die geen gebruik maakt van het laadstation, ja, dan ben je gewoon een eikel.
Mja, ik weet echter ook dat een Model 3 aan een 11 kW lader niet 24 uur aan de paal hoeft. En dat draadloos ook niet werkt. Beide zie ik meneer/mevrouw heel regelmatig doen.
 
Het was ook niet zozeer om deze auto te doen, maar laadpaalklevers in algemeenheid. Ik zie dat deze m3 geen kabel aangesloten heeft, dus die valt daardoor in mijn tweede categorie: de eikel. Als rijder snap je niet (of erger: wil je gewoon niet snappen) dat het een laadplek is en niet een gereserveerde parkeerplek.

Maar ik zie ook dat men al heel snel laadpaalklever roept, wat niet altijd terecht is. Dat probeerde ik alleen aan te geven.


QUOTE="Keezje, post: 4809116, member: 19404"]Mja, ik weet echter ook dat een Model 3 aan een 11 kW lader niet 24 uur aan de paal hoeft. En dat draadloos ook niet werkt. Beide zie ik meneer/mevrouw heel regelmatig doen.[/QUOTE]
 
@Keezje ik denk overigens dat je niet eenvoudig een lukrake Model 3 eigenaar gaat vinden hier. Ik denk dat inmiddels er aanzienlijk meer Model 3 eigenaars zijn die zich niet bekommeren om een forum.
Ik verwacht er ook zomaar niet iets van, maar niet geschoten...

@Keezje
Misschien in een Model 3 Facebook groep?
Wa's da?

@Keezje
Misschien beginnen met een briefje onder de ruitenwisser?
Van een diender dan :rolleyes:
 
@Keezje ik denk overigens dat je niet eenvoudig een lukrake Model 3 eigenaar gaat vinden hier. Ik denk dat inmiddels er aanzienlijk meer Model 3 eigenaars zijn die zich niet bekommeren om een forum.

Misschien in een Model 3 Facebook groep?

Misschien beginnen met een briefje onder de ruitenwisser?
Begin met een briefje. Als dat niet helpt zijn gesloten laadpoort dichtlijmen. Dat staat hij de volgende keer zelf voor het blok.
 
  • Funny
Reactions: LaurensH and fabian
Ik zie het hier ook regelmatig dat zowel hybride’s als volledig Elektrische wagens gerust het weekend aan de paal staan.
Van mij mogen ze “idle fees” invoeren daar ik er zelf altijd rekening mee hou en de auto van de lader haal indien de batterij “vol” is.
Overdag extra betalen als je niet laadt bijv van 09:00 tot 20:00.
Soort gelijke regel hanteren ze ook bij tesla aan de snelladers.
Ik denk dat dit een hoop mensen wakker schud :)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Blijf erbij dat idle fee in Nederland de oplossing is. Veel landen om ons heen hebben dit al standaard. Daar zie je nooit lang bezette palen omdat na 30 a 60 min geen stroom afnemen de kosten serieus oplopen. Daarbij moet ik wel zeggen dat al die nieuwe budget ev’s welke slechts 1fase ac zijn ook niet meewerken.
 
  • Funny
Reactions: pati07
Ach, ik zie hier op de parkeerplaats ook wel eens een Model 3 een weekend lang aan de laadpaal staan. Volgens mij is dat wat lang om de auto vol te krijgen... Lui misschien?
Lui is wel heel vriendelijk uitgedrukt voor dit type gedrag.
Dit is hetzelfde als iemand de hele dag de lift van de flat bezet houd omdat deze persoon te lui is om uit de lift te stappen:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: LaurensH and Keezje
Idle fees inderdaad. Net terug van Frankrijk (Loire) en daar is de prijs 0.04€ per minuut ongeacht hoe snel/of je laadt.
Voor het laden aan max power (16.5kW) is dit zeer goedkoop (14 €cent/kWh).
Als parkeertarief van 2.4 €/u al minder :)