Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Italië is helaas verworden tot wachten in de coda

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Kijk eens naar mijn screenshot van gisteren in het Italiëdraadje
Als er 0 stalls beschikbaar zijn wil dat nog niet zeggen dat er ook een (lange) wachttijd is op het moment dat je aankomt. Je zou ook kunnen overwegen om ergens anders te laden, bv bij een niet suc locatie.

Wachten is natuurlijk nooit leuk, en ik snap dat je in sommige gevallen best gefrustreerd kunt raken zeker als je al veel vertraging achter de rug hebt, maar 10 minuten is op een hele reis natuurlijk wel te overzien.
Hoe je ook gaat reizen, er is altijd kans op vertraging. Als je gaat vliegen kun je ook vertraging hebben omdat je koffers een uur later van de band rollen.
Ga je op reis met de auto, dan is de kans op file met forse vertraging vele malen groter dan de kans dat je moet wachten bij de suc.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Probleem is dat dat minuut per minuut kan veranderen. Ik heb al verschillende keren naar ogenschijnlijk drukke SuC's gereden waar bij aankomst de drukte net vertrokken was.
net als vakantiefiles zullen wachtrijen bij Superchargers ook met een golfbeweging langs de populaire routes gaan. Je ziet dan ook vaak dezelfde tesla‘s weer terug bij de volgende SuC
 
Als er 0 stalls beschikbaar zijn wil dat nog niet zeggen dat er ook een (lange) wachttijd is op het moment dat je aankomt. Je zou ook kunnen overwegen om ergens anders te laden, bv bij een niet suc locatie.

Wachten is natuurlijk nooit leuk, en ik snap dat je in sommige gevallen best gefrustreerd kunt raken zeker als je al veel vertraging achter de rug hebt, maar 10 minuten is op een hele reis natuurlijk wel te overzien.
Hoe je ook gaat reizen, er is altijd kans op vertraging. Als je gaat vliegen kun je ook vertraging hebben omdat je koffers een uur later van de band rollen.
Ga je op reis met de auto, dan is de kans op file met forse vertraging vele malen groter dan de kans dat je moet wachten bij de suc.
Iedereen mag er natuurlijk van vinden wat hij wil. Maar je moet wel weten dat er nauwelijks alternatieven in Italië zijn en het er gewoon retedruk is. Ook wel simpel om te stellen dat een CCS aanschaffen de oplossing is.

En iedereen die het normaal vindt om te wachten alvorens te kunnen gaan laden wens ik oprecht veel wachtbeurten toe. Mss kunnen zij degenen die niet wensen te wachten voorrang geven, wachten is immers niet erg en, ach, die 10 minuten doen er niet toe. Iets zegt mij dat niemand zo nobel zal zijn.
 
Stel ik ben zo een nobel iemand en geef je voorrang. Ik vraag dan wel een kleine tegemoetkoming van 20€... Iemand pikt dit op en zegt, ik geef, je 100€ als ik voor mag (je 10 minuten worden dan 30-40 minuten), want ik ben gehaast.
Wat kies je dan 20€ betalen of 100€ verdienen? Of toch maar gewoon 10 minuutjes wachten?
Je zit tenslotte in Italië, waar alles Domani of dopodomani is...
Wat is 10 minuten als je daarna weer 3 uur kan genieten.
 
Stel ik ben zo een nobel iemand en geef je voorrang. Ik vraag dan wel een kleine tegemoetkoming van 20€... Iemand pikt dit op en zegt, ik geef, je 100€ als ik voor mag (je 10 minuten worden dan 30-40 minuten), want ik ben gehaast.
Wat kies je dan 20€ betalen of 100€ verdienen? Of toch maar gewoon 10 minuutjes wachten?
Je zit tenslotte in Italië, waar alles Domani of dopodomani is...
Wat is 10 minuten als je daarna weer 3 uur kan genieten.
Nee, nobel en geld gaan helaas niet samen. Raar dat er leden zijn die wachten klaarblijkelijk normaal vinden en wegredeneren. Soit. Ik benheel benieuwd naar de wintersportvakantie straks, vooral ook als de A61 dan nog dicht is. Viel Spass!
 
Een van de vele redenen dat ik vaak s nachts rijd en niet op de spitsmomenten.
Ik rijd nu 5 jaar Tesla, en 2x moeten wachten. 1x 5 minuten en 1x 20 minuten.

Wachten is stom maar zeker op vakantie ook weer niet zo stom dat ik er chagrijnig van word. Beter dan file. Want nu laat ik vrouw en drie kinderen er vast uit die gaan plassen, koffie halen etc etc. In de file zit je vast…

En laten we wel wezen: Midden op de dag in augustus in Italië met mindere laad dekking en veel coronarijders ipv vliegers, is dit toch ook gewoon voor te stellen en in te calculeren?
 
En iedereen die het normaal vindt om te wachten alvorens te kunnen gaan laden wens ik oprecht veel wachtbeurten toe. Mss kunnen zij degenen die niet wensen te wachten voorrang geven, wachten is immers niet erg en, ach, die 10 minuten doen er niet toe. Iets zegt mij dat niemand zo nobel zal zijn.
Je moet wel begrijpen dat extra laadpunten voorzien voor die handvol drukke dagen, een slechte investering zou zijn. Om jou 10 minuten wachten te besparen en de rest van het jaar overbodig te zijn. Ik zie het budget liever naar meer prioritaire zaken gaan.
Benzinestations doen het ook niet. Daar zie je op zwarte dagen ook wel eens lange files.

Ik heb indertijd aan Suc Gent wel eens extra tijdelijke laders (op een metalen palet) zien staan in de verlofperiode. Er wordt waar mogelijk dus wel iets gedaan.
 
Nee, nobel en geld gaan helaas niet samen. Raar dat er leden zijn die wachten klaarblijkelijk normaal vinden en wegredeneren. Soit. Ik benheel benieuwd naar de wintersportvakantie straks, vooral ook als de A61 dan nog dicht is. Viel Spass!
Wachten bij een SuC is inderdaad nooit leuk. En dat blijkt wel uit de reacties. Men weet of dat ze nooit hebben hoeven wachten of precies wanneer en hoe lang ze hebben moeten wachten (in mijn geval 1 keer 5 minuten bij SuC Gent†)

We hebben wel met een zomer te maken waar veel meer mensen kiezen voor een autovakantie dan vorige jaren dus dat heeft echt invloed.

En om de boel nog op te vrolijken: afgelopen zaterdag vertrokken mijn dochters en wij tegelijk uit midden Frankrijk. Zij reden 136 km/u, wij 120 km/u. Zij moesten twee keer tanken, wij één keer laden. Wij waren een half uur eerder thuis :cool:.
 
Ja hoor, daar staan we dan. Lekker in de laadfile te Piacenza. Dat is wat niemand wil maar helaas werkelijkheid is geworden. Hou je hart maar vast straks als er weer naar de wintersport wordt gereden.
Stuur Tesla een mail.. Ze kunnen wel zien dat de SUC 100% bezet is, maar de lengte van de wachtrij is hen onbekend. Mocht het frequent voorkomen dat de SUC 100% vol staat, dan zullen ze wellicht overwegen tot uitbreiden of plaatsen van tempory stalls in drukke perioden.
 
Je moet wel begrijpen dat extra laadpunten voorzien voor die handvol drukke dagen, een slechte investering zou zijn. Om jou 10 minuten wachten te besparen en de rest van het jaar overbodig te zijn. Ik zie het budget liever naar meer prioritaire zaken gaan.
Benzinestations doen het ook niet. Daar zie je op zwarte dagen ook wel eens lange files.

Ik heb indertijd aan Suc Gent wel eens extra tijdelijke laders (op een metalen palet) zien staan in de verlofperiode. Er wordt waar mogelijk dus wel iets gedaan.
Dat heb ik hierboven al geschreven. Maar wat als die 10 minuten er straks pak hem beet 30 worden? Uitbreiding van capaciteit, if any, duurt maanden zo niet jaren!
 
  • Like
Reactions: Edi99
Maar wat als die 10 minuten er straks pak hem beet 30 worden? Uitbreiding van capaciteit, if any, duurt maanden zo niet jaren!
Die uitbreiding is men continu proactief aan het inplannen. Ik tel er hier 11 die gepland zijn voor Italië:
 
Stuur Tesla een mail.. Ze kunnen wel zien dat de SUC 100% bezet is, maar de lengte van de wachtrij is hen onbekend. Mocht het frequent voorkomen dat de SUC 100% vol staat, dan zullen ze wellicht overwegen tot uitbreiden of plaatsen van tempory stalls in drukke perioden.
Ze weten heus wel hoeveel Tesla’s in de rij staan hoor. Gewoon het aantal Tesla’s tellen in een straal van 50m rondom de supercharger. In nimes was het ook druk (alles vol, wel 10 tellen moeten wachten tot iemand wegreed 😳). Op het scherm stond ook al aangegeven dat de wachttijd kort was:
464CB318-D707-4373-83D4-71F240163192.jpeg
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Die uitbreiding is men continu proactief aan het inplannen. Ik tel er hier 11 die gepland zijn voor Italië:
Ja, men bouwt bij maar komende vanuit Pisa heb ik daar allemaal niks aan. Maar goed, het wordt overal een drama straks.
 
Status
Not open for further replies.