Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Italië is helaas verworden tot wachten in de coda

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Merendeel zullen ook V3 worden, dus als je nog lang met je S wil rijden is het misschien toch interessant om die CCS-adapter te overwegen.

Denk er ook aan dat er ook alternatieve netwerken worden uitgebouwd, die ook allemaal CCS zijn.
 
Maar betekend dat symbool op het scherm nu dat er wachttijd is of beperkte openingstijden wat hij Nimes ook het geval is.
Alles bezet. Sterkte!
Merendeel zullen ook V3 worden, dus als je nog lang met je S wil rijden is het misschien toch interessant om die CCS-adapter te overwegen.

Denk er ook aan dat er ook alternatieve netwerken worden uitgebouwd, die ook allemaal CCS zijn.
Nee, de M3 is onderweg. Had sowieso geen zin, immers leaseauto.
 
ENZO63, als die 63 slaat op je geboortejaar, ben je zo oud als ik, en heb je de oliecrisis in de jaren '70 ook bewust meegemaakt.
Toen was het geen kwestie van 10 minuten wachten een een benzinestation, maar eerder 10 dagen... tot er terug een tankwagen passeerde om de eerste 100 wagens te tanken en dan ging alles weer dicht.
Zijn we niet een beetje verwend?...

Wachten doet niemand graag, tenzij op "magere Hein", daar wachten we liefst zo lang mogelijk op 😇 Maar om die 10 minuten nu je hele dag te laten vergallen, dat vind ik spijtig...
 
  • Like
Reactions: Mars2020
ENZO63, als die 63 slaat op je geboortejaar, ben je zo oud als ik, en heb je de oliecrisis in de jaren '70 ook bewust meegemaakt.
Toen was het geen kwestie van 10 minuten wachten een een benzinestation, maar eerder 10 dagen... tot er terug een tankwagen passeerde om de eerste 100 wagens te tanken en dan ging alles weer dicht.
Zijn we niet een beetje verwend?...
Haha ja. En nee. Iedereen hier doet lacherig over zogenaamde petrolheads die 15 minuten in de rij staan bij een tankstation. Staat een Tesla te wachten dan vinden we dat ineens normaal.

Los daarvan, het gaat niet om die klote 10 minuten maar om het signaal. Bij ons in de Benelux en stukken van Duitsland en Zwitserland is er in principe keuze zat. Maar kijk eens naar Melide, Monte Ceneri en de laders aan de A3 hier in Duitsland. Vaak nu al volledig bezet dus wachten. En onze vriend in Frankrijk: wachten. Je bent al veel tijd kwijt aan laden, niemand staat te wachten om te mogen gaan wachten. Het is makkelijk praten, totdat je er zelf staat. Niemand hier zal vrijwillig aan de kassa bij de langste rij aanschuiven.
 
Klagen kunnen we genoeg over de bouwkwaliteit, beloofde software-updates en gebrek aan FSD vooruitgang. Maar het supercharger netwerk heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Het is de killer-feature van Tesla. De reden dat ik geen auto hoef te huren. Net 3000km gereden in de vakantie; 14 laadsessies, nergens wachten. Alle stalls werkten en waren volop beschikbaar. Misschien omdat we het leuk vinden, maar ik maak er een gewoonte van om niet de snelste maar de kortste en meest interessante route te nemen. CCS upgrade is trouwens de beste investering; 30% van de (nieuwe) laders was CCS only.

Wacht maar totdat ook andere merken gebruik mogen maken van ONZE superchargers. Dan komt de echte drukte.
 
Ga je petrols die al meer dan een eeuw een infrastructuur uitbouwen (en nog steeds aanschuiven) vergelijken met onze nieuwe technologie?
Binnen dit en 50 jaar schuiven we nergens meer aan en zijn onze autosnelwegen onze lader, door inductie. Maar daar moet je wel nog watgeduld voor hebben...
 
Logisch dat je nu de CCS niet meer neemt, als je overstapt naar een 3. Maar ik tel toch al zeven V3 chargers, dus CCS only, in Italië. Dus op zich is die upgrade voor anderen zeker de moeite waard, ook omdat volgens mij alle nieuw te bouwen SUCs V3 only zijn. En dan nog los van de alternatieve CCS laders langs de route Die je dan zou kunnen benutten.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Haha ja. En nee. Iedereen hier doet lacherig over zogenaamde petrolheads die 15 minuten in de rij staan bij een tankstation. Staat een Tesla te wachten dan vinden we dat ineens normaal.

Los daarvan, het gaat niet om die klote 10 minuten maar om het signaal. Bij ons in de Benelux en stukken van Duitsland en Zwitserland is er in principe keuze zat. Maar kijk eens naar Melide, Monte Ceneri en de laders aan de A3 hier in Duitsland. Vaak nu al volledig bezet dus wachten. En onze vriend in Frankrijk: wachten. Je bent al veel tijd kwijt aan laden, niemand staat te wachten om te mogen gaan wachten. Het is makkelijk praten, totdat je er zelf staat. Niemand hier zal vrijwillig aan de kassa bij de langste rij aanschuiven.
Ik heb niet de indruk dat men hier lacherig doet over de petrolheads, ik denk dat het meer is om aan te geven dat ook petrolheads met enige regelmaat moeten wachten op drukke tijden.
Zowel de EV rijder als de petrolhead kiezen er niet vrijwillig voor om te wachten maar het is meer iets waar je mee te maken hebt tijdens de reis.

Niet overal is het zo goed geregeld als in de benelux, maar dat is een kwestie van tijd.
 
Zojuist op bestemming Toscane aangekomen. Mijn ervaring: gisteren bij alle stops (4) minimale bezetting, slecht 1 of 2 mede laders. Vandaag 2 stops, Melagnano en Modena. Druk, maar niet hoeven wachten. Bij Melagnano half bezet toen ik aan kwam, maar bij vertrek een kwartier later wel vol. Bij Modena nog 3 plekken toen ik kwam en een half uur later bij vertrek 3 wachtenden.
 
Ik heb niet de indruk dat men hier lacherig doet over de petrolheads, ik denk dat het meer is om aan te geven dat ook petrolheads met enige regelmaat moeten wachten op drukke tijden.
Zowel de EV rijder als de petrolhead kiezen er niet vrijwillig voor om te wachten maar het is meer iets waar je mee te maken hebt tijdens de reis.

Niet overal is het zo goed geregeld als in de benelux, maar dat is een kwestie van tijd.
Nee, om aan te geven dat wij moeten laden maar ICE's in de file bij het tankstation staan. Ongetwijfeld ludiek bedoeld maar helaas kantelt dit beeld nu wel. Oberhonnefeld zojuist 24 van de 40. Echter voor X en S verplicht stall sharing omdat de 3-berijders niet doorrijden naar achteren waar CCS-only laders staan. Voor de rest retedruk op de A3.
 
Bij de kassa van het tankstation ook vaak wachtenden voor je en voor een onbemand tankstation moet je omrijden.

Ik rij 40k per jaar maar laad buiten vakanties nooit langs de weg, parkeren is tanken.

Compenseert die keer wachten (heb ik in de afgelopen jaren italië per tesla nog nooit gehad!) ruimschoots.
 
Pffff, alle die horrorverhalen… Ik rijd al zes zomers naar zuid-europa en heb nog nooit hoeven te wachten bij een SuC. Idem in de afgelopen zes wintervakantie’s overigens… Wat me dit jaar wel weer opviel waren de lange wachtrijen bij de tankstations. Misschien heb ik geluk gehad de afgelopen zes jaar maar ik herken al die drama verhalen niet.
 
  • Like
Reactions: MaH and Xfrank
Status
Not open for further replies.