Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt het dat een lakbehandeling alleen kan als de wagen nog nieuw is? Heb bestek laten maken voor kleine schade die misschien niet zou voorgevallen zijn indie de lak behandeld was. Toen ik vroeg om.meteen te behandelen, zei men mij dat dat niet meer kon omdat de wagen al een jaar gereden heeft. Dit wegens de steenslag die er dan ongetwijfeld al is.
Dacht dat lakbehandeling sowieso na drie jaar moest herhaald worden. Als het dan nog kan...
 
Gezien de vele "detailing" filmpjes op het internet (vooral bij Serge natuurlijk), zou ik zeggen...nee, een oude auto kan prima. Maar ik kan me voorstellen dat een dergelijke lakbehandeling alleen wordt toegepast op "gecorrigeerde" lak. Dus schade herstellen, herspuiten, dan wel de krassen en "swirls" verwijderen...vervolgens polishen en coaten....in a nuttshell...Dit alles voor het beste resultaat natuurlijk.
 
Klopt het dat een lakbehandeling alleen kan als de wagen nog nieuw is? Heb bestek laten maken voor kleine schade die misschien niet zou voorgevallen zijn indie de lak behandeld was. Toen ik vroeg om.meteen te behandelen, zei men mij dat dat niet meer kon omdat de wagen al een jaar gereden heeft. Dit wegens de steenslag die er dan ongetwijfeld al is.
Dacht dat lakbehandeling sowieso na drie jaar moest herhaald worden. Als het dan nog kan...
Een lakbehandeling in de vorm van een keramische coating, ook wel glascoating genaamd kan op iedere willekeurige leeftijd. Natuurlijk wordt er gevraagd om de auto direct, of zo snel mogelijk na aflevering te behandelen. Dit voorkomt vaak al een hoop swirls en krassen die anders eerst verwijderd moeten worden. Maar ook bij nieuwe auto's zien we meer dan genoeg lakdefecten en deze moeten dan ook zonder uitzondering helemaal strak worden gepolijst voordat deze wordt voorzien van een coating. Herhaling na 3 jaar is inderdaad wel het mooiste, ook de hardste coatings lopen toch wel wat krasjes en swirls op, het is dan mooi als deze helemaal strak wordt gezet en opnieuw wordt voorzien van een nieuwe coating die weer een optimale bescherming geeft.

Herspuiten voorbumper en motordeksel en hier en daar nog wel iets verdubbelt de prijs dan wellicht.
En als er dan 's anderendaags weer schade is, kan het herbeginnen.
Betalen verzekeringsmaatschappijen de herbehandeling trouwens terug als een behandelde wagen schade oploopt?

Het is altijd raadzaam om aan de verzekeringsmaatschappij op te geven dat de auto een lakcoating heeft gekregen, dit wordt dan meegenomen en indien er onverhoopt schade is dan wordt de nieuwe behandeling keurig door de verzekeraar vergoed.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb schade aan mijn S gehad, zie schade topic (2 linker deuren en achterspatbord).
Dat wordt vergoed door de verzekeraar van de tegenpartij, dus mijn modesta die ik heb laten doen toen m’n S 15 maanden oud was kon ook gedeeltelijk meegenomen worden in de schadeclaim.
Maar bij het polijsten kwam het prutswerk van m’n fixico spuiter op m’n achterbumper naar boven plus de steenslag op de frunk, beide 450 ex om over te spuiten.
Dus was uiteindelijk toch nog duurder dan de eerste keer modesta, maar het resultaat mag er zijn.
Jammer dat de zon niet schijnt...
A6A7CDD3-7830-45A0-AB61-6CB42A1E1DE4.jpeg
7191798A-264E-4264-8F61-C4F55717C61D.jpeg
FB80873C-8752-4BCD-AF5B-98712238B9CE.jpeg
AD6553E5-63BB-4EDE-BB67-AD386654C735.jpeg

Serge heeft ook foto’s op zijn FB pagina gezet, inclusief het werk van de minder getalenteerde/gemotiveerde spuiter.

Ik had overigens na 20 km rijden al mijn auto kwijt kunnen zijn.
Was direct na ophalen naar Rijswijk gereden voor hockey van m’n jongste en had de reserve sleutel die Serge in de middenconsole gelegd had vergeten mee uit de auto te nemen.
Na de wedstrijd dacht ik, ik had hem toch veel dichterbij staan en besefte dat ik de sleutel in de auto had laten liggen, sloeg de paniek toch wel enigszins toe. Toen hij er toch nog bleek te staan heb ik mijn sleutel aan m’n zoon gegeven en hem op afstand laten wachten, bleek dat ik de auto gewoon kon openen door op de portier hendel te drukken.
 
Last edited:
Vandaag de auto weggebracht voor een Modesta behandeling
Woensdag weer terug...
Ben benieuwd

Ik heb je X vandaag bij Paul gezien (zonder type aanduiding ;-) .
Mijn witte X heeft hij vorige week gedaan en vandaag nogmaals bij hem langs voor een foto/reclame shoot.
Op de weg terug door de klei gereden en dus vies! Thuis meteen schoongemaakt en dat was een eitje! Hooray voor Modesta en PB Cardetailing.
IMG-20171004-WA0001.jpg
 
je moet u van zijn werkplaats niet te veel voorstellen. Maar David is gepassioneerd met zijn job bezig en heeft al tientallen Tesla's gehandeld.
zijn prijzen liggen een stuk lager dan die van vele anderen.

Ik heb even gebeld en klinkt me inderdaad als een heel correct en gedreven persoon.

Nu eerst even mijn detail wrap laten herstellen op 2 plaatsen en dan misschien een afspraak maken.
 
Ziet er mooi uit!
Wat is de reden dat je het hebt laten doen? (Oftewel, waarom zou ik dat misschien ook moeten laten doen?)
En kun je iets zeggen over de kosten voor een nieuwe Model X?
Je doet het omdat alle swirls (dus kringen) in je lak weg zijn en je lak beschermd is voor invloeden van buiten af. Daarnaast is het een stuk makkelijker om je auto te wassen omdat het vuil makkelijker los laat. Betekend wel dat je de auto met de hand en 2 emmers moet wassen. De wasstraat is hier wel mee gedaan. Daar kun je niet meer doorheen. Kosten afhankelijk van applicateur tussen 1100 en 2200 euro.