TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

LED verlichting gaat niet uit

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Wim S., Dec 18, 2013.

1. Wim S.

Wim S. Active Member

ik woon op een mooi eiland en moet dagelijks gebruik maken van een pont. Wachtend voor de pont in de avonduren, is het verplicht om de verlichting te doven. Terecht nodig omdat de pontbaas hinder heeft bij het afmeren. Ik schakel de verlichting uit maar de LED verlichting blijft aan en is nog steeds veel te fel voor de pontbaas.
    Kan dat licht niet uit terwijl ik de auto blijf zitten?

2. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

verlichting ku je kiezen uit "auto" "off" en "dim" volgens mij zit er ergens onder de "control knop" links onder in dat mega screen van je :)

3. Wim S.

Wim S. Active Member

Nee, zo simpel is het niet. Je zou verwachten dat als ik zou kiezen voor 'Outside light off' dat alles dan uitgaat. Het grootlicht gaat inderdaad uit, maar de felle LEDrand blijft aan.
    Er is een oplossing, maar logisch is die niet. De auto moet in P worden gezet. Nog steeds blijft de LEDrand branden. Je moet daarna in het verlichtingsmenu op 'auto' drukken en tenslotte weer op 'Off'. Pas dan gaat de LED rand uit.
    Dit is een workaround, maar handig is het niet.

4. Merijn

Merijn Active Member

Vind het jammer dat ik de verlichting niet uit kan doen tijdens het rijden. Soms wel leuk ergens op een donker weggetje.
    Is het ook normaal gedrag dat de lichten steeds weer op 'auto' staan bij een nieuwe rit? Ik dacht dat de instelling van de lichten gekoppeld was aan je profiel, maar dat is blijkbaar niet zo.

5. martinve

martinve Active Member

Zijn het niet de "Dome" lichten die je uit moet doen ?
    Ik heb die optie ergens zien staan waar je kunt kiezen welke lichten je aan wilt en welke niet...

6. Wim S.

Wim S. Active Member

Domelichten zijn de interieurlampjes.

7. arjan.a

arjan.a Member

Ik heb dezelfde vraag, maar dan andersom: hoe laat ik de auto verlicht op de weg staan als ik bijv in het donker mijn kind uit de auto haal en aflever bij school? Als ik uitstap gaan de lichten uit, follow me home verlichting gaat uit als ik op ruime afstand van de auto ben, want dan gaat ie op slot. Enige optie is om de sleutel in de auto te laten en de follow me home aan, maar volgens mij is er geen optie dat je de auto afgesloten laat staan met parkeerlichten aan (wat volgens de wetgeving wel moet als je de auto op de weg laat staan)... of weet iemand een oplossing?

8. ojee99

ojee99 Onno

Parkeerlicht alleen links of rechts geen aanwezige optie op de Model S?

9. Billy

Billy Member

Heb het geprobeerd en kan zeker. Als ik de auto in Park zet en dan de verlichting uit, is alles donker. Werkt soms niet de eerste keer. Kan zijn dat je dan nogmaals op auto moet zetten en weer naar off. Lijkt me prima werkbaar.

10. Wim S.

Wim S. Active Member

Dat is precies wat ik in posting 3 heb vastgesteld.

Share This Page