Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leer van het stuur laat los, geen garantie

This site may earn commission on affiliate links.
Na een warme zomerdag, zag mijn stuur er uit zoals in de bijgevoegde foto. Tesla vindt dat dit niet onder de productgarantie valt. Ik heb de auto langer dan 2 jaar. Ik vind het echt BS. Je mag van een stuur toch wel verwachten dat deze niet afbladert. Heel wat auto's gereden, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt. Wat moet ik nu ik er mee aan. Bij ons worden voorlopig geen Teslas meer besteld door deze ongein en nog wat andere akkefietjes.
 

Attachments

  • 20220809_193519.jpg
    20220809_193519.jpg
    263.5 KB · Views: 504
Na een warme zomerdag, zag mijn stuur er uit zoals in de bijgevoegde foto. Tesla vindt dat dit niet onder de productgarantie valt. Ik heb de auto langer dan 2 jaar. Ik vind het echt BS. Je mag van een stuur toch wel verwachten dat deze niet afbladert. Heel wat auto's gereden, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt. Wat moet ik nu ik er mee aan. Bij ons worden voorlopig geen Teslas meer besteld door deze ongein en nog wat andere akkefietjes.
Heb dit tot op heden alleen gezien als mensen bepaalde haarproducten gebruikte die op de stoel terecht kwamen. Zei Tesla nog iets over cabin overheat protectiom toen je ze sprak?
 
Heb dit tot op heden alleen gezien als mensen bepaalde haarproducten gebruikte die op de stoel terecht kwamen. Zei Tesla nog iets over cabin overheat protectiom toen je ze sprak?
Nope, beter een handoek over het stuur doen was de reactie. Haar producten gebruik ik niet. Daar heb ik te weinig haar voor. Schoonmaak producten ook niet. Het is toch echt de warmte die hier voor gezorgd heeft.
 
Nope, beter een handoek over het stuur doen was de reactie. Haar producten gebruik ik niet. Daar heb ik te weinig haar voor. Schoonmaak producten ook niet. Het is toch echt de warmte die hier voor gezorgd heeft.
Wel balen, het stuur vervangen is circa €300 geloof ik. Maar, je zou dan kunnen kijken of je het nieuwe Tesla Model 3 stuur kan monteren. Wellicht dat deze dit probleem niet meer krijgt omdat het van ander materiaal is gemaakt.
 
Garantie is 80000km of 4 jaar, wat je eerst bereikt.

Argument van Tesla zal zijn dat je een product op je handen had en dat dat het probleem heeft veroorzaakt. Kan je opperen dat dat niet zo is, maar feit is wel dat de rest van het stuur niet dit vertoont, en even goed in de zon stond.
 
Garantie is 80000km of 4 jaar, wat je eerst bereikt.

Argument van Tesla zal zijn dat je een product op je handen had en dat dat het probleem heeft veroorzaakt. Kan je opperen dat dat niet zo is, maar feit is wel dat de rest van het stuur niet dit vertoont, en even goed in de zon stond.
mwa, bovenste deel is altijd significant heter dan de rest van het stuur. Snelle google geeft me ook meerdere hits op dit probleem.
 
Al bij een bekleder gevraagd wat het opnieuw bekleden van je stuur mag kosten? Dan zou mijn oplossing zijn, fix het zelf (volgens mij niet zo heel duur) en voorkom daarmee een ellenlange reeks van frustraties met de Tesla klantenservice.

Als je het mij vraagt:
Dit zou Tesla gewoon zonder gezeur op moeten pakken. Je mag toch wel verwachten dat bij normaal gebruik de bekleding van je stuur langer zou moeten blijven zitten.

En anders een mooi houten Nardi stuurtje erop zetten ;-)
 
  • Like
Reactions: Rwisselink
Dat had best bij de eerste post vermeld kunnen worden en verandert de zaak natuurlijk... Bij Tesla kan het een prijzige zaak worden maar er zijn zat alternatieven, van schapenvacht cover, alcantara, carbon tot yoke of er mee leren leven.
Mwah. Ben geen jurist, maar niet helemaal mee eens. Als we even aannemen dat het een productfout is en geen gebruikersfout, want bij een gebruikersfout is de situatie helemaal anders.

Dat Tesla garantie geeft tot 80.000 km wil toch niet betekenen dat je mag verwachten dat het product langer heel blijft dan die 3 jaar die de auto nu is? Je mag er toch wel vanuit gaan dat een stuur bij normaal gebruik de eerste 6 tot 8 jaar netjes blijft en als dat niet zo is daar een beroep op doen? Net zoals je een beroep kunt doen op garantie op je televisie als die na 2,5 jaar kapot gaat net buiten de garantieperiode.

Of je die discussie wil aangaan met Tesla klantenservice ipv zelf een oplossing zoeken is een tweede.