Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben gisteren in Drogenbos geweest, men vertelde mij dat ze die dag 175 leveringen hadden. Na een uurtje wachten was de wagen klaar: "daar staat uw wagen mijnheer, veel plezier ermee" zonder even mee te wandelen naar de wagen of enige verdere uitleg 😄

De wagen stond dan redelijk vervelend geparkeerd (blokkeerde doorgaand verkeer) dus ik voelde me een beetje verplicht zo snel mogelijk de weg vrij te maken. Op het eerste zicht leek alles wel in orde te zijn, dus na even zoeken hoe een en ander werkte, ben ik gewoon vertrokken.

Ik was er wel redelijk gerust in omdat ik hier nog geen meldingen zag van kwaliteitsproblemen met de recente leveringen, maar ik zal dit weekend toch eens het checklijstje aflopen waar hier nog melding van werd gemaakt.

Men heeft ook niets meer gezegd over de trekhaak en ik ben het ook vergeten te vragen, dus dat is nog een beetje onduidelijk.

Wat betreft de wagen zelf kan ik kort zijn: super leuk speelgoed :cool:

Vandaag ook in Drogenbos Tesla gaan ophalen. Dit duurde niet langer dan 10’
Kon nog net nr trekhaak vragen, deze zou in de frunk liggen.
Veel plezier!
 
Vandaag opgehaald mijn beauty van Tilburg. De locatie is heel druuk and vandaag 500 tesla gelevered

The car is in top conditie, 5Km rijden staat en 60% charged
 

Attachments

  • 1B37DB9F-5A8D-4539-A04C-E718397F1FF2.jpeg
    1B37DB9F-5A8D-4539-A04C-E718397F1FF2.jpeg
    548.8 KB · Views: 86
Ik ben gisteren in Drogenbos geweest, men vertelde mij dat ze die dag 175 leveringen hadden. Na een uurtje wachten was de wagen klaar: "daar staat uw wagen mijnheer, veel plezier ermee" zonder even mee te wandelen naar de wagen of enige verdere uitleg 😄

De wagen stond dan redelijk vervelend geparkeerd (blokkeerde doorgaand verkeer) dus ik voelde me een beetje verplicht zo snel mogelijk de weg vrij te maken. Op het eerste zicht leek alles wel in orde te zijn, dus na even zoeken hoe een en ander werkte, ben ik gewoon vertrokken.

Ik was er wel redelijk gerust in omdat ik hier nog geen meldingen zag van kwaliteitsproblemen met de recente leveringen, maar ik zal dit weekend toch eens het checklijstje aflopen waar hier nog melding van werd gemaakt.

Men heeft ook niets meer gezegd over de trekhaak en ik ben het ook vergeten te vragen, dus dat is nog een beetje onduidelijk.

Wat betreft de wagen zelf kan ik kort zijn: super leuk speelgoed :cool:
Ah de trekhaak. Daar heb ik een zeer uitgebreide instructie voor gekregen: "oh dat weet ik eigenlijk ook niet. dit is de eerste met trekhaak voor mij"
Na navraag:
"Gewoon de handleiding even lezen. daar is het erg duidelijk beschreven".
en bedankt! 😄
 
Vandaag mijn MY op gehaald. Locatie Tilburg was de afspraak maar dit veranderde plots gisteravond toen ik een SMS ontving met geupdate locatie Utrecht! Snel met mn locale kantoor gebeld om te verifieren. Ja idd, "de auto is verkeerd geladen en is onderweg naar Utrecht". In Utrecht aangekomen staat mijn auto nog in de Tilburg agenda waardoor de chaos startte. Papierwerk moest aangepast worden en de auto leek ook even ontvindbaar. Eindelijk gevonden, stond de auto nog in de garage om klaargemaakt te worden. Afijn, eenmaal klaar bleek de accu niet bijgeladen te zijn. Gelukkig wilden ze de supercharger vrij maken om tijdens het checken en de uitleg bij te laden. Eerste wat ik zag was een kras op de zijkant....Auto weer van de lader af naar de garage om kras weg te poetsen. Veel later was mijn "begeleider" natuurlijk al weer druk met anderen en moest ik een nieuwe zoeken om alles af te ronden, etc etc etc
Denk dat ik een uurtje of 2 zoet geweest ben, pfffff. Maar goed uiteindelijk konden de medewerkers er natuurlijk ook niets aan doen.
Uiteindelijk was ik overigens blij verrast over de flexibiliteit en de behulpzaamheid van alle Tesla medewerkers die het toch weer fixen. Mooie CAN-DO mentaliteit
Auto was verder prachtig. Auto connecte al met mijn app voordat ik de wagen ooit gezien had. Rijdt prima. Fluiten van de ramen meende ik ook waar te nemen, maar alleen vanuit een bepaalde hoek (waar vanuit de wind blaast)

TIP: wanneer je auto van locatie verandert kun je best bellen met nieuwe locatie om ze op voorhand te vragen ea aan te passen in de systemen. Dat kan jou en Tesla veel tijd besparen.
 
Picked up my MY today. Location Tilburg was the deal but this suddenly changed last night when I received an SMS with updated location Utrecht! Quickly called my local office to verify. Yes idd, "the car is loaded incorrectly and is on its way to Utrecht". When I arrived in Utrecht, my car is still in the Tilburg agenda, which started the chaos. Paperwork had to be adjusted and the car also seemed untraceable for a while. Finally found, the car was still in the garage getting ready. Anyway, once finished, the battery turned out not to be charged. Fortunately, they wanted to free up the supercharger to recharge during the check and explanation. First thing I saw was a scratch on the side .... Car off the charger again to the garage to polish away the scratch. Much later my "supervisor"
Think I've been sweet for an hour or 2, pfffff. But in the end, of course, the employees couldn't do anything about it.
In the end, I was pleasantly surprised by the flexibility and helpfulness of all Tesla employees who nevertheless fixed it again. Nice CAN-DO mentality
The car was otherwise beautiful. Auto connected with my app before I had ever seen the car. Runs fine. Whistling from the windows I also thought I perceived, but only from a certain angle (from where the wind blows)

TIP: when your car changes location, it is best to call the new location to ask them in advance to make adjustments in the systems. That can save you and Tesla a lot of time.
Good that you finally got the car. Good riding!!!
 
Ik heb afspraak vandaag 13.00 uur. Met OV onderweg ( meer dan 20 jaar geleden, dus dit is al spannend) vanuit het Noorden van ons land. MYW 22 dec als voorraad auto besteld ( zat ook in de batch Hoegh Shanghai). Dus supersnel allemaal gegaan.
En ….ik ben weer thuis met die supermooie Tesla vanuit Tilburg. Het was knetterdruk. Buiten al wachten in de rij…zeker 40 personen voor mij. Accu 60%…dus moest superchargen onderweg. Aflevering stelde niet veel voor….advisor was ingehuurd voor een paar dagen en kon zelfs simpele vragen niet beantwoorden. Auto is in topstaat…en dat is het belngrijkste.
 
En ….ik ben weer thuis met die supermooie Tesla vanuit Tilburg. Het was knetterdruk. Buiten al wachten in de rij…zeker 40 personen voor mij. Accu 60%…dus moest superchargen onderweg. Aflevering stelde niet veel voor….advisor was ingehuurd voor een paar dagen en kon zelfs simpele vragen niet beantwoorden. Auto is in topstaat…en dat is het belngrijkste.
Moest je betalen voor het superchargen?
Ik ben blij dat ik nog vroeg in de ochtend mag dan.
 
En ….ik ben weer thuis met die supermooie Tesla vanuit Tilburg. Het was knetterdruk. Buiten al wachten in de rij…zeker 40 personen voor mij. Accu 60%…dus moest superchargen onderweg. Aflevering stelde niet veel voor….advisor was ingehuurd voor een paar dagen en kon zelfs simpele vragen niet beantwoorden. Auto is in topstaat…en dat is het belngrijkste.
Dat gaat leuk worden morgenmiddag.. 😆 Ben blij als ik in de auto zit!
 
  • Funny
Reactions: Nick E
Vandaag was ik ook een van de velen in Tilburg. We stonden buiten in de regen te wachten, maar ze waren zo attent om een extra tent bij te zetten. 45 Minuten gewacht in totaal. Daarna alles snel en prima geregeld. Aflevermevrouw heeft me prima geholpen. De Y rijdt in vergelijking met mijn vorige (S) natuurlijk anders maar erg goed. Vrij stil en de audio is echt een klasse beter.