Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Gaat hard nu met het aantal nieuwe Y’s in Nederland..... 🚗🚐🚙
 

Attachments

  • 7548550E-A622-471A-AEE3-023115807BB0.jpeg
    7548550E-A622-471A-AEE3-023115807BB0.jpeg
    364.7 KB · Views: 103
Vandaag in Tilburg, na bijna drie uur wachten in een super drukke en saaie hal, een prachtige Tesla Model Y in ontvangst mogen nemen.
Mooi, perfect en rijdt geweldig. Ben super blij!
Bedankt Tesla medewerkers voor alle moeite en het harde werken om de levering nog dit jaar mogelijk te maken.
Gister eind van de dag het verlossende smsje ontvangen dat ik vandaag om 1400 mag gaan ophalen in Tilburg, maar hoop echt dat ik geen 3 uur hoef te wachten 😐😐😐😐😐
 
Blijf het toch link vinden als je auto zo naar straat zijde geparkeerd staat. Hoelang zal het duren voordat iemand het klepje eraf rijd / trapt.
Helaas bij ons in de straat al een paar keer gebeurd dat jonge lui de spiegels laten omklappen. Zo'n klepje is natuurlijk nog gevoeliger.
Ik zou mijn auto andersom zetten....

Verder prachtige auto en veel veilige kilometers.....
En een drempel kopen om de laadkabel netjes over de stoep te leggen zodat mensen er nog langs kunnen. Het is en blijft openbare ruimte.
 
Vandaag mijn Model Y ook opgehaald in Tilburg. Laat ik beginnen met het feit dat ik erg blij ben met de hele gave en fantastisch comfortabele / luxe auto!!

De ophaal-ervaring is er een die ik maar liever snel vergeet. Ik had er geen hele hoge verwachtingen van, ik wist uiteraard dat het erg druk zou worden. Ik was dan ook niet geschokt door het feit dat er een rij buiten stond, een rij die zo lang was geworden dat er mensen in de regen stonden (kan gebeuren, je kunt niet aan alles denken). Ook de initiële ontvangst was best prima geregeld. Toch had het wel meer weg van het halen van een Corona prik, dan van het ophalen van een nieuwe auto.

Dan bij de auto aangekomen. Ontzetten blij met de keuze. Het blauw is wel echt flink blauw, maar al met al vind ik dit toch de mooiste kleur op de Y. Ook het interieur zag er prachtig uit, de stoelen zitten heerlijk comfortabel. Alles zag er netjes afgewerkt uit, kieren/naden lijken goed aan te sluiten, lak was in goede staat. Ik zag nergens krassen of dergelijke. Een minimale uitleg gevraagd aan een meisje dat bij onze auto stond, dat ging goed en ze wist duidelijk over te brengen hoe de standaard zaken in de auto ingesteld moeten worden, top. Voor mij de eerste Tesla, dus ik was er nog niet zo in thuis. Echter de iets moeilijkere vragen wist ze niet te beantwoorden, ook geen punt. Hiervoor werd er iemand bijgehaald.

Ik was bijvoorbeeld benieuwd of er niet een beeld van de camera's aan de voorkant kon worden getoond in de camera app(?). Ik zag daar in elk geval wel beelden van zijkanten en achter en het leek mij wellicht handig om de camera voor te kunnen gebruiken om te parkeren zolang de 'sensoren' met Tesla Vision het nog niet doen. Het bleek echter een moeilijke vraag, want na 3 Tesla medewerkers was ik er nog niet uit,.. nee hij heeft misschien geen camera voor, nee hij zou het wel moeten doen.. uiteindelijk bleek het volgens de laatste en 'hoogste?' Tesla medewerker helemaal geen mogelijkheid te zijn en blijkt dat ik gewoon moet wachten tot Tesla Vision helemaal af is en de update wordt uitgerold (verwachting in eerst volgende update.. 🤞). Helemaal prima, ik wist het ook niet, maar wilde het wel graag weten. Voila, met de 4e medewerker kwam er dus duidelijkheid.

Tweede puntje van kritiek was dat de chargeport met geen mogelijkheid handmatig open ging, wel via app en auto. Ook hiervoor moest ik 4 medewerkers verslijten totdat de voorlopige conclusie was dat het soms werkt.. en als het zo blijft, ik een afspraak moet maken bij een service center. Ik vond deze wel spannend, want een chargeport die het soms niet doet (oké, via auto deed deze het wel) gaf mij beelden van mogelijk gestrand staan ergens. Ik moet in de gaten houden hoe het gaat lopen met die chargeport, anders breng ik deze uiteraard langs in een service center. Het vreemde hier was ook weer de verschillende reacties die ik kreeg van de medewerkers. Ik ben nieuwe en niet helemaal bekend met hoe de 'systemen' zouden moeten werken en het was fijn geweest als er iemand was die me dat wel eenduidig kon uitleggen, nu sloeg er twijfel bij mij toe. Ik kreeg eerst letterlijk te horen dat ze me 'zo niet zouden laten vertrekken' en later van een andere medewerker dat het 'wel werkt en anders altijd via auto en app of knop op de oplader werkt'. Ja.. zeg het maar. Kortom ik houd het in de gaten.

Tot slot een slordigheid is dat er vieze zwarte vlekken in het interieur zaten, vast en zeker van transport. Het gaat me er dan ook niet om dat dit gebeurt tijdens transport en 'handlen' van de auto's. Maar ik had verwacht dat iemand die tijdens een kleine inspectie zou zien. Het stelde me teleur, mijn nieuwe auto was vies. Ja,.. nu kun je hier vanalles van vinden en misschien ben ik dan een zeur. Maar ik vind dat je een auto van meer dan 50.000 euro niet zo aan een klant kan laten zien. Gelukkig werd de vlek wel schoongemaakt en dat is ook best netjes gebeurd, de rest poets ik er zelf nog wel even uit.

Gevoelsmatig waren het een paar kleine dompertjes en was het vooral jammer dat je niet echt goed bij de medewerkers terecht kon hiermee. Toch vind ik het bewonderenswaardig hoe iedereen hard aan het werk was om al die auto's af te leveren, moet een hele opgave zijn!

Uiteindelijk was ik na dik een uur buiten en kon ik rijden. Nogmaals, wat een heerlijke auto, fijne zware besturing (als je dat wenst), vlot, overzichtelijk, comfortabel. En wat een werkelijk sublieme audioinstallatie! Heerlijk om zo'n auto te mogen rijden. Ook ik merk de trillende banden op (is na ca. 80km nog niet weg) en ik hoor een kleine 'suis' of 'windgeruis' rond het dak, ik ga er de komende tijd op letten (kan ook met het weer te maken hebben).

Conclusie; auto in de basis top! Kleine puntjes nog op te lossen. Aflevering past m.i. niet bij een nieuwe auto, laat staan een in het luxere segment.
Terechte klachten. Met name over de vlekken in de bekleding: een auto zo afleveren kan echt niet. Wat betreft de verschillende antwoorden over de laadpoort: ook niet goed maar wel begrijpelijk vanwege een groot aantal tijdelijke krachten die er zullen hebben rondgelopen. En ze gaan ook niet direct uit van een defect. Persoonlijk zou ik het even aankijken een weekje of twee hooguit, maar als het probleem zich blijft voordoen -ook al is het sporadisch- de Tesla service via de app inschakelen voor reparatie.
 
Gisteravond de auto opgehaald. Denk dat ik geluk had als ik de berichten zo lees. Ik kon gelijk doorlopen. Was zelfs een half uur te vroeg. Wat geen enkel probleem was.

De ophaal ervaring was gezien de drukte van de laatste dagen redelijk. Ik bemerkte bij de medewerker (die normaal een kantoorbaan heeft) enige desinteresse en vermoeidheid. Toch de belangrijkste instellingen even samen door kunnen lopen. Ze draaien momenteel dagen van 12-14 uur dus heb er ook wel begrip voor. Al blijft het natuurlijk zelfgecreëerde/ kunstmatige drukte.

Auto stond er netjes bij. Checklist doorgelopen. Batterij 49% vol. Tijdens het checken weer even aan de lader gedaan voor een paar extra procentjes. Wat kleine dingetjes gevonden die gelijk werden opgelost (nummerbord scheef, wieldop los). Daarnaast vond ik de trunk en frunk niet helemaal netjes uitgelijnd. Bij andere auto’s leek dit beter. Aangegeven, maar ik werd in eerste instantie nog net niet weggelachen. Uiteindelijk na aandringen toch even ‘achter’ gecheckt. Bleek ‘within spec’. Natuurlijk, waarom vraag ik het ook…:D

Misschien ben ik ook wel te precies, maar ja ik koop zo’n auto niet elke dag. Je krijgt in Tilburg toch de indruk dat ze op de markt brood staan te verkopen. De klant iets tactischer behandelen zou wel fijn zijn. Misschien laat ik er in Zwolle nog eens naar kijken als het minder druk is.

Auto is verder prachtig. Zit goed in elkaar. Windgeruis (fluiten) opgemerkt. Lijkt het dak te zijn, maar er staat ook wel veel wind. Even afwachten hoe dat is bij minder wind. Niet echt last gehad van de banden. Je voelt het wel, maar niet vervelend. Koplampen lijken niet goed te staan. Kreeg wat signalen. Vooral verkeer voor me liet me dat na het passeren weten. Even uitvogelen hoe ik dat aanpas.

Nou ik update jullie verder in een ander topic. Ben erg tevreden met de auto. Veel plezier nog voor de mensen die hun auto nog gaan ophalen en alvast een goede jaarwisseling!
 
Vanmorgen opgehaald, wachttijd toen ongeveer 30 minuten. Verder prima vlotte afhandeling.

Auto stond keurig, 45% geladen. Checklist nagelopen, maar panel gaps of andere kwaliteitsmissers heb ik niet kunnen ontdekken.

Bij Oosterhout, 15km voor Tilburg, stonden nog tig (stuk of 10) trailers vol met Teslas Y te wachten tot ze naar Tilburg konden rijden.

Al met al dikke prima!
 
Toch blijf ik het wel een dingetje vinden dat ze de sensoren er uit hebben gegooid voordat de software af is. Het is echt een lange vinger naar alle concurrentie. Dat Tesla zo met hun klanten kan omgaan, is een duidelijk teken dat ze ver achter liggen in het totaalpakket. Ook ik ben overstag gegaan, maar als er meer concurrentie komt qua laden/gemak kan dit echt niet meer.
 
Dank voor je reply en meedenken. Ja de auto was open, ontgrendeld. Ik heb ook gehoord dat het er aan kan liggen dat de portieren dicht waren (met de auto wel ontgrendeld). Maar helaas blijkt dit niet het probleem te zijn. Ik houd het verder in de gaten en neem anders contact op met het servicecenter.

Inmiddels staat ze netjes te laden. Je zult net zien dat hij het nu wel in een keer doet 👍🏻 (handmatig geopend na uitstappen).

View attachment 890571
Wat een toeval, ik herken jouw straat op de foto. Ik woon om de hoek en heb gisteren ook een blauwe opgehaald!!!! Veel plezier ermee!!!!
 
  • Like
Reactions: Jawbone