Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ook hier de auto opgehaald in Tilburg vandaag. Wat een fantastische auto! Echter… ik heb denk ik een nieuw record gezet. Ik ben 5 uur binnen geweest.
Om 13.00 in de regen buiten gestaan en kregen de auto pas toen er niemand meer binnen kwam. Ronduit belachelijke levering en de meeste medewerkers redelijk onsympathiek.
Gelukkig heb ik de auto en zijn jullie sneller geholpen vandaag!
Nu genieten!
 
Ook hier de auto opgehaald in Tilburg vandaag. Wat een fantastische auto! Echter… ik heb denk ik een nieuw record gezet. Ik ben 5 uur binnen geweest.
Om 13.00 in de regen buiten gestaan en kregen de auto pas toen er niemand meer binnen kwam. Ronduit belachelijke levering en de meeste medewerkers redelijk onsympathiek.
Gelukkig heb ik de auto en zijn jullie sneller geholpen vandaag!
Nu genieten!
Wat was er mis dat het zo lang duurde? Ik ben na het lezen van wat ervaringen van vandaag wel blij dat mijn auto op een schip eerder stond. Drie jaar geleden was mijn ervaring in het havengebied ook niet heel plezierig (had sneller gekund en de koffie was wel heel slecht), maar ik was het alweer vergeten na een aantal kilometer in de Model 3 gereden te hebben. Hoop dat jullie diezelfde ervaring hebben.
 
Vandaag om half 1 (12:30 uur, half uurtje eerder dan gepland) de auto opgehaald. Wel 40 minuten moeten wachten voordat we bij de desk waren. Vriendelijke medewerkers, en de auto stond zelfs al klaar, maar ik had even hulp nodig om hem te vinden..... auto stond namelijk niet in aangegeven sectie. Maar vriendelijke medewerker hielp op de meest onverwachte wijze.... hij vroeg om de gegevens, typte iets in op zijn smartphone en ergens in de wirwar van auto's ging een achterklep open.... Daar stond die.
Ik heb verder geen medewerker nodig gehad. Auto uitgebreid geïnspecteerd, maar werkelijk helemaal niets kunnen ontdekken.
Teslafi geïnstalleerd en alle settings in alle rust in orde gemaakt. In totaal denk ik zo'n 3 kwartier bezig geweest.

En toen naar huis.... 135 km puur genot. Auto rijdt fantastisch. In het begin even last gehad van zeer minieme trillingen, maar volgens mij zijn die nu weg. Thuis de auto verder ingericht. Screenprotector, trunkprotectors etc gemonteerd. Wieldoppen erop gezet. En hij staat nu te laden.

Morgen weer. Nu oliebollen.
 
Vandaag om half 1 (12:30 uur, half uurtje eerder dan gepland) de auto opgehaald. Wel 40 minuten moeten wachten voordat we bij de desk waren. Vriendelijke medewerkers, en de auto stond zelfs al klaar, maar ik had even hulp nodig om hem te vinden..... auto stond namelijk niet in aangegeven sectie. Maar vriendelijke medewerker hielp op de meest onverwachte wijze.... hij vroeg om de gegevens, typte iets in op zijn smartphone en ergens in de wirwar van auto's ging een achterklep open.... Daar stond die.
Ik heb verder geen medewerker nodig gehad. Auto uitgebreid geïnspecteerd, maar werkelijk helemaal niets kunnen ontdekken.
Teslafi geïnstalleerd en alle settings in alle rust in orde gemaakt. In totaal denk ik zo'n 3 kwartier bezig geweest.

En toen naar huis.... 135 km puur genot. Auto rijdt fantastisch. In het begin even last gehad van zeer minieme trillingen, maar volgens mij zijn die nu weg. Thuis de auto verder ingericht. Screenprotector, trunkprotectors etc gemonteerd. Wieldoppen erop gezet. En hij staat nu te laden.

Morgen weer. Nu oliebollen.
Ik moet je gezien hebben. Ongeveer zelfde tijd en wachttijd. Even prima koffie uit de automaat en daarna de auto ophalen.
Op afstand de alarmlichten aangezet
Toen zelf even rustig de auto bekeken.
Op de laatste dagen weet je dat dit zo is.

Auto was perfect.
Bizar veel vooruitgang sinds mijn 2018 S.
 
Last edited:
Wat was er mis dat het zo lang duurde? Ik ben na het lezen van wat ervaringen van vandaag wel blij dat mijn auto op een schip eerder stond. Drie jaar geleden was mijn ervaring in het havengebied ook niet heel plezierig (had sneller gekund en de koffie was wel heel slecht), maar ik was het alweer vergeten na een aantal kilometer in de Model 3 gereden te hebben. Hoop dat jullie diezelfde ervaring hebben.
Dat durfden ze zelf niet te zeggen. Ik kreeg als antwoord dat er iets met de “supply chain” was. Oftewel: De medewerkers wisten niet wat er aan de hand was.
Ik ben hartstikke blij met de auto, jammer van de levering!
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik moet je gezien hebben. Ongeveer zelfde tijd en wachttijd. Even prima koffie uit de automaat en daarna de auto ophalen.
Op afstand de alarmlichten aangezet
Toen zelf even rustig de auto bekeken.
Op de laatste dagen weet je dat dit zo is.

Auto was perfect.
Bizar veel vooruitgang sinds mijn 2018 S.
Ook ten opzichte van mijn 2020 Model 3 SR+.
De kwaliteit van deze (Chineze) auto is vele malen beter dan die van de auto's uit Fremont.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and NielsA
Het jaar is bijna ten einde en Tesla heet alles op alles gezet om zo veel mogelijk autos's uit te leveren. Binnen paar dagen weten we wat de stand van zaken is.
Inmiddels zijn alle Tesla voorraad auto's van de website verdwenen, wat zou dit kunnen betekenen...?
Gaan de prijzen wijzigen up of misschien toch down, om de Nederlandse markt nog meer te veroveren. Wellicht gaat de prijs naar € 44,995,- zodat de subsidie 2023 ook in NL aangesproken kan worden. We zullen het zien.....
Iedereen die zijn auto heeft ontvangen, veel plezier en vooral veilige kilometers toegewenst.
Ik hoop ook mijn auto binnenkort te ontvangen....
Fijne en vooral voorzichtige jaarwisseling toegewenst.
 
Het jaar is bijna ten einde en Tesla heet alles op alles gezet om zo veel mogelijk autos's uit te leveren. Binnen paar dagen weten we wat de stand van zaken is.
Inmiddels zijn alle Tesla voorraad auto's van de website verdwenen, wat zou dit kunnen betekenen...?
Gaan de prijzen wijzigen up of misschien toch down, om de Nederlandse markt nog meer te veroveren. Wellicht gaat de prijs naar € 44,995,- zodat de subsidie 2023 ook in NL aangesproken kan worden. We zullen het zien.....
Iedereen die zijn auto heeft ontvangen, veel plezier en vooral veilige kilometers toegewenst.
Ik hoop ook mijn auto binnenkort te ontvangen....
Fijne en vooral voorzichtige jaarwisseling toegewenst.
Ik vermoed niet dat de prijzen zullen dalen. De Y RWD is, t.o.v. de concurrentie en zelfs de Model 3, een koopje. Een vergelijkbare auto van een ander merk kost je zomaar 10-15K meer en verwacht niet dat ze onnodig de marge verkleinen.

Hopelijk krijg je hem snel geleverd. Het is werkelijk een fantastische auto. Veel plezier ermee!
 
Ik vermoed niet dat de prijzen zullen dalen. De Y RWD is, t.o.v. de concurrentie en zelfs de Model 3, een koopje. Een vergelijkbare auto van een ander merk kost je zomaar 10-15K meer en verwacht niet dat ze onnodig de marge verkleinen.

Hopelijk krijg je hem snel geleverd. Het is werkelijk een fantastische auto. Veel plezier ermee!
Dat denk ik ook, concurrenten die onder die 45k blijven zijn helemaal niet vergelijkbaar. Dan zou Tesla ook een instapmodel moeten bieden met bijvoorbeeld stoffen bekleding etc
 
  • Like
Reactions: Romano
De beste wensen voor jullie allemaal!

Gisteren onze Tesla opgehaald in Tilburg. We hadden een afspraak om 11.00 uur en we waren er om 10.30 uur (gebracht door een vriend).
Na een half uur in de rij staan waren we rond 11.00 uur bij de balie. Grappig was dat we onze TA uit Duiven (Mart) er troffen. Extra leuk dat het zo bij elkaar kwam op de laatste dag van het jaar! Na de tenaamstelling mochten we de hal in. Auto stond klaar en was zo gevonden. Een engels sprekende jongen wees ons erheen en liet ons onze gang gaan. Na een grondige inspectie (niets gevonden) zijn we naar de uitgang gereden alwaar hij op 'geleverd' werd gezet. Prima verlopen allemaal.
En toen kon de reis naar huis beginnen! Verderop in de straat nog een en ander ingesteld en toen konden we gaan. Wat een fijne en mooie wagen. En wat went het snel!

Allemaal bedankt voor de gezelligheid in dit 'draadje' en we spreken elkaar vast nog wel bij andere draadjes op dit forum!
 
Ik had verwacht dat ik ergens een tegoed zou zien i.v.m. die 10.000 km opladen, maar ik kan het niet vinden, iemand een idee?
Deze komen er begin januari bij. Verwacht het nog niet vandaag of morgen, maar volgende week. Ze moeten nu even alle 'vinkjes' goed zetten natuurlijk ;-) En daarna mag je er 2 jaar over doen om ze op te maken. Lekker gratisssss op vakantie!! :)