Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ligt gewoon aan land. ;) Beetje gezichtsbedrog door positie van AIS.

View attachment 874412
Haha dacht ik al. Maar kon ook zijn dat het nog niet aan land mocht omdat het extreem vroeg aan kwam. Aankomst werd geschat op 15-11 maar kwam 12-11 aan. Gezien de transport crisis en auto terminals die prop vol liggen (ook van andere automerken) vond ik het logisch dat het nog niet mocht aanmeren.

Congratulations.. That's awesome news!! Can you please share the series of your VIN? Mine is PC578*** but haven't heard any date from TA yet. Thanks!
PC556***
 
  • Like
Reactions: mr_nederland
Op de RCC Amsterdam. Die ligt sinds afgelopen zaterdag voor de kust in Koper.
Volgens de Tesla tracker nog steeds niet aan land, maar kan aan gps liggen.
Nice! Dan ben jij waarschijnlijk de eerste op dit forum met een MY RWD! We kijken uit naar foto's en jouw review en de reactie op de vragenlijst over de MY RWD in Europa, MIC.

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt productiedatum langere zitvlak?
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- wel of geen comfort onderstel?
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JWTheKING
Nice! Dan ben jij waarschijnlijk de eerste op dit forum met een MR RWD! We kijken uit naar foto's en jouw review en de reactie op de vragenlijst over de MY RWD.

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt productiedatum langere zitvlak?
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- wel of geen comfort onderstel?
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur?
Sure, ga ik zeker doen!
Alleen wordt het mijn eerste Tesla. Als mij uitgelegd wordt hoe ik de volgende zaken check, wil ik dat zeker terugkoppelen.

- wel of geen lange zitvlak achterbank?
- wel of geen 5.0 megapixel camera?
- wel of geen comfort onderstel?
 
Nice! Dan ben jij waarschijnlijk de eerste op dit forum met een MY RWD! We kijken uit naar foto's en jouw review en de reactie op de vragenlijst over de MY RWD in Europa, MIC.

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt productiedatum langere zitvlak?
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- wel of geen comfort onderstel?
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur?

Portugal, 11 nov. 2022!

Eerste filmpje is online:

 
update 14 nov. 2022 (obv eerste RWD, Portugal):

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? Ja, met hoedenplak.
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter (?)
- wel of geen lange zitvlak achterbank? geen lange zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? GEEN 5.0 megapixel
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh? onbekend
- wel of geen (Perf) matrix koplampen? Wel matrix koplampen
- wel of geen comfort onderstel? Onbekend
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur? Onbekend
 
update 14 nov. 2022 (obv eerste RWD, Portugal):

- with or without a parcel shelf? and if YES in how many parts to fold? Yes, with hat patch.
- with or without physical parking sensors? no more physical sensors
- double glazed rear windows or not? double glazing behind (?)
- long rear seat or not? no long seat
- Intel of AMD cpu? AMD
- yes or no 5.0 megapixel camera? NO 5.0 megapixels
- net capacity LFP battery: 58, 60 or 62 kWh? unknown
- whether or not (Perf) matrix headlights? Do matrix headlights
- whether or not a comfort chassis? Unknown
- whether or not an emergency opening at rear doors under the side pockets of the door? Unknown
Based on the image of the new camera sensor, that definitely looks like the new 5.0 MP cameras. They have a bigger lens on the outside
 
update 14 nov. 2022 (obv eerste RWD, Portugal):

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? Ja, met hoedenplak.
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter (?)
- wel of geen lange zitvlak achterbank? geen lange zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? GEEN 5.0 megapixel
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh? onbekend
- wel of geen (Perf) matrix koplampen? Wel matrix koplampen
- wel of geen comfort onderstel? Onbekend
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur? Onbekend
Nood opening lijkt aanwezig. Review van een franse levering.

 
Based on the image of the new camera sensor, that definitely looks like the new 5.0 MP cameras. They have a bigger lens on the outside
First I was thinking the same. But based on the image below, I think its the old camera.

1668428466368.png
 
I think it has a lot to do with production date. Some french buyers have production date of End September or early Oktober.
I'm guessing mine will also have an old camera (production 08/10). But productions near the end of Oktober could have new ones.
 
Klopt het kan zelfs zo zijn dat op 1 schip verschillende versies zijn. Zo had ik hier gelezen dat iemand een auto geproduceerd op 10-10-2022 op Carrera heeft zitten en die van mij is van 22-10-2022 en ook op de Carrera. De geruchten zijn dat autos na 15-10 een nieuwe achterbank zou hebben…

Het blijft een verrassing tot je hem werkelijk hebt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191
We zullen allemaal de 'oude' camera's hebben. Er is nog nergens iets verschenen dat deze in't kort naar de model Y zouden komen. Deze hangen samen met 'hardware 4.0', normaal eerst op de Cybertruck, maar aangezien deze wéér vertraagd is zouden ze eerst naar Model S/X komen. Echter ook dit is allemaal speculatie, maar over model Y is er nog helemaal nergens iets gerept volgens mij.
De laatste hardwareaanpassingen gaan over onderstel, achterdeur en achterbank, nergens worden de 5MP camera's daarbij vermeldt (behalve op gokjes op diverse fora).
Then again, het is Tesla, dus alles is mogelijk.

De vraag naar useable battery zag ik ook al paar keer passeren, dit is 57,5 voor de RWD.
 
  • Like
Reactions: DM231191