Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag gebeld door Tesla. Afspraak gemaakt voor 8 december om mijn MY RWD op te halen.

Via Leaseplan in bestelling genomen begin september. zw/zw/19” met trekhaak.

Nog geen sms oid gehad en ook nog geen (hidden) VIN via account.
Bijna 3 weken eerder besteld alleen met dit verschil wit buitenkant en nog niks gehoord ..... ja dat ik mag hopen dit jaar nog geleverd gaat worden....
 
Vandaag gebeld door Tesla. Afspraak gemaakt voor 8 december om mijn MY RWD op te halen.

Via Leaseplan in bestelling genomen begin september. zw/zw/19” met trekhaak.

Nog geen sms oid gehad en ook nog geen (hidden) VIN via account.
Hier ook via LeasePlan besteld en ook al een sms en VIN gekregen maar nog geen belletje voor levering helaas. Uitvoering trouwens ook gelijk. Wanneer heb jij besteld bij LeasePlan?
 
Nee hoor rwd wit van buiten zwart van binnen 19 inche wielen en trekhaak
Hoe kan je hem dan 3 weken eerder dan Niek (die hem begin september had besteld) in bestelling hebben genomen? Aangezien hij pas sinds 26/08 bestelbaar is gaat het dus max. over een weekje.
Zoals al zo vaak gezegd hier is dit niet abnormaal omdat Tesla werkt met produktiebatches en niet built to order. Wit is veruit de populairste kleur, zijn er dus blijkbaar eenvoudigweg, naar verhouding tot bestellingen, tot nu toe minder van op de boot gezet. Vervelend voor jouw, maar langs de zonnige kant krijg je nu zeker de laatste hardware updates.
Mijn excuses je hebt gelijk. De container schepen die ik langs deze vaarwegen zeer regelmatig volg doen hem niet uit. Waarschijnlijk zie auto carriers kwetsbaarder.

Carrera heeft wel weer zijn zenders aan staan.

FYI : niet toevallig dat 'Hyperion Ray' en 'Carrera' schepen zijn die dit hebben gedaan. Zijn beide eigendom van Ray Car Carriers, een Israëlisch bedrijf. Dus is eerder dat Israëlische schepen kwetsbaarder zijn dan auto carriers. Of mss de combo van beide, dat kan ook uiteraard.
 
  • Like
Reactions: majo-03
De Y lijn in Shanghai is 5000 auto’s per week
@JWTheKING Mr Miserable over on the 2022 shipping movements thread said this recently:
You may have noticed from the spreadsheets but the VINs produced are no longer necessarily sequential. They are building in batches and so a 49xxxx VIN may have been produced before a 48xxxx VIN. It has been noted elsewhere that a batch produced for NZ (being shipped on VIKING PASSAMA) have an N model year despite being produced in amongst all the other P model year cars. Weird!
 
  • Like
Reactions: JWTheKING
Ik heb een leverbereik van 16 t/m 30 November. Weet niet hoelang die er al staat. Het schip waar mijn auto op staat ligt al sinds gister voor de kust van Koper. Die zou pas de 15de aankomen dus was veelste vroeg. Volgens mij mag het daarom nog niet docken.

Maar met al moet een levering voor 30 November wel lukken. Hij wordt 23ste verwacht op locatie @ Tesla. Iemand enig idee wanneer de sms doorgaans verstuurd wordt?
 
Hier nog geen verandering. Ben benieuwd of er inderdaad een nieuwe serie VINs wordt uitgegeven en wat het schip is. Zouden ze NL via Koper bedienen? Ik zat enkel met Zeebrugge in mijn hoofd.
Koper kan ook. Op RCC Amsterdam staan namelijk een een paar RWD MY’s voor ‘ons’.

In Duitsland ook veel nieuwe VINs nu, al gaat het wel om M3 RWDs.