Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Schermafbeelding 2022-10-06 om 19.21.51.png
 
Ah, de RWD op termijn dus uit Berlijn en het nieuwe accupakket. Is het overigens al iets duidelijker wat de specs van het nieuwe pakket zouden moeten zijn? Ik vermoed (in ieder geval in het begin) vergelijkbare specs, al dan niet softwarematig geregeld? Iemand meer info?
 
Gezien het bovenstaande ben ik in overweging of ik mijn bestelde MY RWD misschien toch een aantal maanden moet uitstellen. De 4680 heeft toch best voordelen t.o.v. de huidige accucellen. Daarnaast is het misschien mogelijk om (tegen betaling natuurlijk) de range na aankoop iets te upgraden. IK vind de LR AWD te duur en in mijn situatie overbodig. Maar soms denk ik ook of deze MiC MY RWD kwa range net iets net iets te weinig is. Een SR+, MidRange of een RWD LR zal een beter alternatief zijn als de prijs tussen de 50k en 57k zal uitkomen. Marketing technisch zal het geen slecht idee zijn omdat het gat nu tussen de RDW en LR best heel groot is.

Maar het twitteraccount @GigaBerlinBrandenburg is niet van Tesla zelf, wie zegt dat de informatie dan klopt....(??)
 
Last edited:
Gezien het bovenstaande ben ik in overweging of ik mijn bestelde MY RWD misschien toch een aantal maanden moet uitstellen. De 4680 heeft toch best voordelen t.o.v. de huidige accucellen. Daarnaast is het misschien mogelijk om (tegen betaling natuurlijk) de range na aankoop iets te upgraden. IK vind de LR AWD te duur en in mijn situatie overbodig. Maar soms denk ik ook of deze MiC MY RWD kwa range net iets net iets te weinig is. Een SR+, MidRange of een RWD LR zal een beter alternatief zijn als de prijs tussen de 50k en 57k zal uitkomen. Marketing technisch zal het geen slecht idee zijn omdat het gat nu tussen de RDW en LR best heel groot is.
I think that is probably late next year. They are still logistically in a mess with quite a few cars being delivered after over a year waitingtime. But I agree. I would rather have a sr+ or lr rwd.
 
Als ze in 1 week 5000 MY's kunnen produceren zal het wellicht in Q1 al beschikbaar kunnen zijn. Desnoods haal ik hem zelf op in Berlijn ;-)
In Duitsland is een enorm backlog aan LR Y's volgens TFF forums. Het lijkt erop dat ze deze klanten allemaal willen bedienden vanuit GF4 vanwege fiscale redenen. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat 4680 RWD productie snel op gang komt. Met Elon time kan het zo 4 kwartalen gaan duren.
 
Flagship of niet. De 4680 zijn op termijn goedkoper te produceren, lichter en meer kWH dichtheid, dus waarom niet in een Model Y RWD? De vraag is echter of Tesla de extra winst in eigen zak steekt, of het model een nog betere prijs-kwaliteit verhouding gaat geven en daarmee de concurrentie positie verstevigt.
 
levering stond een tijdje op 11/11-18/11, maar werd nu opnieuw aangepast sinds enkele dagen naar 'onbepaald' = > 'TBD'... Benieuwd naar wanneer er terug iets concreets komt, en wat dat dan zal zijn...
Nog mensen bij wie het TBD geworden is?