Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook een hidden VIN. Black/Black met trekhaak.
Ik vraag me ook wel af of je het recht hebt je levering te weigeren/uit te stellen en te kunnen wachten op eentje met de nieuwe ophanging/cameras/achterbank...
kan.... bestelling afzeggen (kost je € 250) en dan wachten tot je zeker weet dat je de nieuwe krijgt. Ga je natuurlijk wel achteruit in levertijd.
Nadeel.... als je dat gedaan hebt, zal Tesla ondertussen weer een andere "must have" verbetering gedaan hebben. (denk aan andere accu, etc etc...) en dan begint je worsteling opnieuw..... moet ik misschien....?

Oude les van mijn leermeester: "Wachten doe je alleen bij de bushalte." :)
 
Geef maar eens 'BYD battery Berlin' in in Google, dat de RWD in Berlijn met de BYD blade battery zal gemaakt worden lijkt vrij zeker. Vanaf wanneer is minder duidelijk... Sommige sites vermelden idd Q1 2023, maar er is geen officiële Tesla communicatie hierover, dus niemand weet het.

4680 batterij in RWD is alleen maar logisch als er een RWD LR versie zou komen, maar aangezien dit een LI-ION battery is én dus veel duurder dan een LFP zou deze in prijs weer een pak minder aantrekkelijk zijn.

Voor 'standard range' versies is het de filosofie van Musk/Tesla om LFP batterijen te gebruiken, ik moet bronvemeldingen geven heb ik geleerd.
Logisch omdat deze in alle opzichten, behalve densiteit en dus range, eigenlijk betere batterijen zijn.
LFP heeft véél meer laadcycli en dus langere levensduur, minder degradatie, is veiliger, laden aangeraden tot 100%, minder zeldzame materialen (geen Nikkel/Kobalt) en dus pak goedkoper, beter beschikbaar en ecologischer.
 
I got a message to confirm that my car would be missing certain features on delivery due to removal of USS. I accepted the terms and can see the hidden VIN. Expected delivery 24th Nov. - 8th Dec. Although still not sure which ship my car is on.
Can you share your first part of the VIN?
I didn't get that message. I thought someone in this thread was saying that the PC556 series still has the USS en from PC557 and above NO USS.
I have a PC556 and want to know it that theorie could be true
 
...
LFP heeft véél meer laadcycli en dus langere levensduur, minder degradatie, is veiliger, laden aangeraden tot 100%, minder zeldzame materialen (geen Nikkel/Kobalt) en dus pak goedkoper, beter beschikbaar en ecologischer.
...
Tja, Tesla meldt "For LFP bateries it is recommended to charge to 100% on a regular basis". Dat betekent dus niet dat je permanent die 100% moet nastreven. Eén keer per week lijkt al voldoende te zijn. Recent bericht op het youtube channel van CleanerWatt geeft een aardig beeld van de achtergronden rond deze materie, want ook LFP lijkt gevoelig voor degradatie bij hoge SOC waarden. Gelukkig is het effect sowieso wel minder dan bij de NMC accu's van LR en P.
..... en nu weer on-topic naar de MY-RWD afleverings perikelen. :)