Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Volg dit topic al een tijdje, maar nu voor het eerst een reply. Ook ik heb op 26/8 een wit/zwart 19” met trekhaak besteld.

Nog geen bericht, maar zelf vind ik dat helemaal prima. Nu het zo laat is in het jaar hoop ik op een 2023 kenteken met de langere achterbank en betere camera’s.

Nou gaat het in mijn geval om een privé aankoop en heb ik geen last van bijtellingsperikelen. Begrijp dat dit niet voor iedereen zo is.
 
Hier Wit/zwart/19/trekhaak besteld op 09-09. Via lease(athlon) dus geen zicht op het proces helaas.

Daarbij komt nog dat mijn huidige lease loopt tot 07-23... maar werd door werkgever aangespoord om alvast wat nieuws te bestellen gezien de levertijden van fabrikanten...

Afgelopen week bericht van tesla dat levering in december gaat plaatsvinden... vervolgens contact gehad met Athlon en zij geven aan dat als zij een bericht krijgen van Tesla dat de wagen er is, dat zij dan blijven 'weigeren' tot Juli 2023, en na die datum pas openstaan voor een nieuwe levering.

Dus nog even geduld voor mij en tot die tijd zijn er wellicht een aantal gelukkigen die de voor mij bestemde wagens gaan krijgen?
 
Tussenstand: Hier ook nog geen hidden VIN of update in de app. Rood/zwart/19”/trekhaak.

Bijzonder dat Tesla voor nieuwe bestellingen op de site blijft aangeven dec 22 - feb 23. Verwachten ze werkelijk nog zo’n batch voor eind van het jaar? Dat lijkt mij toch kras.
 
Tussenstand: Hier ook nog geen hidden VIN of update in de app. Rood/zwart/19”/trekhaak.

Bijzonder dat Tesla voor nieuwe bestellingen op de site blijft aangeven dec 22 - feb 23. Verwachten ze werkelijk nog zo’n batch voor eind van het jaar? Dat lijkt mij toch kras.
Valt me op dat het allemaal auto's zijn met trekhaak die geen vin hebben ontvangen. Deze zouden on een eerder bericht eerder geleverd worden dan auto's zonder trekhaak
 
Tussenstand: Hier ook nog geen hidden VIN of update in de app. Rood/zwart/19”/trekhaak.

Bijzonder dat Tesla voor nieuwe bestellingen op de site blijft aangeven dec 22 - feb 23. Verwachten ze werkelijk nog zo’n batch voor eind van het jaar? Dat lijkt mij toch kras.
Schip doet er een dag of 30 over, er worden nog steeds schepen geladen voor Europa. Zou moeten kunnen dus.
 
Op dit moment wordt de "G Poseidon" geladen, ligt er al ruim 1,5 dagen, nog geen sleepboot in de buurt, dus die zal wel vol gezet worden. Vaart die morgenochtend weg, dan zal die midden December in Europa aankomen.
Daarnaast wordt deze maand de Glovis Challenge sowieso nog verwacht, die midden december gescheduled is voor Zeebrugge.
En misschien tussendoor nog eentje.
Bovendien zijn er nog schepen onderweg, die niet zichtbaar zijn op de map van Mr Miserable. (2022 Shipping Movements | Tesla Motors Club) zoals de Tokyo Car.
Er komt dus nog genoeg aan, en die zullen op voorhand nog niet allemaal verkocht zijn.
 
  • Like
Reactions: dominic_decoco
Op dit moment wordt de "G Poseidon" geladen, ligt er al ruim 1,5 dagen, nog geen sleepboot in de buurt, dus die zal wel vol gezet worden. Vaart die morgenochtend weg, dan zal die midden December in Europa aankomen.
Daarnaast wordt deze maand de Glovis Challenge sowieso nog verwacht, die midden december gescheduled is voor Zeebrugge.
En misschien tussendoor nog eentje.
Bovendien zijn er nog schepen onderweg, die niet zichtbaar zijn op de map van Mr Miserable. (2022 Shipping Movements | Tesla Motors Club) zoals de Tokyo Car.
Er komt dus nog genoeg aan, en die zullen op voorhand nog niet allemaal verkocht zijn.
Laatste update schepen net binnen:
 
Op dit moment wordt de "G Poseidon" geladen, ligt er al ruim 1,5 dagen, nog geen sleepboot in de buurt, dus die zal wel vol gezet worden. Vaart die morgenochtend weg, dan zal die midden December in Europa aankomen.
Daarnaast wordt deze maand de Glovis Challenge sowieso nog verwacht, die midden december gescheduled is voor Zeebrugge.
En misschien tussendoor nog eentje.
Bovendien zijn er nog schepen onderweg, die niet zichtbaar zijn op de map van Mr Miserable. (2022 Shipping Movements | Tesla Motors Club) zoals de Tokyo Car.
Er komt dus nog genoeg aan, en die zullen op voorhand nog niet allemaal verkocht zijn.
Bewegende beelden van het laden van de G Poseidon (gejat van een franse forum)

 
Valt me op dat het allemaal auto's zijn met trekhaak die geen vin hebben ontvangen. Deze zouden on een eerder bericht eerder geleverd worden dan auto's zonder trekhaak
Ja, dat valt mij ook op. Het is zelfs zo dat ik door een TA eigenlijk een beetje werd aangespoord om een auto met trekhaak te bestellen - hoewel ik die niet vaak verwacht te gebruiken - zodat de bestelling eerder zou komen.

In tegenstelling tot die bewering, lijkt het nu alsof het niet zoveel had uitgemaakt. Ik neig een beetje naar het zonde vinden van mijn €1500 en had het misschien beter niet kunnen doen.

Maarja, dat is achteraf…. 😅
 
Op de RCC Amsterdam. Die ligt sinds afgelopen zaterdag voor de kust in Koper.
Volgens de Tesla tracker nog steeds niet aan land, maar kan aan gps liggen.
Ligt gewoon aan land. ;) Beetje gezichtsbedrog door positie van AIS.

1668419284754.png
 
  • Like
Reactions: Spencer_