Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is altijd maar een placeholder. Nadat auto op vrachtwagen is gezet krijg je exacte leverdatum.
De Model Y's zitten op de Carrera. Deze ligt nu voor het Suez kanaal. Verwachting is dat eind morgenmiddag zal worden gemeld dat verwachte datum aankomst Zeebrugge 23 november is. Daar telt Tesla Nederland meestal 7 dagen bij op. 30 november lijkt dus een haalbare datum. Maar dat weten we pas exact als de auto's inderdaad op de vrachtwagen staan op weg naar Nederland (dan word je gebeld voor een definitieve afleverdatum).
 
  • Like
Reactions: IvCh
De Model Y's zitten op de Carrera. Deze ligt nu voor het Suez kanaal. Verwachting is dat eind morgenmiddag zal worden gemeld dat verwachte datum aankomst Zeebrugge 23 november is. Daar telt Tesla Nederland meestal 7 dagen bij op. 30 november lijkt dus een haalbare datum. Maar dat weten we pas exact als de auto's inderdaad op de vrachtwagen staan op weg naar Nederland (dan word je gebeld voor een definitieve afleverdatum).
Zoals ik vorige week al aangaf is het bij mij al een definitieve afleverdatum. Was dus gebeld om het in te plannen. Hij zit op de Carrera. Maar blijkbaar spelen ze heel weg op safe want ik heb hem gepland op 7 dec wat de eerste mogelijkheid was volgens hem.
 

Attachments

  • F1AA7BDD-BAC0-438A-9459-FE5F000CEB9C.jpeg
    F1AA7BDD-BAC0-438A-9459-FE5F000CEB9C.jpeg
    142.2 KB · Views: 73
  • Like
Reactions: mr_nederland
Beste Leden,

Ik heb iets gezien dat misschien interessant kan zijn. De garantie voor de accu bij een RWD Y is het volgende:

8 jaar of 160.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.

Op de website van Tesla is er 1 MODEL Y RWD 2023 standard range en geeft aan dat die:

Beperkte garantie batterij en aandrijflijn​

8 jaar / 192.000 totaal kilometers.

Waarom is het bij ons anders en deze anders? vreemd
 
Beste Leden,

Ik heb iets gezien dat misschien interessant kan zijn. De garantie voor de accu bij een RWD Y is het volgende:

8 jaar of 160.000 km, wat het eerst van toepassing is, met behoud van ten minste 70% van de batterijcapaciteit gedurende de garantieperiode.

Op de website van Tesla is er 1 MODEL Y RWD 2023 standard range en geeft aan dat die:

Beperkte garantie batterij en aandrijflijn​

8 jaar / 192.000 totaal kilometers.

Waarom is het bij ons anders en deze anders? vreemd
Bij de M3 was er onderscheid tussen "SR" (160k) & LR (192k) -> je zou zoiets ook bij de MY verwachten
Kijkend naar aantal laadsessies is het op zich wel logisch om een grotere accu te koppelen aan meer km garantie
 
Zoals ik vorige week al aangaf is het bij mij al een definitieve afleverdatum. Was dus gebeld om het in te plannen. Hij zit op de Carrera. Maar blijkbaar spelen ze heel weg op safe want ik heb hem gepland op 7 dec wat de eerste mogelijkheid was volgens hem.
Oei... Er zijn problemen met verwerking van wagens in de Noorwest Europese RORO havens. Zeebrugge, Bremerhaven ea. staan blijkbaar tjokvol. Vroeg me al af of dit invloed zou hebben op onze Tesla's. Dit is geen goed teken, maar goed, één zwaluw maakt de lente niet, hopelijk gaat het toch vlot.
 
Sure, ga ik zeker doen!
Alleen wordt het mijn eerste Tesla. Als mij uitgelegd wordt hoe ik de volgende zaken check, wil ik dat zeker terugkoppelen.

- wel of geen lange zitvlak achterbank?
- wel of geen 5.0 megapixel camera?
- wel of geen comfort onderstel?

korte vs lange achterbank:

1668496624227.png


Camera: zie andere reacties binnen dit topic.

Comfortonderstel : minder stug bij rijden dan een model 2022 LR en Perf. Dit is lastig van buiten te zien.

Hier na te lezen: Tesla upgrades suspension, rear seats and rear doors emergency release
 
  • Like
Reactions: Spencer_
Oei... Er zijn problemen met verwerking van wagens in de Noorwest Europese RORO havens. Zeebrugge, Bremerhaven ea. staan blijkbaar tjokvol. Vroeg me al af of dit invloed zou hebben op onze Tesla's. Dit is geen goed teken, maar goed, één zwaluw maakt de lente niet, hopelijk gaat het toch vlot.

Uitladen in Vlissingen, Rotterdam of Amsterdam is voor de NL eigenaren misschien een betere optie ;-)
Een achterstand van 100.000 voertuigen werk je niet zomaar weg.
 
Oei... Er zijn problemen met verwerking van wagens in de Noorwest Europese RORO havens. Zeebrugge, Bremerhaven ea. staan blijkbaar tjokvol. Vroeg me al af of dit invloed zou hebben op onze Tesla's. Dit is geen goed teken, maar goed, één zwaluw maakt de lente niet, hopelijk gaat het toch vlot.
Dat gaat zeker invloed hebben.
Oorspronkelijk was er enkele jaren geleden in de haven van Zeebrugge een tesla team opgericht om rechtstreeks vanuit de haven auto's af te leveren zonder transport over de weg. Maar dat draaide in het begin niet al te best en is na een bezoek van Elon volledig opgedoekt.
 
Dat gaat zeker invloed hebben.
Oorspronkelijk was er enkele jaren geleden in de haven van Zeebrugge een tesla team opgericht om rechtstreeks vanuit de haven auto's af te leveren zonder transport over de weg. Maar dat draaide in het begin niet al te best en is na een bezoek van Elon volledig opgedoekt.
Dit is de reden dat Tesla al een 1-2 weken incalculeert tussen aankomst schepen en leveringsdatum. In de UK lijken ze minder problemen te ervaren, daar zit tussen aankomst en levering soms maar enkele dagen.
 
Zoals ik vorige week al aangaf is het bij mij al een definitieve afleverdatum. Was dus gebeld om het in te plannen. Hij zit op de Carrera. Maar blijkbaar spelen ze heel weg op safe want ik heb hem gepland op 7 dec wat de eerste mogelijkheid was volgens hem.
Dat is niet gebruikelijk. Tesla kan op moment dat auto's op de vrachtwagen zitten een betere schatting geven en dan inplannen. Maar prima als u tevreden bent met 8 december. Geeft hen ook weer wat ruimte aan de voorkant.
 
Intussen al iemand die een Y besteld heeft op of rond 30 - 8 met een trekhaak 19 inch wielen zwarte bekleding en witte buitenkant een Vin ontvangen ?????
Ik verwacht ergens de komende dagen een nieuwe VIN shower. G Poseidon vaart nu bij Taiwan. Dit schip gaat naar Zeebrugge en zit vol met Tesla’s.

Op verschillende YouTube filmpjes is te zien dat er veel witte MY’s op zijn geladen. Dit is mogelijk het laatste schip voor een Q4 levering. Dat zal zelfs krap worden als het in Zeebrugge zo’n chaos is.