Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Deze komen inderdaad uit Berlijn. De RWD's komen uit China. Benieuwd hoe snel er vanuit Berlijn wordt geleverd.
Ik bedoel dat de eerste RWD MIG klaarstaan tussen de guicksilver modellen. Ze staan ook apart vergeleken bij de auto's die op de vrachtwagen geladen worden.
Klopt ja. Ik zag het ook al dus had post al verwijderd. Nog nergens XP7 RWD VINs voorbij zien komen en de 20" RWD zwart & wit bestellingen worden voorlopig ook gewoon uit China geleverd.. We gaan het zien.
ja ik was iets te snel, sorry daarvoor :-s.
maar inderdaag nog geen VIN voor deze. maar ik denk dat ze nog niet gekoppeld zijn ofwel voor personeel van giga berlin (het is maar gissen). zoals ik hierboven vermeld, ze staan ook apart van de standaard productie samen met guicksilver.
maar is toch leuk om te zien dat ze eraan komen vanuit berlijn

Wat mij ook opvalt in dit forum is dat vin's voor BE/NL worden uitgedeeld aan alle kleuren buiten wit/zw combinatie. we kunnen zeggen dat hier er te weinig van gemaakt worden in China, maar je kan ook denken voor MIG.
Dit is echter weer speculatie, maar de screenshot spreken wel voor zichzelf.
 
  • Like
Reactions: bulletje
Welke configuratie heeft u besteld? Wij waren er al uit dat het een RWD zou worden. De eerste Y's die nu geleverd gaan worden zijn RWD, zwart of wit en met trekhaak. Deze modellen zijn overgeproduceerd. Vandaar dat ze in Frankrijk de trekhaak al gratis krijgen. In Nederland helaas niet.
RWD model Y WIT van buiten en zwart van binnen met standaard 19 inche wielen en als enige optie /toevoeging Trekhaak
 
Ik bedoel dat de eerste RWD MIG klaarstaan tussen de guicksilver modellen. Ze staan ook apart vergeleken bij de auto's die op de vrachtwagen geladen worden.

ja ik was iets te snel, sorry daarvoor :-s.
maar inderdaag nog geen VIN voor deze. maar ik denk dat ze nog niet gekoppeld zijn ofwel voor personeel van giga berlin (het is maar gissen). zoals ik hierboven vermeld, ze staan ook apart van de standaard productie samen met guicksilver.
maar is toch leuk om te zien dat ze eraan komen vanuit berlijn

Wat mij ook opvalt in dit forum is dat vin's voor BE/NL worden uitgedeeld aan alle kleuren buiten wit/zw combinatie. we kunnen zeggen dat hier er te weinig van gemaakt worden in China, maar je kan ook denken voor MIG.
Dit is echter weer speculatie, maar de screenshot spreken wel voor zichzelf.
Ik heb een wit/zw/19" zonder trekhaak en VIN
 
Zojuist gespot op de snelweg Eindhoven-Tilburg, meerdere witte model Y’s op een truck. 20” velgen
Op basis van jou berichtje even gebeld met Tesla of ik niet eerder de auto kan ophalen. De mijne schijnt (als alles volgens planning verloopt) morgen al aan te komen bij de dealer. Ik mag dan eventueel vrijdag al de auto ophalen! Ik wordt op de hoogte gehouden.

Alles kan ineens veranderen bij Tesla dus🤞
En nu ook maar snel openstaande bedrag voldoen anders krijg ik niks mee 😋
 
Voor de mensen die via een leasemaatschappij hebben besteld (ik via LeasePlan in BE): wat is jullie ervaring met veranderingen in EDD? Aangezien wij zelf niets zien in ons account en ik heb begrepen dat de EDDs vaak veranderen, laat de LM telkens weten wanneer de EDD is veranderd of niet? Of laten ze bijvoorbeeld weten wanneer er een VIN is toegewezen? Of zit je volledig in the dark en is het eerste “teken van leven” een email of sms van Tesla zelf?

30/09 besteld MY RWD wit/zwart/19”/geen trekhaak.
 
Voor de mensen die via een leasemaatschappij hebben besteld (ik via LeasePlan in BE): wat is jullie ervaring met veranderingen in EDD? Aangezien wij zelf niets zien in ons account en ik heb begrepen dat de EDDs vaak veranderen, laat de LM telkens weten wanneer de EDD is veranderd of niet? Of laten ze bijvoorbeeld weten wanneer er een VIN is toegewezen? Of zit je volledig in the dark en is het eerste “teken van leven” een email of sms van Tesla zelf?

30/09 besteld MY RWD wit/zwart/19”/geen trekhaak.
Ik heb de bestelling bij een leasemaatschappij in NL lopen (Terberg). Bij een belletje aan TA een EDD doorgekregen en later een SMS. Verder zelf geen zicht op VIN en vanuit lease ook geen info. Paar dagen geleden binnen gelopen bij SeC, die geven summier info aangezien LM formeel eigenaar is. Wat ze wel konden vertellen was dat er een auto gekoppeld is met verwachte levering begin december. Nu wachten op SMS voor de levering. Dus ja beetje in duister tasten en beetje zelf op zoek naar de info.
 
Zojuist gebeld door Tesla. Op eindfactuur staat 17 december maar ze zei dat levering ook eerder kan plaatsvinden.
Vanaf 9 december ... Krijg ik een SMS en dan is het 7 dagen later. Nu ja ... dan wordt het 16 december ;-) maakt niet veel uit.
Ze kon niet zeggen welke boot .. maar wel dat de VIN definitief is.
Oh ja, ook dat de wagen geleverd wordt met lader (dus voor laden aan het stopcontact) ...
En helaas naar Tilburg (niks op tegen alleen is het 2,5 uur met OV) ... ze konden de auto niet leveren in Adam (ook niet tegen vergoeding).
 
1668666885824.jpeg
4 juni besteld. Onverwachte leverdatum begin september, nog niets geregeld dus koop uitgesteld tot de volgende ronde: november-december. Wie heeft er al bericht van de groep die begin september besteld heeft?