Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
@SnowLeopard enig idee wanneer de Shanghai naar binnen mag? Het is dat ik gisteren een heel zelfverzekerde Tesla medewerker heb gesproken, maar wordt nu toch een beetje zenuwachtig..
Bij de Spica Leader aan de kade in Zeebrugge liggen nu 2 sleepboten. Dit is de kade waar normaal alle Tesla's worden uitgeladen (stukje verderop ligt het Hoegh Trove) Wellicht dat het niet meer lang duurt......
 
  • Like
Reactions: TessaM and Cascada
Haha, leest als een film, deze updates. Thanks!
hahaha... of de Hoegh Shanghai komt weet bijna niemand, maar dat die Spica Leader nu gaat vertrekken is wel zeker
Schermafbeelding 2022-12-24 om 12.42.19.png


Edit: Spica Leader is idd onderweg, naar Portbury (UK). Maar of de Shanghai daarvoor in de plek komt is maar de vraag. De Promethus Leader uit Bremerhaven is al varende richting de haveningang en er is nog geen beweging bij de Shanghai.
 
Last edited:
hahaha... of de Hoegh Shanghai komt weet bijna niemand, maar dat die Spica Leader nu gaat vertrekken is wel zekerView attachment 888553

Edit: Spica Leader is idd onderweg, naar Portbury (UK). Maar of de Shanghai daarvoor in de plek komt is maar de vraag. De Promethus Leader uit Bremerhaven is al varende richting de haveningang en er is nog geen beweging bij de Shanghai.
Misschien neemt de Shanghai straks gewoon het plekje over van de Trove??? Die heeft niet heel lang in Baltimore liggen laden als ik het goed zie, dus ergens in de late avond misschien al klaar???

Veel vraagtekens, mal gedoe eigenlijk dit. Zelf nog nooit op deze manier en zo intensief naar bootjes gekeken :D
 
Misschien neemt de Shanghai straks gewoon het plekje over van de Trove??? Die heeft niet heel lang in Baltimore liggen laden als ik het goed zie, dus ergens in de late avond misschien al klaar???

Veel vraagtekens, mal gedoe eigenlijk dit. Zelf nog nooit op deze manier en zo intensief naar bootjes gekeken :D
Haha heel mal. Ben bijna bang dat de voorpret leuker is het daadwerkelijke bezit
 
Gisteren in Utrecht onze blauwe RWD opgehaald. Wat een plaatje, wat een auto. Ik had allerlei checklisten mee genomen ;-) maar zag bij binnenkomst al dat de auto in top staat was. Uiteraard heb ik een quick scan gedaan maar die Chinezen weten echt hoe ze een auto in elkaar moeten zetten. Wat ik verder niet wist maar toch kreeg: veiligheidspakket (rood etui met gevaren driehoek, verband, hesje), een kabel om op straat te laden en een lader voor het stopcontact. Ik heb VINP626XXX ... nee geen verlengde achterbank ;-) (urban myth) ... Ik had het hele gezin mee en zelfs mijn vrouw was onder de indruk :) ... De rit naar huis was in de stromende regen die ik vervolgens niet hoorde ... zo stil is deze bak... Geen vochtige ramen want de airco deed het allemaal prima en die hoorde ik eigenlijk ook niet. Geen gedoe met trillende banden (20 inch) en na 10km was de auto gekalibreerd. Ik zal jullie de rest van mijn dag besparen maar de auto is goed gebruikt: mijn dochter met vriendinnetjes hebben zich suf gespeeld, mijn zoon ook, ik heb samen met mijn dochter 's-avond nog karaoke gezongen en toen het stiller was heb ik even naar mooie muziek geluisterd... Niet normaal wat een mooi geluid er in de auto zit. Ik ben kortom maar een beetje enthousiast ;-) ... Ik ga vandaag nog wel even kijken naar de ophanging (of dat de nieuwe is) maar eerlijk gezegd het is gewoon een top auto. Ik wens iedereen die hem nog moet ophalen dezelfde ervaring .. en alvast een goed begin van het Nieuwe Jaar.
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent, maar als ie verder goed rijdt, is het dan nog belangrijk of je wel of niet de nieuwe ophanging hebt ? Waarschijnlijk heb je wel de nieuwe denk ik trouwens.
 
  • Like
Reactions: jbzg
In princiepe vaart hij de 27ste pas uit, kan dus ook pas na de kerst worden gelost, dan gaat het heel spannend worden....

Ben overigens gisteren even bij Tesla geweest. Het is niet mogelijk om wanneer de auto dit jaar fysiek niet geleverd kan worden deze wel een tenaamstelling te geven i.v.m. de lagere bijtelling in 2022 of andere belasting specifieke reden.
Schermafbeelding 2022-12-24 142248.png
 
Last edited:
Hallo, ik ben ook nieuw hier, na 4 jaar een 2013 Model S gereden te hebben. Nu afwachtend op mijn Y RWD die op de Shanghai staat. Blauw/Wit 20" met trekhaak.
Mijn App zegt nog steeds levering tussen 21 en 31 dec. Maar verder nog niks gehoord.
Wachten is niet mijn hobby.......
Groet Ric