Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forum topic bezoekers,

De Beste Wensen als eerst!

Ben benieuwd of er nog veel kopers zijn die levering in 2022 (net) niet gehaald hebben. Dan heb ik het natuurlijk niet over de kopers die bewust de levering hebben laten uitstellen naar Q1 2023. De voorraad lijst op tesla.com is momenteel helemaal leeg. Er komen op korte termijn ook geen boten met Tesla's aan zo te zien op de tracker site. Zal dus even een rustige maand worden denk ik zo.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Beste forum topic bezoekers,

De Beste Wensen als eerst!

Ben benieuwd of er nog veel kopers zijn die levering in 2022 (net) niet gehaald hebben. Dan heb ik het natuurlijk niet over de kopers die bewust de levering hebben laten uitstellen naar Q1 2023. De voorraad lijst op tesla.com is momenteel helemaal leeg. Er komen op korte termijn ook geen boten met Tesla's aan zo te zien op de tracker site. Zal dus even een rustige maand worden denk ik zo.
Hier ook "net niet" gehaald. Al lag dat niet aan mij...:) Het wachten gaat gewoon weer verder...
 
Ik heb zaterdag mijn auto opgehaald en heb zoveel plezier gehad dat ik niet heb ingelogd op het TMC-forum om te updaten.

Inruilen - Moest op een regenachtige dag 30 minuten buiten in de rij staan, voordat we zelfs maar het gebouw binnengingen. Ontmoette een mede-TMC-enthousiasteling en kon met hen praten, wat ze bestelden, enz.
We hadden allebei een inruil, dus daarvoor stonden we in de rij. Ze hadden het zo druk, maar ze voltooiden het papierwerk om de leiding te nemen. Echter 2 dagen later nog steeds wachten op het overdrachtsbewijs.

Toen ging ik op zoek naar mijn auto in de grote grote hal. Maar helaas was mijn auto niet klaar. Wacht 1,5 uur totdat ze het hebben opgeruimd, ook al weten ze de volgorde waarin mensen zijn geboekt om te arriveren? kan de logistiek daar niet begrijpen.

Eén ding heb ik zeker gezien, een andere behandeling van gewone kopers en zogenaamde 'VIP'-kopers. ook al hadden ze dezelfde auto. Dat lijkt iets te zijn waar het team van Tesla NL verantwoordelijk voor is. Voelde me niet prettig toen mijn kind me vroeg waarom ze eten en snellere service kregen, terwijl we gewoon aan het wachten waren.

Hoe dan ook, toen de auto kwam, een klein probleempje gevonden met de kentekenplaat, maar verder een geweldige auto. Trillingen van de banden verdwenen tijdens de terugreis van 110 km.

Autopilot en rijden met één pedaal, zo gemakkelijk te leren en te gebruiken.
PROBLEEM - In de AP-modus bleven de ruitenwissers gewoon over het scherm vegen als het niet regende. Geen manier om het te stoppen. Iemand anders met hetzelfde probleem? Heel, heel irritant.

Al twee keer geladen - 100% = 418 km. 2 lange ritten gemaakt, nu al >500km....zeer tevreden.

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen !!!!
 
Ik heb de ontluchtingsdeksels om te voorkomen dat al het spul in de batterij valt. Maar toen ik in mijn auto tussen de voor- en achterbank keek, was alles goed bedekt. Kijk ik op de verkeerde plek?

Klopt het dat het bakje wat bij de model 3 onder de armsteurn voor zat, handig om je laadpas in te doen niet op de model Y zit? Of zijn ze die bij mij vergeten?
Nergens een dienblad op Model Y. Moet je zelf kopen
 
Ik heb zaterdag mijn auto opgehaald en heb zoveel plezier gehad dat ik niet heb ingelogd op het TMC-forum om te updaten.

Inruilen - Moest op een regenachtige dag 30 minuten buiten in de rij staan, voordat we zelfs maar het gebouw binnengingen. Ontmoette een mede-TMC-enthousiasteling en kon met hen praten, wat ze bestelden, enz.
We hadden allebei een inruil, dus daarvoor stonden we in de rij. Ze hadden het zo druk, maar ze voltooiden het papierwerk om de leiding te nemen. Echter 2 dagen later nog steeds wachten op het overdrachtsbewijs.

Toen ging ik op zoek naar mijn auto in de grote grote hal. Maar helaas was mijn auto niet klaar. Wacht 1,5 uur totdat ze het hebben opgeruimd, ook al weten ze de volgorde waarin mensen zijn geboekt om te arriveren? kan de logistiek daar niet begrijpen.

Eén ding heb ik zeker gezien, een andere behandeling van gewone kopers en zogenaamde 'VIP'-kopers. ook al hadden ze dezelfde auto. Dat lijkt iets te zijn waar het team van Tesla NL verantwoordelijk voor is. Voelde me niet prettig toen mijn kind me vroeg waarom ze eten en snellere service kregen, terwijl we gewoon aan het wachten waren.

Hoe dan ook, toen de auto kwam, een klein probleempje gevonden met de kentekenplaat, maar verder een geweldige auto. Trillingen van de banden verdwenen tijdens de terugreis van 110 km.

Autopilot en rijden met één pedaal, zo gemakkelijk te leren en te gebruiken.
PROBLEEM - In de AP-modus bleven de ruitenwissers gewoon over het scherm vegen als het niet regende. Geen manier om het te stoppen. Iemand anders met hetzelfde probleem? Heel, heel irritant.

Al twee keer geladen - 100% = 418 km. 2 lange ritten gemaakt, nu al >500km....zeer tevreden.

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen !!!!
Wat zijn VIP en niet-VIP (gewone) kopers?
 
Beste forum topic bezoekers,

De Beste Wensen als eerst!

Ben benieuwd of er nog veel kopers zijn die levering in 2022 (net) niet gehaald hebben. Dan heb ik het natuurlijk niet over de kopers die bewust de levering hebben laten uitstellen naar Q1 2023. De voorraad lijst op tesla.com is momenteel helemaal leeg. Er komen op korte termijn ook geen boten met Tesla's aan zo te zien op de tracker site. Zal dus even een rustige maand worden denk ik zo.

Ivo: kijk eens op Tesla Carriers Map Selecteer Watchlist en dan zie je dat er nog zo'n 9 boten onderweg zijn. 1x BE ZEE Dream Orchid aankomst 6 jan.
 
Hier ook nog wachtende op levering, aangezien leasemaatschappij Athlon niet meer wou inschrijven voor het einde van het jaar
Hier ook "net niet" gehaald. Al lag dat niet aan mij...:) Het wachten gaat gewoon weer verder...
Hier snap ik niks van. Ik heb voor mijn bedrijfsleider afgelopen vrijdagochtend telefonisch een Y RWD gekocht die hij diezelfde avond heeft opgehaald:rolleyes:
 
Hier snap ik niks van. Ik heb voor mijn bedrijfsleider afgelopen vrijdagochtend telefonisch een Y RWD gekocht die hij diezelfde avond heeft opgehaald:rolleyes:
Blijkbaar willen ze bij de leasemaatschappij op het einde van december geen inschrijvingen meer doen omdat de wagen dan zogezegd een jaar ouder is op het inschrijvingsbewijs (makkelijker voor verkoop als de wagen in januari 2023 ingeschreven is ipv december 2022)
 
Blijkbaar willen ze bij de leasemaatschappij op het einde van december geen inschrijvingen meer doen omdat de wagen dan zogezegd een jaar ouder is op het inschrijvingsbewijs (makkelijker voor verkoop als de wagen in januari 2023 ingeschreven is ipv december 2022)
Snap ik, maar DI Jackie geeft aan dat hij verder gaat met wachten, dus die had hem kennelijk wel willen hebben:)
 
Mijn korte review: De model Y is de opvolger van een 2019 Model 3 LR RWD.
Wat. Een. Verschil!!!

Het ding zit zoveel beter in elkaar, rijdt zoveel beter, is zoveel stiller, het is bijna schokkend:) De materialen zijn mooier, geen kieren of naden, kortom: mooi werk!

Ik vind het niet moeders mooiste, maar wel echt een goede auto!
 
  • Like
Reactions: IvCh and Zayous
Verrassing: ook MSM RWD’s binnenkort in Nederland😎
4BB21D3D-2FD0-4B7A-B724-B53221CE0FA2.jpeg

Vin LRWYGCFS4PC674xxx
 

"Tesla fell short of its target to increase deliveries of its electric cars last year as the electric car maker battled a share price slide, surging inflation and an economic slowdown in China.

In 2022, Tesla delivered 1.31m electric cars, missing founder Elon Musk's declared aim of achieving 50pc year-on-year growth.

Vehicle deliveries grew roughly 40pc, while production increased by 47pc to 1.37m vehicles. The carmaker has ramped up production after opening new factories in Texas, Shanghai and Berlin.

In the three months ending in December, Tesla reported a record 405,000 car deliveries, compared to 308,000 the previous year.

Sales at the electric car company fell well short of analyst expectations on Wall Street, amid concerns that growth has stalled and Mr Musk has grown distracted by his $44bn purchase of social media company Twitter.

Analysts had expected Tesla to deliver closer to 420,000 cars during the three months ending in December. However, investors did not react to the news with shares in the company rising 1pc on Monday. The firm told investors in October it expected to come up short of Mr Musk's target of 50pc growth.

Tesla had tried to lure buyers in the US with discounts of up to $7,500 in the last days of December, and had issued price cuts across China as consumer interest in its cars wanes amid competition from new rivals. Pandemic-enforced shutdowns at its factory in China over the summer also stalled sales in Asia for the carmaker. "