Tja, als je werkelijk 2200 kWh hebt gekregen aan SUC laden, dan is de schade weer wat minder (waarde ongeveer 1,1K).
Aan de andere kant... dit was te verwachten. Prijzen van EV's zullen over de gehele linie goedkoper worden. Wat dat betreft volgt Elon precies dezelfde lijn die zijn grote voorbeeld Henry Ford (de auto's van Tesla heten niet voor niets "Model ..") bij de introductie van de "Model T" toen mensen van de paardenkoets naar de auto over moesten stappen. Die kostte bij introductie in 1909 ook $900, en aan het einde van zijn productieleven rond de $300.
De 3 komt nu in aanmerking voor subsidie, de Y wordt een stuk goedkoper dan zijn directe VAG en Hyundai/KIA concurrenten.... gezien de marge die Tesla heeft (28-30% op een auto) was deze stap van mijlen ver aan te zien komen, zeker na de opmerkingen van Musk begin december omtrent deze toen al aangekondigde prijsverlaging toen hij sprak over hoe om te gaan met de huidige inflatie. "Blijven produceren maar goedkoper verkopen..."