Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben gisteren nog binnen gewandeld bij het servicecenter Eindhoven. De 3 wordt volgend jaar vervangen door een nieuwe 3 of Y. Ik wilde het verschil in grootte/ruimte bekijken. Ik hoor mijzelf nog de vraag stellen ‘gaat Tesla nog wat doen aan de prijzen, want de Y LR is in verhouding wel erg duur….’ 🙈😅
 
  • Like
Reactions: Flummox
Hoe zit dat dan als je al hebt betaald maar de auto nog niet ontvangen? Tevens is het kenteken al geregistreerd en staat de cataloguswaarde al vast, niet bepaald handig voor de bijtelling?
Ja geen idee. Dit is natuurlijk ook een unieke situatie, maar koop komt pas tot stand bij levering en in het verleden zijn prijsverlagingen altijd verwerkt.

Je zou ook nog kunnen aangeven dat je de auto niet afneemt als de prijs niet wordt bijgesteld. Misschien zijn ze daar gevoelig voor. Even vooraf bellen om te overleggen misschien.
 
Hoe zit dat dan als je al hebt betaald maar de auto nog niet ontvangen? Tevens is het kenteken al geregistreerd en staat de cataloguswaarde al vast, niet bepaald handig voor de bijtelling?
Ik heb hetzelfde voor.
Tesla Y RWD (MSM) levering volgende week dinsdag 17/01, betaling ook al voldaan.
Net contact gehad met Tesla (Sint Martens Latem) zij waren net in call hieromtrent.
Ze deelden me mee dat het verschil zou teruggestort worden. Normaal zou dit automatisch gebeuren en binnen de 48u zichtbaar zijn in je account.
Indien niet, maandag even terugbellen en gingen ze case opstarten om dit in orde te brengen.
 
Ik heb hetzelfde voor.
Tesla Y RWD (MSM) levering volgende week dinsdag 17/01, betaling ook al voldaan.
Net contact gehad met Tesla (Sint Martens Latem) zij waren net in call hieromtrent.
Ze deelden me mee dat het verschil zou teruggestort worden. Normaal zou dit automatisch gebeuren en binnen de 48u zichtbaar zijn in je account.
Indien niet, maandag even terugbellen en gingen ze case opstarten om dit in orde te brengen.
Je maakt me echt heel blij als dit klopt!!
 
Aan de andere kant..... als ik nu mijn Model 3 met 50 kWh accu zou inruilen zou ik er beslist geen 42K meer voor krijgen, want dat kost een nieuwe Model 3 met 60 kWh batterij (na aftrek subsidie) ook. Ik zou dan waarschijnlijk meer moeten bijleggen dan ik nu gedaan heb, ondanks het feit dat de auto 3K goedkoper is geworden.
Blij zoals ik het nu gedaan heb en niet "gewacht" heb. Nu een prima prijs gehad voor mijn M3, en nog eens 2200 kWh aan Supercharge kilometers gekregen. Samen denk ik een betere deal dan nu pas inruilen en de korting pakken.
 
1673606170935.png


Zojuist een stevige daling op de M3 en de MY
 
Daar gaat het al de hele ochtend over hoor... (baal er enorm van)
Tja, als je werkelijk 2200 kWh hebt gekregen aan SUC laden, dan is de schade weer wat minder (waarde ongeveer 1,1K).

Aan de andere kant... dit was te verwachten. Prijzen van EV's zullen over de gehele linie goedkoper worden. Wat dat betreft volgt Elon precies dezelfde lijn die zijn grote voorbeeld Henry Ford (de auto's van Tesla heten niet voor niets "Model ..") bij de introductie van de "Model T" toen mensen van de paardenkoets naar de auto over moesten stappen. Die kostte bij introductie in 1909 ook $900, en aan het einde van zijn productieleven rond de $300.

De 3 komt nu in aanmerking voor subsidie, de Y wordt een stuk goedkoper dan zijn directe VAG en Hyundai/KIA concurrenten.... gezien de marge die Tesla heeft (28-30% op een auto) was deze stap van mijlen ver aan te zien komen, zeker na de opmerkingen van Musk begin december omtrent deze toen al aangekondigde prijsverlaging toen hij sprak over hoe om te gaan met de huidige inflatie. "Blijven produceren maar goedkoper verkopen..."
 
  • Like
Reactions: ASF86
Bij mij komt het vooral door mijn lopend leasecontract tot 13/1 (zeggen ze).

Ik heb ze gebeld begin deze week, maar eigenlijk wisten ze amper iets. Verder dan het standaard antwoord : einde van kwartaal kwamen ze niet.

Ik ga nog eens bellen einde van de maand, en dan horen of ze iets meer weten.
Zet jij ook jouw informatie hier?
Sure ik post het hier als ik wat hoor, voorlopig nog geen nieuws. Ik heb geen lopend lease contract dus geen idee waarom ze dat zouden doen op mijn order.