Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Matten

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de rubber mattenset voor mijn S besteld bij Just Carpets.

Onlangs erin gelegd, maar er zit geen bevestigingsysteem bij of aan.

Gevolg is nu dat de voormatten gewoon terugklappen omdat de het de voer van voren vrij steil oploopt.
Ziet er niet uit bij de passagierskant, maar ronduit gevaarlijk bij de bestuurderskant omdat deze de pedalen zou kunnen blokkeren.
(ze klappen nu niet om omdat de pedalen ze tegenhoudt.....)

Iemand andere ervaring met deze matten?

groet Barry
 

Attachments

  • tesla rubbermat just carpets blijft niet liggen.jpg
    tesla rubbermat just carpets blijft niet liggen.jpg
    325.2 KB · Views: 155
Just Carpets : snel zijn ze daar wel niet, matten al 14 dagen geleden besteld , wacht er nog op, contact genomen eerder deze week, heb de indruk dat ze aan het lijntje houden, overweeg de volgende dagen elders te gaan kopen . Op de website staat levering binnen de 5 dagen
Ik heb daar ook matten besteld en de levering was netjes binnen de 5 werkdagen. Het kan dus wel.......
 
Just Carpets : snel zijn ze daar wel niet, matten al 14 dagen geleden besteld , wacht er nog op, contact genomen eerder deze week, heb de indruk dat ze aan het lijntje houden, overweeg de volgende dagen elders te gaan kopen . Op de website staat levering binnen de 5 dagen
Bij mij duurde de levering ook langer en kreeg derhalve 30%korting. Ik heb de extra dikke kwaliteit en ben daar zeer tevreden over.
 
Iemand een idee of je ergens ook alleen de bestuurders mat kunt krijgen? Zo zonde om de andere twee, nog in prima staat zijnde, matten weg te moeten doen.
Alleen een bestuurdersmat verkopen staat haaks op het verdienmodel van mattenverkopers. Ga je dus niet vinden. Al sinds jaar en dag naai ik een stuk schoonschraapmat (verkrijgbaar bij Makro) op het stuk waar je hak permanent op drukt; dat rubber is zo dik, dat het nooit doordrukt op de af-fabriek-mat. Ongeveer 3 kwartier werk voor jaren plezier. Benodigdheden: dikke naald (leer/zadel), sterke nylon draad, combinatietang voor doorduwen en -trekken, stanleymes voor snijden van de schoonschraapmat. Dit is de enige duurzame manier om al die andere 75% van de matten nutteloos te produceren en te distribueren.
 
Alleen een bestuurdersmat verkopen staat haaks op het verdienmodel van mattenverkopers. Ga je dus niet vinden. Al sinds jaar en dag naai ik een stuk schoonschraapmat (verkrijgbaar bij Makro) op het stuk waar je hak permanent op drukt; dat rubber is zo dik, dat het nooit doordrukt op de af-fabriek-mat. Ongeveer 3 kwartier werk voor jaren plezier. Benodigdheden: dikke naald (leer/zadel), sterke nylon draad, combinatietang voor doorduwen en -trekken, stanleymes voor snijden van de schoonschraapmat. Dit is de enige duurzame manier om al die andere 75% van de matten nutteloos te produceren en te distribueren.
Of de volgende mat met “inleg hakstuk “ bestellen. Maar vindt dit wel een mooie duurzame oplossing
 
Last edited:
Vandaag mijn setje ontvangen van JustCarpets. Op zich zien ze er goed uit en passen ze ook prima alleen zitten er doppen in de mat. Geen idee waarom? Heb net gevraagd bij JustCarpets of dit een fabrieksfout is of niet, maar dit ziet er niet uit.

Overigens zit de klittenband onder de mat op de goede plaats.
 

Attachments

  • IMG_2205.jpeg
    IMG_2205.jpeg
    696.9 KB · Views: 119
Terugsturen kan zeker; ik kan je echter verzekeren dat de klittenband sec er niet voor zorgt dat de mat blijft liggen. Zelf heb ik er één gat in gemaakt en daar zo'n anti-schuif unit in gestopt: BMW - AutomattenSjop. Daar heb ik er nog 3 van over en zie dat je in Houten woont. Volgende week vrijdag ben ik in Houten voor onderhoud. Stuur maar een PM, dan kun je die oplossing proberen; zelf (alsnog) gaten maken met een stanleymes zou ik geen 2de keer meer doen, dus prijs deze prefab-gaten.
Lukt het niet, dan kun je altijd nog Ramonnekes advies opvolgen.
 
Vandaag mijn setje ontvangen van JustCarpets. Op zich zien ze er goed uit en passen ze ook prima alleen zitten er doppen in de mat. Geen idee waarom? Heb net gevraagd bij JustCarpets of dit een fabrieksfout is of niet, maar dit ziet er niet uit.

Overigens zit de klittenband onder de mat op de goede plaats.

Ik heb dezelfde via JustCarpets ZONDER doppen. Terugsturen die handel.
 
Terugsturen kan zeker; ik kan je echter verzekeren dat de klittenband sec er niet voor zorgt dat de mat blijft liggen. Zelf heb ik er één gat in gemaakt en daar zo'n anti-schuif unit in gestopt: BMW - AutomattenSjop. Daar heb ik er nog 3 van over en zie dat je in Houten woont. Volgende week vrijdag ben ik in Houten voor onderhoud. Stuur maar een PM, dan kun je die oplossing proberen; zelf (alsnog) gaten maken met een stanleymes zou ik geen 2de keer meer doen, dus prijs deze prefab-gaten.
Lukt het niet, dan kun je altijd nog Ramonnekes advies opvolgen.
Dank Jos,

JustCarpet heeft inmiddels gereageerd en gaan een nieuwe set opsturen zonder doppen. Wel netjes.