Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
1) Die kan je ook laten inbouwen als je 'm toch verkoopt
2) het is nog maar te zien of je die 500€ dan in je overnameprijs zou zien, als DAB+/FM tegen dan nog relevant is. Ik heb al sinds 2017 mijn Model X en de enige keren dat ik in FM of DAB+ belandde was per ongeluk.
 
TuneIn Radio werkt inderdaad prima, ik heb DAB+/FM ook nog niet gemist.
Wel is het opstarten/selecteren van de zender iets trager, maar met MCU2 is de algemene werking van streaming radio voldoende.
Bovendien hebben de streaming zenders album art en meta data beter op orde, bizar dat dit in de DAB+ wereld nooit is ontstaan.
Ik laat de upgrade van de tuner voorlopig ook achterwege, terwijl ik deze er eerst echt we bij wilde hebben.
 
Ja, ik neem 'm er nog steeds gewoon bij :D

Maakt de auto qua features weer origineel, en bovenal woon ik in een grensregio waardoor ik dichter bij de grens vaak moet wachten tot de 4G verbinding is geswitched van land, in de tussentijd gebruik ik dan altijd DAB+ of FM, voor mij in die gevallen dus ook wel onmisbaar.

Ook weet ik niet hoe de 4G dekking in andere landen is, in Nederland en België is het uitstekend, maar ik kan me voorstellen dat dat in Frankrijk, Italië en Spanje anders gaat zijn.
 
  • Like
Reactions: Jpvk
Vandaag nog even gezocht. Ik heb wel de radio module erbij genomen maar kan alleen DAB+ radio vinden. Geen FM.
Heb ik dat alleen? Het lijkt overigens of het ontvangst van DAB+ een stuk beter is geworden. Ook LTE signaal sterker. Misschien was de radio module dus toch niet nodig geweest. Ik heb hem erbij genomen omdat ik toch regelmatig geen muziek meer had.
 
In de Model 3 zie je ook alleen de DAB+, maar die schakelt terug naar FM als de zender niet sterk genoeg is. Ook kan je handmatig een FM frequentie instellen. Ik vermoed dat dit in de in de Model S hetzelfde werkt (als je de nieuwe Tuner hebt)

Vandaag nog even gezocht. Ik heb wel de radio module erbij genomen maar kan alleen DAB+ radio vinden. Geen FM.
Heb ik dat alleen? Het lijkt overigens of het ontvangst van DAB+ een stuk beter is geworden. Ook LTE signaal sterker. Misschien was de radio module dus toch niet nodig geweest. Ik heb hem erbij genomen omdat ik toch regelmatig geen muziek meer had.
 
In de Model 3 zie je ook alleen de DAB+, maar die schakelt terug naar FM als de zender niet sterk genoeg is. Ook kan je handmatig een FM frequentie instellen. Ik vermoed dat dit in de in de Model S hetzelfde werkt (als je de nieuwe Tuner hebt)

Bedankt. Ik kan inderdaad een frequentie instellen. Het wisselen naar FM is mij nog niet opgevallen. Staat er dan wel FM in het scherm? In de oude situatie viel het wisselen beste wel op. DAB+ loopt achter op FM qua uitzending. Je hoort een stukje dus 2x als je van FM naar DAB wisselt.