Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
De NHTSA heeft formeel een recall gevraagd. Veel verder dan dat zal het niet gaan.
U.S. asks Tesla to recall 158,000 vehicles for touchscreen failures

Die $1500 is nu de prijs voor een MCU2. Ik vermoed dat als je de upgrade naar MCU2 niet wil, je kosteloos de fix krijgt van je eMMC chip en daarmee de kous af is. Je gaat nooit gratis een MCU2 upgrade krijgen; dat is ook gewoon niet nodig om het probleem op te lossen. De recall is niet om iedereen een MCU2 te geven; de recall is om de eMMC chip op MCU1 te vervangen.
Correct , de eMMC werd me onder het garantiecorrectieprogramma aangeboden door Tesla , dit na diagnose en vaststelling van de problemen , afspraak was al ingepland . Aangezien ik ook met een soort "luchtbellen " zat in mijn bestuurdersdisplay heb ik dan maar meteen de MCU2 upgrade voorzien , dit rekening houdend dat ik een teruggave "zou " krijgen volgens hun communicatie . Ik kon ook langer wachten tot alles glashelder was , maar mijn Tesla begon meer en meer gebreken te tonen , gerelateerd aan de eMMC.
 
Dit is de meest logische oplossing om support voor MCU1 af te kunnen bouwen. Maakt een upgrade aantrekkelijker, ik ga er tegen het einde van het jaar (als 3G ermee stopt) dan ook serieus naar kijken.
Opgelet , momenteel is het zo dat ze enkel de eMMC vervangen onder het garantiecorrectieprogramma als deze eMMC gebreken vertoont . Ik diende een een exact tijdstip in te dienen waarbij mijn auto zijn kuren kreeg ( in mijn geval zwart scherm en noodzakelijke reset ) . Vervolgens werd dit door het service center doorgeven aan het virtual team van Tesla die dit beoordelen . Dan wordt, al dan niet ,toestemming verleend . Dus noteer zeker bij elk probleem rond eMMC de datum en exact uur . Zij kunnen dan vanop afstand inloggen en raadplegen .
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Nice, wilde nog een CCS upgrade doen. Nu voor minder dan 2 rooitjes up-to-date en up-to-speed.
Wat wel boeiend is dat je met de MCU upgrade FM en DAB+ kwijt bent, maar voor €550 ze dit voor je kunnen fixen.

Kijk uit naar de radio mods (met zwiep antennes) :)
 
  • Funny
Reactions: Dim70
ik heb alleen maar DAB op mijn MCU1 radio en kan dus geen digitale NL zenders ontvangen. Jullie wel?
  • Heb je connectiviteit (sattelietmap, verkeersinfo, bezetting van de SuCs)?
  • Heb je spotify?
  • Bij ‘alle muziek’ kan je kiezen bij een search op ‘stations’
Als dat niet werkt. Service ticket loggen in de app. Kunnen ze wellicht remote en gratis oplossen.
 
Tesla heeft de diagnose gesteld dat mijn eMMC defect is en vrijdag heb ik een afspraak om het Tekra bord te vervangen.
Als ik dan meteen zou laten upgraden naar MCU2, wat zou mij dat dan kosten ?

In eerste instantie 1550 euro maar als het goed is krijg je later weer een deel terug. Laat alleen wel goed vastleggen dat idd de eMMC defect is zodat je hier later bewijs van hebt
 
Tesla heeft de diagnose gesteld dat mijn eMMC defect is en vrijdag heb ik een afspraak om het Tekra bord te vervangen.
Als ik dan meteen zou laten upgraden naar MCU2, wat zou mij dat dan kosten ?
Vraag schriftelijk een offerte , is er geen discussie
Ik heb eerder deze week een MCU2 laten plaatsen aan de "volle pot " . Nog geen 12 uur later staat op de website van Tesla het een verlaagd bedrag . Bij het service center waren ze er nog niet van op de hoogte . Ik ga er wel van uit dat het verschil de volgende weken wordt terugbetaald
 
ik heb alleen maar DAB op mijn MCU1 radio en kan dus geen digitale NL zenders ontvangen. Jullie wel?
Eeuuuhhh als je op je grote scherm bij Radio op DAB zenders drukt, zie je dan geen NPO zenders verschijnen? Als ik (alleen als teerbeminde in seat 1B zit) radio luister, dan altijd een DAB zender, in alle andere gevallen Spotify :)
 
Eeuuuhhh als je op je grote scherm bij Radio op DAB zenders drukt, zie je dan geen NPO zenders verschijnen? Als ik (alleen als teerbeminde in seat 1B zit) radio luister, dan altijd een DAB zender, in alle andere gevallen Spotify :)

Ik zie na 8 (!?) minuten zoeken geen 1 zender. Wel speelt er een zender (L1 Radio, niet bepaald mijn favoriet). Scherm blijft verder leeg. Mijn theorie dat de tuner geen DAB+ ondersteunt lijkt dus niet te kloppen maar geen idee waarom het scherm leegblijft. Iemand anders soortgelijke ervaringen?
FA8452BB-7C3E-4685-9FE4-4D36B22E92CF.jpeg
 
Pijnlijk, in november het volle pond afgetikt :D Het lag wel ergens in de lijn der verwachting dat dit ging gebeuren. Had ik maar meer geduld moeten hebben :)

Bij mij hetzelfde verhaal. Nog bij Tesla Amsterdam geprobeerd om de tuner upgrade kosteloos te laten uitvoeren ter compensatie.
Kansloos natuurlijk.
Vandaag netjes een mail ontvangen:

Tesla streeft er altijd naar haar producten aan te bieden voor prijzen die aansluiten bij de wensen van de markt en onze (technische) mogelijkheden, dus prijswijzigingen komen bij ons regelmatig voor en worden altijd zonder vooraankondiging doorgevoerd.
Helaas, hoewel we begrijpen dat een prijsverlaging, kort na aanschaf van een product, een heel vervelende constatering is, kunnen we daarom geen gehoor geven aan uw verzoek.
Dank u wel voor uw begrip.


Voor mij weer een leerpuntje om zolang mogelijk te wachten met aanschaf van dit soort zaken.
Geldt trouwens voor de auto zelf ook :rolleyes:

Positief is wel dat Tesla dit soort upgrades mogelijk maakt. Dat ben ik nog niet eerder tegenkomen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Bij mij hetzelfde verhaal. Nog bij Tesla Amsterdam geprobeerd om de tuner upgrade kosteloos te laten uitvoeren ter compensatie.
Kansloos natuurlijk.
Vandaag netjes een mail ontvangen:

Tesla streeft er altijd naar haar producten aan te bieden voor prijzen die aansluiten bij de wensen van de markt en onze (technische) mogelijkheden, dus prijswijzigingen komen bij ons regelmatig voor en worden altijd zonder vooraankondiging doorgevoerd.
Helaas, hoewel we begrijpen dat een prijsverlaging, kort na aanschaf van een product, een heel vervelende constatering is, kunnen we daarom geen gehoor geven aan uw verzoek.
Dank u wel voor uw begrip.


Voor mij weer een leerpuntje om zolang mogelijk te wachten met aanschaf van dit soort zaken.
Geldt trouwens voor de auto zelf ook :rolleyes:

Positief is wel dat Tesla dit soort upgrades mogelijk maakt. Dat ben ik nog niet eerder tegenkomen.

ik heb destijds 3500 euro betaald voor een upgrade van mijjn Model S van 70kwh naar 75kwh.
een week later kostte diezelfde upgrade nog 500 euro.....

that’s life
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Dit was inderdaad wel een beetje te voorspellen, net als de CCS upgrade. In het begin vragen ze een premium prijs omdat er veel klanten zijn die het zsm willen. Na een tijdje is het momentum weg en wordt een grote korting gegeven om resterende klanten te helpen en van de voorraad af te komen.

Dat de korting zo snel zou komen bij deze upgrade had ik niet verwacht, ben er blij mee want ik vond EUR 2500 echt bizar om een 3jr oude auto normaal werkend te houden. (touchscreen werkt nu echt verschikkelijk traag en sommige functies werken gewoon niet / leveren altijd een spontane restart op, eigenlijk schandalig voor zo'n moderne en dure auto.)

1500 eerlijk gezegd nog steeds veel maar iets schappelijker, denk ook niet dat ze het goedkoper gaan aanbieden, heb daarom voor de nieuwe prijs ook een afspraak gemaakt.

Is het probleem van de donkere achteruit rij camera nog steeds aanwezig, of inmiddels met een update verholpen?