Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?

This site may earn commission on affiliate links.
CCS upgrade is natuurlijk een ander topic ;)

 
CCS upgrade is natuurlijk een ander topic ;)

On topic dan: a.s. vrijdag de MCU2 upgrade! :cool:
 
Een S85 classic hier met een nieuwe eMMC. Steeds vaker valt het mij op dat Spotify ermee stopt en dat navigatie zonder data komt te zitten. Na een reboot komt het tot nu toe altijd weer goed gelukkig.

Gaat bij de upgrade van MCU1 naar MCU2 ook meteen de verbinding van G3 naar G4 ?
 
Een S85 classic hier met een nieuwe eMMC. Steeds vaker valt het mij op dat Spotify ermee stopt en dat navigatie zonder data komt te zitten. Na een reboot komt het tot nu toe altijd weer goed gelukkig.

Gaat bij de upgrade van MCU1 naar MCU2 ook meteen de verbinding van G3 naar G4 ?
Zelfde probleem hier, MCU2 bevat idd ook 4G. Dat is voor mij ook de reden om einde van het jaar de upgrade te doen.
 
  • Informative
Reactions: Kooky675
Een S85 classic hier met een nieuwe eMMC. Steeds vaker valt het mij op dat Spotify ermee stopt en dat navigatie zonder data komt te zitten. Na een reboot komt het tot nu toe altijd weer goed gelukkig.

Gaat bij de upgrade van MCU1 naar MCU2 ook meteen de verbinding van G3 naar G4 ?
Nieuwe eMMC geïnstalleerd door Tesla? in het kader van de terugroep actie?
 
Nee, uit eigen beweging voor vertrek op vakantie vorig jaar, dus ruim voor de terugroepactie van Tesla. Zag ons onderweg liever niet stranden met een zwart scherm... De kosten van de eMMC preventief zelf laten vervangen kan ik nu wel terugkrijgen onder de regeling van Tesla neem ik aan.
 
  • Informative
Reactions: AustinP
Vorige week MCU 2 upgrade gedaan in mijn model x uit 2016. Met name de kaart lijkt iets sneller te updaten dus dat is goed. Maar..... sinds 1 week valt de tesla niet meer in slaap wat me dus nu al weer 50 km drain heeft gekost.... Ik zie meer mensen met het probleem op engelstalig forum maar geen oplossing. Since my MC2/HW3 upgrade, the car will not sleep when plugged in
Ik heb al mijn password veranderd maar dat maakte niets uit. In teslamate zie ik de auto 20 minuten online en dan 20 minuten offline (terwijl voorheen dat "asleep"was... Is dit meer mensen opgevallen en zo ja wat was er aan te doen.
 
Gisteren MCU2 upgrade laten doen. Ziet er goed uit en reageert snel, mooi scherm. Dataverbinding veel stabieler, vooral merkbaar bij Spotify en navigatie. Valt me op dat de dataverbinding stabiel is, maar dat er nog atijd 3G staat bij het verbindingssymbooltje rechts boven.. Is dat normaal? Ik had verwacht 4G/LTE
 
Maar..... sinds 1 week valt de tesla niet meer in slaap wat me dus nu al weer 50 km drain heeft gekost.... Ik zie meer mensen met het probleem op engelstalig forum maar geen oplossing. Since my MC2/HW3 upgrade, the car will not sleep when plugged in
Ik heb al mijn password veranderd maar dat maakte niets uit. In teslamate zie ik de auto 20 minuten online en dan 20 minuten offline (terwijl voorheen dat "asleep"was... Is dit meer mensen opgevallen en zo ja wat was er aan te doen.
Dat is mij ook opgevallen als de auto is ingeplugged. Wat daarbij opvalt is dat om de 3 minuten het laden weer wordt gestart terwijl het ingestelde niveau al is bereikt. Haal nu na opladen de stekker maar eruit. Hopelijk dat snel een fix hiervoor komt.
 
Ik heb onlangs een upgrade late doen naar een MCU2 , meteen dus de LTU erbij . Wat ik nu vaststel is dat ik de eerste km's na start geen internetverbinding heb en dus ook geen internetradio ( ik heb geen DAB module ) . Na een tweetal km rijden komt de internet verbinding te voorschijn . Dit is zowel in landelijk gebied als stedelijk gebied . Is dit bij alle zo na deze upgrade ? Of ergens een instelling ? Bij mijn vorige verbinding 3G dit nooit vastgesteld . Inloggen op de wagen via app gaat dan weer wel zonder problemen
 
Vorige week MCU 2 upgrade gedaan in mijn model x uit 2016. Met name de kaart lijkt iets sneller te updaten dus dat is goed. Maar..... sinds 1 week valt de tesla niet meer in slaap wat me dus nu al weer 50 km drain heeft gekost.... Ik zie meer mensen met het probleem op engelstalig forum maar geen oplossing. Since my MC2/HW3 upgrade, the car will not sleep when plugged in
Ik heb al mijn password veranderd maar dat maakte niets uit. In teslamate zie ik de auto 20 minuten online en dan 20 minuten offline (terwijl voorheen dat "asleep"was... Is dit meer mensen opgevallen en zo ja wat was er aan te doen.
Asleep en offline zijn beide statussen waarin de Tesla "slaapt" :


## Time to Try Sleeping
Once the idle timer is reached, TeslaMate will try to allow the car to go to sleep. It does this by halting all polling for the configured time period, which is **21 Minutes** by default.
Once the idle timer is reached, TeslaMate will try to allow the car to go to sleep. It does this by halting all polling for the configured time period, which is **21 Minutes** by default (12 Minutes for Model 3 and S/X Raven).
- You will know that the vehicle is in this state when the status in TeslaMate is _falling asleep for x minutes_.
- At the end of this polling window, TeslaMate will poll the vehicle status.
- If the vehicle status is offline or asleep, this indicates that the sleep process succeeded and the car is no longer directly queryable.
- If the vehicle is still online – which may sometimes happen due to e.g. background activity – TeslaMate will repeatedly halt polling for the configured time period until the vehicle is asleep.
- Once the vehicle is offline/asleep polling will continue once per minute so that TeslaMate knows when the vehicle is woken up
Once the vehicle is offline/asleep **polling will continue once per minute** so that TeslaMate knows when the vehicle is woken up.
If you were to drive a vehicle that has just woken from Sleep Mode immediately after polling was halted, TeslaMate would miss 21 minutes (_by default_) of the drive session.
 
Ik heb onlangs een upgrade late doen naar een MCU2 , meteen dus de LTU erbij . Wat ik nu vaststel is dat ik de eerste km's na start geen internetverbinding heb en dus ook geen internetradio ( ik heb geen DAB module ) . Na een tweetal km rijden komt de internet verbinding te voorschijn . Dit is zowel in landelijk gebied als stedelijk gebied . Is dit bij alle zo na deze upgrade ? Of ergens een instelling ? Bij mijn vorige verbinding 3G dit nooit vastgesteld . Inloggen op de wagen via app gaat dan weer wel zonder problemen
Metoo, maar niet altijd.
 
Now that you mention it... ja, auto is idd vaak kort offline bij starten - maar pas sinds heel kort, zeker niet vanaf MCU2 upgrade.
Wat context: auto heeft heel slechte wifi op de oprit, er zit net een hele Model X tussen de wifi antenne in de rechterspiegel, en het enige bereikbare access point voor de auto. Moet 't wachtwoord van de buurman maar weer 's vragen.
Ik kan 'm wel altijd bereiken overigens, als ik het wil, vanuit de app. En hij valt ook keurig in slaap sinds ik de Summon mode uit het gezet.

Tip nog: koppel je Tesla account niet aan teveel (of eigenlijk, meer dan 1) apps - elk van hen zijn slim genoeg om niet zo vaak te pollen dat ze 'm wakker houden, maar ze houden geen rekening met elkaars pollen. Toen ik ABRP en Home Assistant gekoppeld had, sliep hij vrijwel nooit. Nu, met alleen ABRP, geen issue.